Zastupnička pitanja po organima kojima su upućena

Ministarstvo unutrašnjih poslova

32. sjednica, Poslanička pitanja inicijative i odgovori, 23.12.2013

Puni tekst pitanja:

Po kom pravnom osnovu i zakonskoj regulativi je policijski komesar predložio a ministar MUP KS donio rješenje kojim je 2 puta u tekućoj 2013.godini isplatio, odnosno nagradio sve policijske službenike u MUP-u KS čiji je broj cca 1300 i to u iznosu od 30% osnovne plate za postignute izvanredne rezultate u radu. Prilikom donošenja rješenja policijski komesar i ministar prekršili su član 3 Instrukcije o uvjetima i kriterijima za određivanje dodatka za izvanredne radne rezultate policijskih službenika. Pomenuti član 3. Instrukcije jasno i precizno utvrđuje kriterije za davanje prijedloga za određivanje jednokratnog dodatka na plaću. Navest ću samo neke značajnije kriterije ove Instrukcije:
-hvatanje učinioca na licu mjesta izvršenja krivičnog djela,
-rješavanje, otkrivanje i dokumentovanje najtežih krivičnih djela izvršenih od strane napoznatih izvršioca (npr terorizma, ubistvo, teški slučajevi razbojničke krađe ili razbojništva, silovanja, krađa motornih vozila i drugih teških krađa.)
-pronalazak i lišavanje slobode lica za kojima su nadležni sudovi izdali potjernicu ili za kojima su izdate lokalne potrage i sl.
Dakle prosto je nemoguće da su svi policijski službenici u MUP KS, zadovoljili pomenute kriterije iz Instrukcije, te stekli pravo na dodatak za izvanredne rezultate rada. S obzirom da se radi o isplati značajnijih finansijskih sredstava, sredstva građana KS, te o mogućoj zloupotrebi položaja i ovlasti, zahtjevam od nadležnih organa u KS (kantonalnu upravu za inspekcijske poslove, tužilaštvo Kantona Sarajevo kao i finansijsku policiju) da preispitaju zakonitost donesenog rješenja i na adekvatan način sankcionišu predlagače i donosioce gore navedenog rješenja.

Odgovor:

ODGOVOR:

Pravni osnov za dodjelu jednokratnog dodatka na plaću za policijske službenike Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo je slijedeći:
- Član 88. Zakona o policijskim službenicima Kantona Sarajevo ("Službene novine KS", broj:25/06 i 4/08) kojim je propisano da na osnovu izvanrednih i objektivno ocijenjenih radnih rezultata policijskog službenika ministar na prijedlog policijskog komesara može odlučiti o jednokratnom dodatku na plaću tom službeniku do 30% od osnovne plaće. Dodatak za izvanredne radne rezultate može se isplatiti istom policijskom službeniku dva...

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
32. sjednica, Poslanička pitanja inicijative i odgovori

30 sjednica, Poslanička pitanja inicijative i odgovori, 13.11.2013

Puni tekst pitanja:

U vrijeme kada je ekonomska situacija građana u KS sve gora i gora, kada se predlažu i primjenjuju restriktivne mjere štednje u trošenju budžetskih sredstava na svim nivoima u BiH, dok policajcima redovno kasni plaća ili je ista čak nedovoljna za puko preživljavanje, ministar Pećanac i resorno ministarstvo raspisuju milionski javni tender za nabavku 1500 pištolja marke „glock 17“ za mup KS.
Dakle postavljam sljedeća pitanja:

- Po kom pravnom osnovu i iz kojih razloga i potreba se vrši pomenuta javna nabavka 1500 pištolja, imajući u vidu trenutnu ekonomsku situaciju u KS, te činjenicu da se ovom nabavkom troše sredstva poreznih obveznika odnosno građana KS?
- Kako se uopće mogao raspisati javni poziv bez pravnog osnova, a da prethodno nije usvojen Pravilnik o tehničkim karakteristikama pištolja? U raspisanim uslovima i tehničkim karakteristikama se mogu prijaviti samo ponuđači pištolja Glock 17, iako se na tržištu za istu ali i manju cijenu cijenu mogu dobiti daleko kvalitetniji pištolji. Ovim postupkom se bez zakonitog osnova isključuju svi drugi proizvodi čime se tender monopoliše, gdje se direktno dolazi do sticanja nezakonite koristi u stotinama hiljada maraka za onog ko bi eventualno dobio ovaj sumnjivi „posao“.

(2. pitanje)
Šta je sa uniformama koje su nabavljene u prethodnom periodu, te da li je tačno da su iste podjeljene policiji, a nisu u upotrebi jer tobože neko iz MUP-a nije dao naredbu za njihovu upotrebu? Jesu li i ovom slučaju žrtve policajci u KS, koji i pored činjenice da im redovno kasni plaća, moraju čak koristiti zastarjelu i neupotrebljivu uniformu?

Puni tekst pitanja:

Molim Vas, šta je sa zahtjevom za postupanje koje je dostavilo Ministarstvo obrazovanja, nauku i mlade KS, prema Ministarstvu unutrašnjih poslova a vezano za informaciju da je direktor Javne Ustanove Osnovne muzičke škole Ilidža opstruirao rad organa upravljanja na način da je knjigu protokola i pečat Škole učinio nedostupnim Školskom odboru, što ovom organu onemogućava donošenje valjanih odluka."
" Tražim odgobor od Ministarstva unutrašnjih poslova i Ministarstva obarazovanja, nauke i maladih."
"Molim usmeni i pismeni odgovor"

Odgovor:

Ministarstvo unutrašnjih poslova je zahtjev za postupanje Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade broj 11/04-38-23003/13 od 12.09.2013.godine, u skladu sa članom 230. stav 3. ZKP-a FBiH, dostavilo Kantonalnom Tužilaštvu Kantona Sarajevo, našim aktom broj 02/2-1-04-03-14799/13 od 26.09.2013.godine, na nadležno postupanje i donošenje tužilačke odluke.

Kantonalno Tužilaštvo Kantona Sarajevo je Ministarstvu unutrašnjih poslova dostavilo zahtjev za prikupljanje dodatnih informacija broj T 090 KTA 0057726 13 od 10.10.2013.godine, po kojem je postupljeno i Tužilaštvu je dostavljen...

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
31 sjednica, Poslanička pitanja inicijative i odgovori
Puni tekst pitanja:

Postavljam pitanje zašto je premijer Suad Zeljković, bez provedene zakonske procedure, odobrio preraspodjelu sredstava kojima je omogućeno da na takmičenje specijalnih jedinica sa specijalcima u Ameriku putuju, između ostalih, i osobe čiji opis poslova nije imao nikakvu vezu sa Jedinicom za specijalističku podršku (Halid Ganija i Fatmir Hajdarević), a posebno nije imao vezu sa takmičenjem. Budžetom Kantona Sarajevo u tu je svrhu bilo predviđeno 50.000 KM. Međutim, usljed iznenadnog povećanja turističke ekspedicije, zatraženo je bilo još toliko novca. Imamo informaciju da su o ovoj sumnjivoj transakciji akteri na vrijeme upozoreni od odgovornih osoba.

Odgovor:

Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo svake godine učestvuje na takmičenjima specijalnih jedinica "SWAT" - TIMOVA koje se održava u SAD na kojima su postizani zapaženi rezultati. Na navedeno takmičenje upućeni su pripadnici Jedinice za specijalističku podršku koji su ostvarili najbolje rezultate na rigoroznim fizičkim testiranjima kao i Halid Ganija koji je načelnik Sektora uniformisane policije u čijem sastavu je i Jedinica za specijalističku podršku i Hajdarević Fatmir koji je aktivno učestvovao u vršenju fizičkih testiranja pripadnika Jedinice za specijalističku podršku....

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
31 sjednica, Poslanička pitanja inicijative i odgovori
Puni tekst pitanja:

U vrijeme kada je ekonomska situacija građana u KS sve gora i gora, kada se predlažu i primjenjuju restriktivne mjere štednje u trošenju budžetskih sredstava na svim nivoima u BIH, dok policajcima redovno kasni plaća ili je ista čak nedovoljna za puko preživljavanje, ministar Pećanac i resorno ministarstvo raspisuju milionski javni tender za nabavku 1500 pištolja marke "glock 17" za MUP KS.
Dakle postavljam slijedeća pitanja;
• po kom pravnom osnovu i iz kojih razloga i potreba se vrši pomenuta javna nabavka 1500 pištolja, imajući u vidu trenutnu ekonomsku situaciju u KS, te činjenicu da se ovom nabavkom troše sredstva poreznih obveznika odnosno građana KS?
• Kako se uopće mogao raspisati javni poziv bez pravnog osnova, a da predhodno nije usvojen Pravilnik o tehničkim karakteristikama pištolja? U raspisanim uslovima i tehničkim karakteristikama se mogu prijaviti samo ponuđači pištolja Glock 17, iako se na tržištu za istu ali i manju cijenu mogu dobiti daleko kvalitetniji pištolji.Ovim postupkom se bez zakonitog osnova isključuju svi drugi prizvodi čime se tender monopoliše, gdje se direktno dolazi do sticanja nezakonite koristi u stotinama hiljada maraka za onog ko bi eventualno dobio ovaj sumnivi "posao".

Odgovor:

Budžetom Kantona Sarajevo za 2013 godine koji je usvojen i odobren od strane Skupštine Kantona Sarajevo predviđena su sredstva za nabavku opreme te je u skladu sa planom opremanja policijskih službenika te potrebama nadležnih iz Uprave policije predviđena nabavka 1500 službenih pištolja.
Što se tiče pravnog osnova za raspisivanje javnog nadmetanja polazni pravni okvir je Zakon o javnim nabavkama zatim Zakon o unutrašnjim poslovima te Pravilnik o standardizovanoj opremi i naoružanju koji je donesen u skladu sa gore važećim propisima.

Ugovorni organ je raspisao javno...

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
31 sjednica, Poslanička pitanja inicijative i odgovori

29. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri , 23.09.2013

Puni tekst pitanja:

"Zbog čega su kadeti poslani na Policijsku akademiju iako je ministar Nermin Pećanac znao da, u sadašnjim okolnostima, ne postoje elementarni preduvjeti za njihovo zaposlenje? Ko će snositi odgovornost što ove osobe, najvjerovatnije, neće dobiti zaposlenje, a Kanton će platiti troškove školovanja, bez obzira što i ta sredstva nisu bila planirana, niti su osigurana?
Poznato je da:
a) Nisu planirana, niti osigurana sredstva za njihovo zapošljavanje, što na godišnjem nivou iznosi četiri i po miliona maraka (Ministar finansija u Vladi Kantona Sarajevo Muhamed Kozadra svakodnevno nas ubjeđuje da novca, naprosto nema)
b) Neuvjerljiva je, da ne kažem lažna pretpostavka da će veći broj policajaca dovesti do većeg stepena sigurnosti. Stepen sigurnosti se može povećati jedino ako policajci budu uspješniji u otkrivanju i rasvjetljavanju protupravnih ponašanja, pa da te prijave rezultiraju izrečenom sankcijom. Samo u 2013.godini MUP KS imao je 80% odbačenih izvještaja. To je ravno katastrofi, na koju nažalost niko ne ukazuje.
c) U organizaciji policije koja se temelji na Pravilniku o sistematizaciji MUP-a KS ne postoji ni približno toliko praznih mjesta.
d) Imamo informaciju da nisu izvršene sigurnosne provjere za izabrane kandidate. A znamo da je propisano da policijski službenici pred kojima stoji obavljanje takve vrste posla moraju proći proceduru provjere kako se ne bi dogodilo da se "prošvercuje" poneki kriminalac. To ministar Pećanac nije uradio i poslao je na Akademiju osobe za sigurnosne agencije nisu izvršile provjere da li su sklona kriminalnom ponašanju.

Odgovor:

Vlada Kantona Sarajevo je Zaključkom broj: 02-05-29380-1/12 od 29.11.2012.godine dala saglasnost za prijem 20 policijskih službenika u početnom činu “MLAĐI INSPEKTOR” i za prijem 150 policijskih službenika u početnom činu “POLICAJAC”, te pomenuti Zaključak dostavljamo u prilogu. Skrećemo pažnju da je Vlada Kantona Sarajevo prepoznala urgentnu i prioritetnu potrebu zapošljavanja policijskih službenika kojih je u navedenom periodu nedostajalo cca 300. Naime, negativna praksa bivšeg ministra Muhameda Budimlića je bila da vrši popunu državnih službenika i namještenika zanemarujući u cijelosti...

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
31 sjednica, Poslanička pitanja inicijative i odgovori

28. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri , 28.08.2013

Puni tekst pitanja:

"Molim ministra unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo da mi odgovori koje i kakve mjere je Ministarstvo unutrašnjih poslova pokrenulo u spriječavanju nabavljanja, nošenja i upotrebe automatskog oružja na prostoru Kantona Sarajevo, a svjedoci smo velike i česte upotrebe ove vrste naoružanja među mladima u Kantonu Sarajevo."

Odgovor:

Zakonom o nabavljanju, držanju i nošenju oružja i municije Kantona Sarajevo utvrđeni su uslovi za nabavljanje držanje i nošenje oružja i municije prema kojem lica moraju da ispunjavaju određene opšte i posebne uslove da bi dobili odobrenje za nabavljanje vatrenog oružja za koje se može izdati odobrenje (npr. pištolji, revolveri, lovačko oružje). Svako nabavljanje, držanje i nošenje vatrenog oružja protivno propisanim procedurama i odredbama Zakona o nabavljanju, držanju i nošenju oružja i municije Kantona Sarajevo predstavlja krivično djelo propisano članom 52. navedenog Zakona. Cijenimo...

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
29. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri
Puni tekst pitanja:

Zahtijevam da nam komesar MUP-a KS odgovori, po kojem pravnom osnovu je predložio Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji MUP-a broj: 01-345/13 od 30.5.2013. godine kojim je Inspektorat za protiv požarnu zaštitu sistematizovan u Upravu policije kao unutrašnja organizaciona jedinica u unutrašnjoj organizacionoj jedinici – Sektor kriminalističke policije, te da li smatra da su odredbe pomenutog Pravilnika vezane za rad policije i da li su ti poslovi propisani članom 2. stav (1) tačkama od 1 do 5, Zakona o unutrašnjim poslovima MUP-a KS. Po kojem osnovu je policijski komesar rasporedio inspektore za protiv-požarnu zaštitu kao državne službenike , jer raspolažemo informacijama da je odbor za žalbe FBiH poništio nekoliko rješenja kojim se rješava o pravima i dužnostima državnih službenika, sa obrazloženjem da ih je donijelo neovlašteno lice, što je i predmet Kantonalnog tužilaštva.

27. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri , 05.06.2013

Puni tekst pitanja:

Podnosim inicijativu kojom zatijevam foriranje nezavisne i ekspertne skupštinske komisije, koja će  u saradnji sa nadležnim organima (SIPA, OSA, Ministarstvo sigurnosti) provjeriti sve sumnjive postupe pojedinih rukovodilaca uprave policije u vezi sa odredbama Zakona o zaštiti tajnih podataka, te taj Izvještaj dostaviti Skupštini KS na razmatranje i dalje postupanje. Sa posebnom pažnjom potrebno je razmotriti sve postupke koji se provode u okviru realizacije prijema po konkursu za pozicije mlađi inspektor i policajac u MUP-u KS, te do okončanja ove provjere obustaviti sve dalje aktivnosti u vezi prijema po ovom konkursu.

OBRAZLOŽENJE
    Nakon nezakonitog prijema namještenika u Upravu policije, u ljeto 2012. godine, čime su grubo prekršene odredbe Zakona o zaštiti tajnih podataka BiH (Sl. glasnik BiH 54/05 i 12/09) i zbog čega se još uvijek vrši istraga unutar nadležne komisije Parlamenta BiH, a znog čega su pojedini policijski rukovodioci i prijavljeni Tužilaštvu BiH, ponovo se unutar MUP-a KS dešavaju aktivnosti koje su na liniji sumnje u protivzakonito postupanje, kada je u pitanju oblast zaštite tajnih podataka.
    Naime, ministar MUP-a KS je, na prijedlog nenadležne organizacione jedinice 8.5.2013. potpisao Odluku o izmjeni i dopunama Odluke o listi radnih mjesta, odnosno dužnosti za lica koja su predmet sigurnosne provjere u MUP-u KS, broj i-01-34/13.
    Ovom Odlukom prestaje obaveza sigurnosnih provjera, koje su propisane u Zakonu o zaštiti tajnih podataka BiH (Čl. 30 i 31), za oko 1.000 radnih mjesta policijskih službenika Uprave policije MUP-a KS. Ovim postupkom će u posjed tajnih podataka o građanima i manipulaciju sa podacima građana vršiti osobe koje nemaju potvrdu nadležnog sigurnosnog organa (SIPA, OSA, Ministarstvo sigurnosti BiH) da mogu raspolagati ili obrađivati takve podatke. Na ovaj način, očigledno se želi izbjeći sljedeće:
•    Završetak sigurnosne provjere koju trenutno vrše SIPA i OSA, za oko 500 policijskih službenika, čime će se abolirati svi policijski službenici kojima bi, zbog različitih razloga mogla biti uskraćena sigurnosna dozvola (poznati su nam brojni slučajevi da se zbog, recimo falsificiranih diploma pojedinih policijskih službenika, takve zabrane izriču). Svi će oni i dalje moći raspolagati tajnim podacima građana, iako su bili počinioci ozbiljnih nezakonitih postupaka.
•    Izbjeći sigurnosna provjera za kandidate koji se, prema aktuelnom konkursu trebaju primiti na pozicije sa činom mlađi inspektor i policajac, čime bi bilo omogućeno zaposlenje u status policijskih službenika osobama koje imaju ozbiljne sigurnosne zapreke zbog protivpravnog i nezakonitog ponašanja u svojoj prošlosti.
•    Neopravdano skratiti procedura prijema kandidata za prijem u čin mlađi inspektor i policajac, iako je u konkursu za ove pozicije bila propisana obaveza završetka svih zakonom propisanih sigurnosnih provjera prije konačnog odabira i slanja na školovanje u Policijsku akademiju u MUP FBiH.
    Odlukom su ukinuta radna mjesta policajaca i inspektora preko koji se najvećim dijelom obavlja sav operativni policijski rad u vezi sa predmetima povjerljive prirode, s oznakom tajnosti, što podrazumijeva da bi ovaj posao mogli obavljati samo rukovodioci, bez da u ove aktivnosti uključuju policijske službenike kojima je u opisu posla operativno policijsko djelovanje, čime bi nastupilo potpuno blokiranje rada MUP-a KS, kada su u pitanju predmeti s oznakom tajnosti.

 

Puni tekst pitanja:

Skupština Kantona Sarajevo na sjednici održanoj 31.08.2006.godine donijela je zaključke kojima je obavezala Vladu KS i Resorno ministarstvo da odmah riješe radno-pravni status decertificiranih policajaca MUP-a KS, te ponudi model materijalne pomoći istim, u periodu do konačnog rješenja njihovog radno-pravnog odnosa.

Ministarstvo unutrašnjih poslova KS bilo je u obavezi po odluci Skupštine Kantona Sarajevo od 31.08.2006.godine utvrdi radno-pravni status svakog decertificiranog policajca, ali Ministarstvo to nikada nije uradilo.

Mišljenja sam da je došlo vrijeme da ispravi nepravda nanesena decertificiranim policajcima iz slučaja Zujevina i da Skupština KS uradi stvarne i političke izmjene i dopune Zakona o policijskim službenicima KS.

  1. Tražim da se iz Zakona o policijskim službenicima KS ("Službene novine KS", broj: 25/06) član 46. iza tačke h) dodaje se nova tačka i) koja glasi: ne odnosi se na one osobe koje imaju pravosnažnu presudu za ono djelo za koje im je odbijena certifikacija ili joj privremeno ovlaštenje oduzeto od IPTF-a.
  2. Da se izmjene i dopune Zakona o policijskim službenicima KS ("Službene novine KS", broj 4/08 član 7. 1) se mijenja i glasi: ukoliko ovim zakonom nije drugačije propisano i u skladu sa međunarodnim obavezama BiH, nijedna osoba koja nema validnu sudsku presudu za koje im je odbijena certifikacija ili joj privremeno ovlaštenje oduzeto, ni pod kojim okolnostima ne može biti u radnom odnosu po osnovu ovog zakona, ako su joj UN/IPTF ukinuo ovlaštenja za rješenje policijskih ovlaštenja.
  3. Član 7. 4) se mijenja i glasi: osobe iz stava (1) i (3) ovog člana izuzimaju se od primjene člana 46. tačka b) i člana 50. ovog zakona.

Mišljenja sam da bi ovakva odluka Skupštine KS bila pravi korak ka povratu vjere u pravdu i narušenog rejtinga policije KS, koji je počeo padati sa decertifikacijom policajaca iz slučaja Zujevina. Došlo je političko vrijeme da se isprave greške iz prošlosti, zbog toga vas molim da izmjenite sporne članove Zakona i omogućite decertificiranim policajcima sa pravosudnim presudama, vraćanje na svoja radna mjesta.

Odgovor:

U Ministarstvu unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo postupak i uslovi zasnivanja radnog odnosa u svojstvu policijskog službenika propisan je Zakonom o policijskim službenicima Kantona Sarajevo (“Službene novine Kantona Sarajevo”, broj: 25/06 i 4/08) te je članom 135. stav (3) pomenutog Zakona omogućeno osobama kojima je UN/IPTF odbio certifikaciju da učestvuju u procedurama zapošljavanja u ovom Ministarstvu.

Inicijativa sadržana u tačci 1. u pogledu izmjena člana 46. Zakona o policijskim službenicima je suvišna obzirom da je u članu 46. tačka h) brisana članom 3. Zakonom o izmjenama...

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
29. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri

26. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri, 29.04.2013

Puni tekst pitanja:

Postavljam pitanje resornom ministru unutrašnjih poslova gospodinu Pećancu. Gospodin Pećanac je u više navrata u ovoj skupštini iznosio i to vrlo žustro, svoje nezadovoljstvo na sigurnosno stanje u KS, te kao zastupnik izrazito kritizirao u to vrijeme odgovorne, a kad je imenovan za ministra počela su razno razna obećanja o podizanju stepena sigurnosne situacije u KS, te drugih, sličnih i neutemeljenih izjava, izrečenih, kako ovdje u sks, tako i u sredstvima javnog informisanja. Građani kantona pamte vaša obećanja, no međutim realno stanje na terenu govori nam nešto sasvim drugo, samo u protekle dvije sedmice „dva bombaška napada i tri oružana obračuna, prije mjesec dana tri oružane pljačke u centru sarajeva i to u istom danu. Ove činjenice ukazuju na zabrinjavajuće stanje, pa ću reći sada kada nema više „loših kineskih čizama i uniformi“ i kada se pripadnici nežale na opremu, zašto je sigurnost građana u KS sve gora i gora?! Postavljam Vam konkretna pitanja u nadi da ću dobiti i konkretne i odgovore. - Šta čete učiniti, odnosno, koje mjere i aktivnosti poduzeti na povećanju stepena sgurnosti u KS, jer su to od vas građani i očekivali ili ćete svoje djelovanje kao ministar temeljiti na SDU-ovom, tobože ostanku ili izlasku iz SDA-ove parlamentarne većine.

Puni tekst pitanja:

„Da li u MUP-u KS postoji ova oprema, da li se koristi, da li neko i po čijem nalogu prisluškuje telefone rukovodioca političkih stranaka i zastupnika, da li u Zavodu za informatiku i statistiku KS takođe postoje uređaji za određena praćenja zastupnika i uposlenika, da li su pojedini političari i zastupnici neka prijetnja ovom Kantonu pa ih se treba pratiti i nadzirati njihov rad“?

Odgovor:

Ministarstvo unutrašnjih poslova dostavlja odgovor na segment pitanja koji se odnosi na rad i nadležnost ministarstva.

U skladu sa odredbama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji MUP-a Kantona Sarajevo Kriminalističko-obavještajna jedinica ima nadležnost da, u skladu sa Zakonom o krivičnom postupku F BiH, preduzima posebnu istražnu radnju: nadzor i tehničko snimanje telekomunikacija.( član 130. stav 2. tačka a Zakona o krivičnom postupku FBiH).

Naprijed navedena istražna radnja preduzima se  isključivo na osnovu naredbe nadležnog Suda, postojećom informatičko...

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
26. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri

25. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri, 27.03.2013

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
26. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri

24. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri, 11.02.2013

Puni tekst pitanja:

Molim vas da mi precizirate, da li policija u okviru svojih aktivnosti može kontrolisati ispravnost dokumentacije potrebne za obavljanje taksi djelatnosti?
 

Odgovor:

Obzirom da je odredbama člana 79. stav (3) Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o cestovnom prijevozu Federacije BiH ("Službene novine F BiH", broj 28/06 i 2/10) propisano da policijski službenici vrše nadzor nad provođenjem odredbi člana 10. stav (2) alineja 2. ovog Zakona, znači da policijski službenici postupaju i u skladu s odredbama Odluke o taksi prijevozu ("Službene novine Kantona Sarajevo" broj: 10/04), u pogledu potrebne dokumentacije za obavljanje taksi prijevoza, do donošenja novog propisa od strane Skupštine Kantona, u skladu s ovim Zakonom, kojim se utvrđuju uslovi, način i...

23. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri, 30.01.2013

Puni tekst pitanja:

„Pokrećem inicijativu da se u Ministarstvu unutrašnjih poslova izdvoje sredstva za dodatno postavljanje kamera na našim raskrsnicama.

Razlog je sve učestalije bahato, drsko i namjerno prolaženje kroz crveno svjetlo nesavjesnih vozača.“

Puni tekst pitanja:

Koliko policijskih službenika je angažovano u odjeljenjima kriminalističke policije i sektoru kriminalističke policije i koja je njihova obrazovna struktura (prema stepenu i vrsti školske spreme)? Pitanje postavljam jer smatram da su stručnost i znanje jedan od glavnih faktora za efikasno otkrivanje krivičnih djela i počinilaca a s obzirom na katastrofalne rezultate u pojedinim oblastima kao što su korupcija, privredni kriminalitet, zloupotreba kompjutera ili šumske krađe i uopšte kriminalitet protiv okoliša uz konstataciju da među nezaposlenim godinama u kantonu imamo veliki broj mladih visokoobrazovanih pravnika, kriminalista i ekonomista.

Zašto se zataškava i zašto se i dalje vode na neusklađen način podaci o registovanim protivpravnim ponašanjima između knjiga dnevnih događaja i izvještaja koje podnose policijske uprave, te kada će ovom lažnom prikazivanju doći kraj?

Puni tekst pitanja:

Koliko ima zaposlenih policijskih službenika u MUP-u KS u stalnom radnom odnosu koji su navršili 60 godina, te po kom pravnom osnovu oni još uvijek rade, obzirom da je poznato da policijski službenici imaju uvećan radni staž?

Molim da se dostavi spisak svih uposlenika MUP-a KS (policijskih službenika, državnih službenika) koji su navršili 60 godina sa tačnim podacima o ukupnom radnom i beneficiranom stažu.

22. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri, 27.12.2012

Puni tekst pitanja:

„Tražim da nam se dostavi pregled naknada po osnovu komisijskog rada i prekovremenog rada sa preciznim iznosima za 2010, 2011 i 2012. godinu i takođe tražim da nam se dostavi pregled dobijenih nagrada za policijske službenike za gore navedene periode.“

Puni tekst pitanja:

Ko je odgovoran za raspisivanje konkursa za prijem kadeta u činu policajac koje su u suprotnosti sa važećim zakonom o policijskim službenicima KS, koji strogo propisuje starosne granice za sve kandidate?
Navedenim konkursom autori istog su se očigledno stavili i iznad zakona i iznad Skupštine KS, te jesu li svjesni da će isti biti poništen zbog ovog nezakonitog postupka što će dalje prolongirati prijem policijskih službenika, koji da je raspisan prema konkursu koji je pripremljen za vrijeme ranijeg saziva vlade već bi se počeo realizirati.

18. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri, 18.07.2012

Puni tekst pitanja:

„Programom rada Vlade KS i programom rada Skupštine KS, predviđeno je donošenje i usvajanje Zakona o unutrašnjim poslovima KS, kako za prošlu 2011, tako i za tekuću 2012. godinu. Pitanje upućujem resornom Ministarstvu unutrašnjih poslova KS, kada će dostaviti odnosno uputiti ovaj Zakon u proceduru.“

Odgovor:

Odgovor na poslaničko pitanje:

Obavještavamo Vas da je Prijedlog nacrta Zakona o unutrašnjim poslovima Kantona Sarajevo u proceduri donošenja, naime isti će uskoro biti dostavljen Vladi Kantona Sarajevo, na utvrđivanje, sa mišljenjima Ministarstva pravde i uprave i Ureda za zakonodavstvo Vlade Kantona Sarajevo, te se može očekivati da bude razmatran na narednoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo.

17. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri, 27.06.2012

Puni tekst pitanja:

„Da li je implementiran Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji Ministarstva unutrašnjih poslova, koji je donesen po Zaključku Vlade KS, a na koji je Odlukom Vlada dala saglasanost. Navedenim Pravilnikom kadrovski poslovi sistematizovani su u jednu organizacionu jedinicu. Prema informacijama s kojim raspolažem. policijski komesar odbija da implementira Pravilnik, a time Zaključak i Odluku Vlade KS, što predstavlja krivično djelo.“
„Stoga postavljam pitanje Vladi KS i resornom MUP-a KS, što će se poduzeti u cilju implementacije gore navedenog Pravilnika i pitanja odgovornosti policijskog komesara u skladu sa članom 28. tačka f) Ustava KS, u kojem je regulisana i utvrđena nadležnost Vlade KS.“

Puni tekst pitanja:

„Prethodne godine, a i na jednoj od proteklih sjednica postavio sam pitanje šta se poduzima u sprječavanju uličnih trka po ulicama grada Sarajeva? te ulične trke se nažalost dešavaju čak i u ranim večernjim satima, kada je frekventnost saobraćaja jako velika. Tada sam pokušao ukazati na taj veliki problem, koji je nažalost i danas zastupljen u još većem obimu. Nebrojeno je primjera nemilih događaja izazvanih prekoračenjem brzine od strane drumskih nasilnika u samo nekoliko posljednjih godina.

Ministarstvo saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova

24. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri, 11.02.2013

Puni tekst pitanja:

Molim nadležne organe da u sklopu aktivnosti kojima se reguliše zakonitost obavljanja taxi djelatnosti, popravi analiza vraćanja poreskih dugova onih koji vraćaju dug. Ukoliko dinamika vraćanja dugova nije realna, molim nadležne da predlože dinamiku u skladu sa mogućnostima dužnika.

Odgovor:

Navedeno pitanje ne spada u nadležnost Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo.

23. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri, 30.01.2013

Puni tekst pitanja:

Zastupnik Fazlija Nedžad, na 23. sjednici Skupštine Kantona  Sarajevo, održanoj  dana  30.01.2013. godine  u okviru tačke dnevnog reda “Poslanička pitanja, inicijative i odgovori” postavio je zastupničko pitanje:

Neki dan smo putem sredstava javnog informisanja mogli vidjeti da u firmi „Centrotrans DC“ d.o.o. Sarajevo postoje određeni problemi pa je morala intervenirati i policija.

Molim da mi se odgovori na sljedeća pitanja:

- Da li je u navedenoj firmi okončan proces privatizacije, ako jeste da mi se dostavi kompletna dokumentacija o privatizaciji te firme „Centrotrans DC“ d.o.o. Sarajevo;

-  ako nije završena privatizacija, kada se planira završiti;

 -ko je vlasnik kapitala i u kojem procentu odnosno da mi se dostavi izvod iz sudskog registra Općinskog suda u Sarajevu;

- ko je legalni direktor firme;

- da li su kod Kantonalnog tužilaštva pokrenute tužbe oko privatizacije ove firme

Kantonalna uprava za inspekcijske poslove, Ministarstvo saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova