Zastupnička pitanja

Neira Dizdarević

Neira Dizdarević

05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,

na osnovu članova 106. i 213. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine
Kantona Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16)
upućujem zastupničko pitanje Ministarstvu zdravstva KS:
1. Zasto kantonalna lista esencijalnih lijekova do danas nije uskladjena sa federalnom
listom? Ko su clanovi Komisije za lijekove? Na kojim principima radi Komisija, koje
su smjernice? Zasto se podaci ne objavljuju transparentno na stranici Ministarstva
zdravstva?
2. Kao zastupnici u Skupstini KS obratila mi se majka djeteta sa 100 % invaliditetom,
koje koristi lijek za plucnu hipertenziju SILDENAFIL. Taj lijek na mjesecnom nivou
kosta 700 KM. Zasto Komisija, ili neko od nadleznih, ne uzme u obzir pedijatrijski
uzrast (djecu od 1 mjesec do 15 godina) koji moraju svakodnevno koristiti ovaj lijek,
nekad i citav zivot? Program Revatio se odnosi na odrasle pacijente, cime su djeca u
potpunosti diskriminisana, dok npr HNK putem Zavoda zdravstvenog osiguranja
obezbjedjuje ovaj lijek i djeci oboljeloj od plucne hipertenzije.


05.10.2020

05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,
na osnovu članova 106. i 213. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine
Kantona Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16)
upućujem zastupničko pitanje Ministarstvu prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša:

“Molim Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša da mi dostavi kopiju
tabele od svakog upravnika, koju shodno članu 11. stav (1) tačka j) Pravilnika o uvjetima za
obavljanje poslova upravnika (Službene novine KS 30/17) dostavljaju Ministarstvu kao dokaz
ispunjenosti uslova za obavljanje poslova upravnika.”


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,

na osnovu članova 106. i 213. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine
Kantona Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16)
upućujem zastupničku inicijativu Ministarstvu prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša:
“Zbog velikog broja zgrada na području Kantona Sarajevo na kojima godinama stoji natpis sa
upozorenjem da se fasada zgrade obrušava, molim da upozorite sve upravnike da takve fasade
predstavljaju neposrednu opasnosti po život i zdravlje ljudi koji se zateknu u objektu ili pored
objekta u dometu opasnosti, kao i neposredne opasnosti za oštećenje imovine, te je shodno
članu 37. stav (2) tačka c) Zakona o upravljanju zajedničkim dijelovima zgrade (Službene
novine KS 19/17) potrebno poduzeti radnje hitne popravke. Stoga, podnosim inicijativu da
Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša upozori sve upravnike na obaveze
iz člana 38. Zakona o upravljanju zajedničkim dijelovima zgrade (Službene novine KS 19/17)
sa naznakom da će postupanje po članu 38. Zakona o upravljanju zajedničkim dijelovima
zgrade (Službene novine KS 19/17) biti cilj skorijih ciljanih inspekcijskih nadzora.
Molim da mi se od svakog upravnika dostavi spisak zgrada na čijim se fasadama nalaze
natpisi sa upozorenjem da se fasada zgrade obrušava.”


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,
Na osnovu člana 106. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine Kantona
Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16), Vladi Kantona
Sarajevo, Rektoratu Univerziteta u Sarajevu i Univerzitetskom tele-informatičkom centru
upućujem inicijativu za hitno dostavljanje izvještaja o utrošku uplaćenih sredstava iz
naknada za razvoj informacionog sistema (ISSS) od njegovog uvođenja do danas.

OBRAZLOŽENJE:
Studentice i studenti Univerziteta u Sarajevu obavezni su svake akademske godine uplaćivati
20,00KM u svrhu razvoja informacionog sistema po imenu ISSS. Od uvođenja ovog sistema
studenti su na ime njegovog razvoja uplatili oko devet (9) miliona KM.
Javna svjedočenja studenata o nefunkcionalnom i tromom sistemu govore puno o načinu
utroška ove ogromne svote novca. Korisnici usluga ISSS-a moraju znati na šta je njihov
novac trošen u proteklih 14 godina te vas molim da Skupštini Kantona Sarajevo dostavite
detaljan izvještaj.


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,

na osnovu članova 106. i 213. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine
Kantona Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16)
upućujem zastupničku incijativu Federalnom ministarstvu zdravstva:
“Na osnovu molbe zdravstvenih radnika sa završenom srednjom školom zdravstvenog
usmjerenja na području Kantona Sarajevo i izražene hitnosti obraćam se Federalnom
ministarstvu zdravstva u vezi pripravničkog staža i nemogućnosti provođenja Plana i
programa pripravničkog staža za svaki profil zdravstvenog radnika sa završenom srednjom
školom zdravstvenog usmjerenja na području Kantona Sarajevo.
Naime, prema informacijama zdravstvenih radnika koji su mi se obratili, Univerzitetski
klinički centar Sarajevo odbija provođenje Plana i programa pripravničkog staža zbog
pandemije, a jedina su zdravstvena ustanova gdje se Plan specijalnog dijela pripravničkog
staža za medicinsku sestru-tehničara za zdravstvenu njegu kod infektivnih bolesti,
zdravstvenu njegu u onkologiji, zdravstvenu njegu u psihijatriji može provoditi. Zdravstveni
radnici su za druge dijelove Plana i programa našli alternativu kod Opće bolnice "Prim. dr.
Abdulah Nakaš” i UKC Tuzla. Pored poteškoće koje to predstavlja za zdravstvene radnike,
UKC Tuzla više nema kapaciteta za zdravstvene radnike sa područja Kantona Sarajevo, a
Opća bolnica "Prim. dr. Abdulah Nakaš” svakako ne može provesti Plan i program u
potpunosti zbog nedostatka odgovarajućih odjela.

Ljubazno molim Federalno ministarstvo zdravstva da zbog ozbiljnosti ovog problema hitno
pristupe njegovom rješavanju, jer je zdravstvenim radnicima, a među njima najčešće mladim
ljudima onemogućeno pravo na rad, jer se bez položenog stručnog ispita ne mogu zaposliti.
Nadam se da će se problem brzo riješiti izmjenom Pravilnika o pripravničkom stažu i
stručnom ispitu zdravstvenih radnika ili Plana i programa pripravničkog staža za svaki profil
zdravstvenog radnika sa završenom srednjom školom zdravstvenog usmjerenja jer su to
ovlasti resornog ministra.”


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,

na osnovu članova 106. i 213. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine
Kantona Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16)
upućujem zastupničku inicijativu Ministarstvu komunalne privrede i KJKP RAD:
“Zbog žalbi građana naselja Ljubina-Poturovići Općina Vogošća u vezi problema sa odvozom
smeća, iako uredno plaćaju račune podnosim inicijativu da se problem odvoza smeća iz ovog
naselja što hitnije riješi.
Građani navode da na 200 domaćinstava imaju samo 3 kontejnera za smeće u naselju.”


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Podnosim inicijativu za što hitnije uspostavljanje vodozaštitne zone i otpočinjanje aktivne
zaštite područja Crne Rijeke Općina Trnovo, ukoliko je to zakonski moguće prije izrade
glavnog projekta u vezi vodosnabdjevanja, jer izvorište pitke vode Sarajevsko polje je
prekapacitirano i svakim danom sve više ugroženo, te se projekat vodosnabdjevanja sa buduće
akumulacije Crna Rijeka treba što hitnije otpočeti.

Molim resorna ministarstva za detaljno pojašnjenje koraka, kako bi se ovo područje što hitnije
počelo štititi, te kako bismo budućim generacijama obezbijedili na vrijeme nesmetano
vodosnabdjevanje.


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,

na osnovu članova 106. i 213. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine
Kantona Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16)
upućujem zastupničko pitanje gore navedenim javnim organima:

Na 25. radnoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo, dana 18.05.2020. godine, uputila sam
zastupničku inicijativu čiji sadržaj se nalazi u nastavku ovog zastupničkog pitanja. Na isto do
sada nisam dobila odgovor, te molim da odgovorite u što skorijem vremenu.
,, Zahvaljujem se Ministarstvu prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša na odgovoru akt
broj 05/03-19-5444-34-2/20 od 28.04.2020. godine.
Na osnovu dostavljenih informacija i odgovora ukazujem na sljedeće:
1. Ne nalazim da se upravnik OKI Upravitelj d.o.o. izjasnio o tome zašto nije
izvršavao sve obaveze iz člana 29. Zakona o upravljanju zajedničkim dijelovima
zgrade (Službene novine 19/17) u prošle 3 godine, a naročito o obavezama po pitanju
PP zaštite osim ispitivanja vatrodojavnog sistema, stoga molim KUIP i Inspektorat za
zaštitu od požara da poduzme inspekcijski nadzor po ovom pitanju i izvjesti me o
utvrđenom stanju koje se tiču postupanja upravnika i etažnih vlasnika u prethodne 3
godine po pitanju zakonskih obaveza u vezi PP zaštite

2. Ukoliko je upravnik sproveo sva potrebna ispitivanja PP opreme i sistema, molim
da se utvrdi da li je iko upravnika i etažne vlasnike upozorio na protuzakonito
građenje individualnih garaža i uticaj te gradnje na rad sprinkler sistema i uticaj na
ostale PP mjere i sisteme u protekle 3 godine
3. Molim da mi se razjasne različiti procenti naknade/provizije na dva dokumenta
dostavljena mojim kolegama zastupnicima u Skupštini Kantona Sarajevo i meni. Na
jednom za 2017. godinu stoji da je provizija upravitelja 12%, a na drugom da je 15%

4. Za ugovore od djelu iz 2017, 2018 i 2019. godine za noćno čuvanje, građevinske
radove i ostalo u potpisu stoje etažni vlasnici Stupska BB garaže, a nisu dostavljeni
zapisnici o odlukama etažnih vlasnika za te ugovore, te molim da se za svaki ugovor
izvrši nadzor Ministarstva i KUIP-a da li su potpisani u skladu sa Zakonom o
upravljanju zajedničkim dijelovima zgrade (Službene novine 19/17), te mi dostavite
zapisnike o odlučivanju etažnih vlasnika za sve pomenute ugovore
5. Na dostavljenom Zapisniku o odlučivanju etažnih vlasnika prikupljanjem potpisa
ZS-2 stoji samo potpis jednog etažnog vlasnika i budućeg PEV H.E. a, a
nedostaje potpis trećeg etažnog vlasnika shodno članu 51. stav (1) i (2) Zakona o
upravljanju zajedničkim dijelovima zgrade (Službene novine 19/17), molim
Ministarstvo i KUIP da izvrši nadzor po ovom pitanju

6. Na dostavljenom Zapisniku o odlučivanju etažnih vlasnika prikupljanjem potpisa
ZS-2 stoji da su se potpisi prikupljali od 14.09.2017 do 14.09.2017. godine, a odluke
navedene su za 2020. godinu !!! Također u Zapisniku u koloni (29) stoje datumi
potpisa zapisnika i tu stoji datumi iz 2017 godine!!! Kako??? Molim Ministarstvo i
KUIP da provedu nadzor i zatraže objašnjenje ovakve situacije.
Također molim Ministarstvo da me obavijesti da li im je ovaj Zapisnik dostavljen i kada, te da
li je izvršena provjera u skladu sa članom 52. stav (1) i (2) Zakona, jer se ovim zapisnikom
bira novi predstavnik etažnih vlasnika H.E., koji se na posljednjoj objavljenoj
evidenciji zgrada nalazi na 3516 poziciji naveden kao predstavnik etažnih vlasnika što bi
trebalo da znači da je provjera od strane Ministarstva provedena, a u zapisniku se nalaze gore
navedene nelogičnosti!!!
Molim Ministarstvo da mi iz svoje arhive dostavi kopiju dostavljenog zapisnika od strane
upravnika, sa kopijom dokumenta na osnovu kojeg je moguće vidjeti tačan datum dostave
7. Na dostavljenom Zapisniku o odlučivanju etažnih vlasnika prikupljanjem potpisa
ZS-2 na svakoj strani ne nalaze se popunjene pozicije (37) do (46) koje se moraju
popunjavati na svakoj stranici shodno Uputstvu o zapisniku o odlučivanju etažnih
vlasnika (Službene novine KS 30/17).


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,
na osnovu članova 106. i 213. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine
Kantona Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16)
upućujem zastupničko pitanje Ministarstvu komunalne privrede i infrastrukture i KJKP
Toplane Sarajevo:
“Molim da mi se dostavi cjelovita informacija o navodnoj nabavci gumene lutke od strane
KJKP Toplane Sarajevo, čija nabavka je izvršena zbog obuke radnika iz prve pomoći.
Kada je lutka nabavljena, da li je predviđena planom javnim nabavki?
Da li je obuka radnika iz prve pomoći obavljena i u kojem obimu, te koliko je sredstava
potrošeno na obuku?
Zašto obuka radnika nije obavljena saradnjom sa Zavodom za hitnu medicinsku pomoć
Kantona Sarajevo što predstavlja eventualno finansijski racionalniji način?
Molim da mi se dostavi kompletna dokumentacija o gore pomenutoj nabavci.


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Na osnovu člana 106. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine Kantona
Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16) Rektoratu
Univerziteta u Sarajevu upućujem inicijativu za uvođenje jedinstvene uplatnice za upis
nove akademske godine na fakultete u sklopu Univerziteta u Sarajevu.

OBRAZLOŽENJE:
Studentice i studenti Univerziteta u Sarajevu primorani su ispunjavati najmanje tri uplatnice
prilikom upisa u novu akademsku godinu. Radi se o uplatama za korištenje informacionog
sistema, naknadu za razvoj informacionog sistema i upisninu.
Na ovaj način troškovi upisa se bez ikakvog razumnog razloga u novu godinu za svakog
studenta se uvećavaju za cca. 4,00KM. Smatram da bi ove uplate trebalo objedini te naknadno
razvrstavati po njihovoj svrsi.


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,

na osnovu članova 106. i 213. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine
Kantona Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16)
upućujem zastupničku inicijativu Ministarstvu prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša i
Kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove:
“Na kvartalnim i godišnjim izvještajima upravnika Sarajevostan d.d. na rashodovnoj strani
nalazi se stavka “Refundacija sitnih troškova isplaćenih putem Blagajne Sarajevostana.
Molim da izvršite nadzor nad zakonitošću ovakvih refundacija, da li su zasnovani na zakonu
ili nekom ugovoru, da li imaju saglasnost etažnih vlasnika, da li su predviđeni godišnjim
planovima i to utvrdite nad svim zgradama na kojima upravnik Sarajevostan d.d. ima ovu
stavku na rashodovnoj strani u 2018., 2019. i 2020. godini.”


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,

na osnovu članova 106. i 213. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine
Kantona Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16)
upućujem zastupničku inicijativu Ministarstvu saobraćaja, Ministarstvu za obrazovanje,
nauku i mlade i KJKP GRAS:
“Građani naselja Ljubina-Poturovići Općina Vogošća žale se na problem javnog prijevoza.
Ističu da u naselju živi veliki broj mladih bračnih parova sa djecom koja pohađaju O.Š.
“Porodica ef. Ramić”, od koje su udaljeni više od 3 kilometra, te im je neophodan prijevoz od
kuće do škole i obratno.
Podnosim inicijativu da se rješavanju gore pomenutog problema pristupi što hitnije.”


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,

na osnovu članova 106. i 213. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine
Kantona Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16), a na
molbu studenata koji su mi se obratili, upucujem zastupnicko pitanje resornom ministarstvu:
Zasto jos uvijek nije data saglasnost od strane Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade KS
za dodatni ispitni termin, usvojen od strane Senata jos 09.09.2020.godine?
Molim vas da cim prije rijesite navedeno pitanje, s obzirom da bi se dodatni ispitni termin
trebao realizovati u prvoj dekadi mjeseca oktobra.


05.10.2020
Puni tekst pitanja:

Poštovani,

na osnovu članova 106. i 213. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine
Kantona Sarajevo - Drugi novi prečišćeni tekst br.: 41/12, 15/13, 47/13, 47/15 i 48/16)
upućujem zastupničku inicijativu Ministarstvu prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša i
Kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove:
“Zahvaljujem se svim državnim službenicima koji su odradili ogroman posao na odgovoru
Ministarstva prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša akt broj 05/03-19-20702-91-
508/20 od 21.09.2020. godine.
U gore pomenutom aktu navodite da za zgradu Vrazova br. 3 upravnik OKI Upravitelj d.o.o.
nije dostavio Ministarstvu traženu dokumentaciju, već da će biti dostavljena iz arhive
Ministarstva. Molim da za pomenutu adresu izvršite nadzor nad radom upravnika po
sljedećim stavkama:
U dostavljenim skraćenim izvještajima za 2018, 2019 i 2020. godinu među rashodima se
navodi osiguranje zajedničkih dijelova , u dostavljenom Ugovoru između etažnih vlasnika i
upravnika OKI Upravitelj d.o.o. u članu 17. stoji da etažni vlasnici su odlučili da NEĆE
osigurati zajedničke dijelove zgrade, te molim da utvrdite na osnovu čega je upravnik OKI
Upravitelj d.o.o. zasnivao te rashode, te ukoliko nije zakonski zasnivao rashode po pitanju
osiguranja zajedničkih dijelova obavijestite Kantonalnu upravu za inspekcijske poslove da

izvrši nadzor, te naložite upravniku OKI Upravitelj d.o.o. povrat sredstava na račun zgrade za
sve godine u kojima nije na zakonski nacin zasnivao te rashode.


Neira Dizdarević

02.09.2020
Puni tekst pitanja:

“Molim Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša da putem upravnika obavijestite i upozorite sve predstavnike etažnih vlasnika, a naročito prinudne predstavnike etažnih vlasnik na sljedeće obaveze shodno Zakonu o upravljanju zajedničkim dijelovima zgrade (Službene novine KS 19/17):
1. Zbog utvrđenih slučajeva putem inspekcijskog nadzora da su predstavnici etažnih vlasnika potpisivali Ugovore o djelu sa fizičkim i pravnim licima suprotno članu 54. stav (1) tačke a), b), d) i e) bez saglasnosti odnosno odluke etažnih vlasnika ili je to protuzakonito učinio upravnik da sve takve ugovore prijave Ministarstvo prostornog uređenja ili Kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove. Ukoliko takvi ugovori nisu potpisani uz saglasnost etažnih vlasnika da odmah obavijeste upravnika i prekinu takav ugovor kao i rashode po osnovu istog jer ukoliko se nastave primjenjivati takvi ugovori mogu biti prekršajno odgovorni shodno Zakonu o upravljanju zajedničkim dijelovima zgrade sa predviđenim kaznama od 200 KM do 5000 KM, kao i krivično odgovorni. 2. Zbog prakse predstavnika etažnih vlasnika da putem maila i telefona daju saglasnost na radne naloge upravnika, kao i nalog za isplatu sa podračuna ili računa zgrade, a te naloge potpisuju uposlenici upravnika, molim Ministarstvo da upozori predstavnike
etažnih vlasnika da je to suprotno članu 54. stav (1) tačke b) i e) u kojem se izričito pominje potpisivanje naloga, te da za ovakve radnje mogu biti prekršajno odgovorni shodno Zakonu o upravljanju zajedničkim dijelovima zgrade sa predviđenim kaznama od 200 KM do 5000 KM, kao i krivično odgovorni. 3. Upozoriti predstavnike etažnih vlasnika da ne mogu ovlastiti etažnog vlasnika da umjesto njih potpiše radni nalog upravitelja osim u slučaju planiranog odsustva dužeg od pet dana pismeno određuje jednog od etažnih vlasnika za zamjenika, o čemu obavještava etažne vlasnike na prikladan način i pismeno upravnika, a najduže na period od 30 dana shodno članu 54. stav (1) tačka s) te da za ovakve radnje mogu biti prekršajno odgovorni shodno Zakonu o upravljanju zajedničkim dijelovima zgrade sa predviđenim kaznama od 200 KM do 5000 KM, kao i krivično odgovorni. 4. Upozoriti predstavnike etažnih vlasnika, a naročito prinudne predstavnike etažnih vlasnika da su dužni na licu mjesta shodno 54. stav (1) tačka e) pratiti izvršavanje radnog naloga upravniku, a ne kako je to često praksa potpisivati radne naloge bez praćenja radova, naročito nakon završetka radova. Zbog ovakve prakse etažni vlasnici se često žale na neizvršene ili nekvalitetno urađene radove.


02.09.2020

02.09.2020

02.09.2020

02.09.2020
Puni tekst pitanja:

“Na osnovu upita građana molim Ministarstvo za rad, socijalnu politiku, raseljena lica iizbjeglice Kantona Sarajevo da mi odgovori da li naknada zaposlenih roditelja koji imaju dijete sa poteškoćama u razvoju shodno članu 69. Zakona o radu FBIH koju Kanton Sarajevo isplaćuje po ovom osnovu iznosi samo 30% visine prosječne plaće, dok je ta naknada u Zeničko-dobojskom kantonu iznosi 50% prosječne plate. Građani pitaju da li se iznos ove naknade planira povećati u budućnosti. Također ljubazno molim Ministarstvo da mi pojasni pravni okvir na osnovu kojeg se vrši određivanje ove naknade.”


31.08.2020

02.09.2020

02.09.2020

02.09.2020
Puni tekst pitanja:

“Zahvaljujem se od srca u ime građana koji žive u blizini deponije Smiljevići na obavljenom poslu analize poljoprivrednog zemljišta. U zaključku dokumenta ‘Rezultati analize poljoprivrednog tla u okruženju deponije Smiljevići-Sarajevo’ predložili ste analizu biljnog materijala (uzgajanih kultura biljaka) da bi se utvrdilo eventualno folijarno usvajanje kontaminanata koji mogu da dođu na biljke imisijom iz zraka, te predlažete monitoring svake tri godine, stoga ljubazno molim ukoliko imate neku procjenu potrebnih sredstava za ova dva prijedloga da me obavijestite kako bih kao zastupnica nadležnim javnim organima na vrijeme uputila inicijativu za obezbjeđenje sredstava u budžetima.”


02.09.2020
Puni tekst pitanja:

Zastupničko pitanje Ministarstvu zdravstva i Ministarstvu za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo:
“Dana 18.08.2020. godine Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade na osnovu Mišljenja Ministarstva zdravstva obavijestilo je javnost samo dan nakon što je naložilo provedbu Zaključka Skupštine Kantona Sarajevo broj 01-04-25003-8/20 od 28.07.2020. godine da se navedeni zaključak neće moći provesti zato što nema neophodno zakonsko uporište. Na osnovu zahtjeva mnogobrojnih roditelja, iako još uvijek nisam dobila pravni akt na osnovu kojeg je Ministarstvo za obazovanje, nauku i mlade promijenilo mišljenje molim oba Ministarstva da mi odgovore na sljedeće:
1. Molim da mi se dostave imena državnih službenika oba Ministarstva koji su radili na pravnim aktima vezano za provedbu zaključka, kao i pravnih akata koje su oba Ministarstva donosila vezano za problematiku ljekarskih uvjerenja za upis u osnovnu školu iz privatne prakse
2. Zašto JU Djeca Sarajeva prilikom upisa djece u vrtić uredno primaju ljekarska uvjerenja iz privatnih zdravstvenih ustanova, dok se za upis u osnovnu školu isto ne prihvata?
3. Zašto Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade postupa po Mišljenju Ministarstva zdravstva KS koje nije pravno obavezujuće, niti je podzakonski akt
shodno članu 67. Zakona o organizaciji organa uprave u Federaciji BIH (Službene novine FBIH, 35/05)? 4. Zašto je Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade u 2019. uprkos Mišljenju Ministarstva zdravstva KS akt broj 10-37-22278-1/19 od 21.06.2019. godine u kojem se navodi sličan stav kao i ove godine nije postupilo po tom aktu, nego u aktu broj 11/03-38-22278-2/19 od 05.07.2019. godine zbog neinformisanosti roditelja prihvatilo ljekarska uvjerenja i iz privatnih zdravstvenih ustanova? Da li je ovo jasan dokaz neobavezujućeg postupanja po mišljenjima Ministarstva zdravstva KS ili je Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade postupalo protuzakonito u 2019. godini? Da li je pandemija korona virusa ipak veći razlog od neinformisanosti roditelja? 5. Član 57. stav (2) Zakona o osnovnom obrazovanju Kantona Sarajevo kao dokument koji roditelj dostavlja izričito spominje ‘ljekarsko uvjerenje o psihofizičkom stanju djeteta za upis u školu i zdravstvenom statusu s opisom poteškoća’ pri čemu ne definiše da je to ljekarsko uvjerenje samo iz javne zdravstvene ustanove, pa molim oba Ministarstva da mi pojasne na osnovu čega vrše tumačenje jasnog člana 57. sa pravno neobavezujućim nižim pravnim aktom mišljenjem, a da pri tome nisu zatražili autentično tumačenje koje prema članu 117. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo (Službene novine Kantona Sarajevo, 41/12, 15/13,47/13, 47/15, 48/16, 9/20, 14/20) može dati samo Skupština Kantona Sarajevo, a u vezi člana 57. stav (2) Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju KS (Službene novine KS 23/17) Skupština Kantona Sarajevo to nikada nije učinila.
6. Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade u svome saopštenju za javnost od 18.08.2020. godine navodi dio Mišljenja Ministarstva zdravstva KS prema kome je ‘za izdavanje ljekarskog uvjerenja o psihofizičkom stanju djeteta za upis u školu i zdravstvenom statusu s opisom djeteta jedino mjerodavna Javna ustanova Dom zdravlja KS’ te na osnovu toga molim oba Ministarstva da mi pojasne kako je jedina mjerodavna za izdavanje ljekarskih uvjerenja za upis u osnovnu školu javna zdravstvena ustanova kada je takva tvrdnja: - u direktnoj suprotnosti sa odredbama Zakona o zdravstvenoj zaštiti ("Službene novine Federacije BiH", broj 46/10) i to sa članovima 2. 13. 53. i 57. istog, kojim se utvrđuje ravnopravan položaj privatnih i javnih zdravstvenih ustanova; - u direktnoj suprotnosti sa članom 51. stav (1) Zakona o zdravstvenoj zaštiti u kojem se obavljanje pregleda i izdavanje ljekarskog uvjerenja ne navodi kao isključiva djelatnost javnih zdravstvenih ustanova ; - u direktnoj suprotnosti sa Pravilnikom o obimu i vrsti javnozdravstvene djelatnosti koja ne može biti predmetom privatne djelatnosti (Službene novine FBIH 69/12, 39/14, 22/16) koji ne navodi pregled i izdavanje ljekarskih uvjerenja potrebnih za osnovnu školu kao isključivu djelatnost javnih zdravstvenih ustanova
7. Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade u svome saopštenju za javnost od 18.08.2020. godine navodi dio Mišljenja Ministarstva zdravstva KS prema kome se jedino ‘vodi evidencija zdravstvenih kartona djece od rođenja do polaska u školu, i da jedino sadrže kompletnu medicinsku dokumentaciju o zdravstvenom stanju djeteta za cijeli taj period’ ,te ‘u kojoj se provodi obavezna imunizacija djece ovog uzrasta o čemu se za svako dijete vodi
karton provedene imunizacije, što je u skladu sa Zakonom o evidencijama u oblasti zdravstva (Službene novine FBiH, broj 37/12)’ što apsolutno nije tačno jer: - shodno članu 6. Zakona o evidencijama u oblasti zdravstva (Službene novine FBiH, broj 37/12) nosioci privatne prakse kao i druga pravna i fizička lica koja u okviru svoje djelatnosti obavljaju poslove iz oblasti zdravstva dužni su voditi evidencije u skladu sa ovim zakonom, propisima donesenim na osnovu ovog zakona, kao i Zakonom o zdravstvenoj zaštiti ("Službene novine Federacije BiH", broj 46/10), a Ministarstvo zdravstva Kantona Sarajevo nije obavijestilo roditelje da neka privatna zdravstvena ustanova ne smije izdavati ljekarska uvjerenja za upis u osnovnu školu, niti je obavijestilo Federalnu upravu za inspekcijske poslove, kao niti Kantonalnu upravu za inspekcijske poslove da privatne zdravstvene ustanove protuzakonito izdaju ljekarska uvjerenja za upis u osnovnu školu - shodno članu 43. Zakona o evidencijama u oblasti zdravstva (Službene novine FBiH, broj 37/12) zdravstveni karton iz stava 1. ovog člana prati svakog pacijenta tokom cijelog života, a u slučaju promjene doktora medicine, zdravstvene ustanove ili mjesta stanovanja zdravstveni karton ili prijepis podataka iz zdravstvenog kartona obavezno se dostavlja novoj zdravstvenoj ustanovi, odnosno privatnoj praksi u kojoj pacijent ostvaruje prava na zdravstvenu zaštitu, tako da privatna zdravstvena ustanova može doći do bilo kojeg podatka iz zdravstvenog kartona djeteta što je suprotno tvrdnji u saopštenju - shodno članu 59. Pravilnika o načinu provedbe obavezne imunizacije, imunoprofilakse i kemoprofilakse protiv zaraznih bolesti, te o osobama koje se podvrgavaju toj obavezi (Službene novine FBiH, broj 68/16) svi podaci o izvršenoj imunizaciji unose se u osnovnu dokumentaciju obveznika vakcinisanja - "Karton vakcinisanja" koji se nalazi u kartoteci punkta za vakcinaciju kojem gravitira osoba koja se vakciniše. Isti podaci unose se u "Iskaznicu vakcinacije" koja predstavlja ličnu dokumentaciju i koju vakcinisana osoba zadržava kod sebe, te ih roditelj djeteta kao zakonsku dokumentaciju čak u nedostatku evidencije može pokazati ljekaru u privatnoj zdravstvenoj ustanovi, kao i u svakoj drugoj prilici gdje treba dokazivati vakcinalni status
8. Kada je upućen dopis Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade prema Ministarstvu zdravstva u vezi provjere valjanosti ljekarskih uvjerenja koja izdaju privatne zdravstvene ustanove, a kada je Ministarstvo zdravstva KS odgovorilo na upit, jer jasno je iz dokumenata koji su mi predočili roditelji da odgovor na upit Ministarstvo zdravstva nije ni krajem jula 2020. godine dostavilo, a roditelji su ljekarska uvjerenja priložili još u aprilskom upisnom roku za koje je Ministarstvo za obrazovanje dopustilo dostavu dokumentacije u junu?
9. U dopisima mnogih škola koje su mi predočili roditelji Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade je zatražilo dostavljanje spiska privatnih zdravstvenih ustanova koje mogu izdavati ljekarska uvjerenja za upis djece u prvi razred, ni taj odgovor Ministarstvo zdravstva nije na vrijeme uputilo, a sada se u toku pandemije to slama preko leđa roditelja, ko će za to odgovarati? 10. Mnogi roditelji su uporni najavljuju obraćanje Instituciji ombudsmena u BIH, pokretanju krivičnih prijava za zloupotrebu službenog položaja, privatnih tužbi protiv oba Ministarstva jer pored jasnog Zaključka najvišeg zakonodavnog tijela Kantona Sarajevo koje nije oprečno važećem pravnom okviru zbog toga što će odbijanjem prihvatanja ljekarskih uvjerenja biti onemogućen upis i onemogućeno pravo djeteta na obrazovanje shodno UN
Deklaraciji i Konvenciji o pravima djeteta, Ustavu BIH, Ustavu FBIH i drugim pravnim propisima, pa se postavlja pitanje pravne odgovornosti oba Ministarstva? 11. Umjesto da roditeljima olakšate i ukažete na privatne zdravstvene ustanove koje imaju čak i potpisan ugovor sa ZZO KS u vezi pružanja primarne zdravstvene zaštite koja uključuje i oblast porodične medicine, izlažete ih dodatnom stresu i trošku, te stoga predlažem da razmotrite čak i opciju refundacije troškova izdavanja ljekarskog uvjerenja iz privatne zdravstvene ustanove
Budući je početak školske godine uskoro, molim da na ovo zastupničko pitanje dobijem odgovor u što kraćem periodu.”