Odgovori na zastupnička pitanja
26. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri
Sabina Ćudić
Talović Munir
Ademović Kenan
Hodžić Sabahudin
Hodžić Dževad
Prema programu rada Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo za 2013. godinu predviđeno je donošenje novog Zakona o naučnoistraživačkoj djelatnosti, s čim u vezi vas obavještavamo da ćemo u postupku izrade pomenutog Zakona razmotriti mogućnost implementacije Vaše inicijative.
Papo Edina
Efendić Faruk
Zeković Enes
Fazlija Nedžad
-Policijski službenici Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo u skladu sa svojim zakonskim ovlaštenjima, prilikom obavljanja redovnih poslova i zadataka iz nadležnosti Ministarstva kroz akcije pojačane kontrole saobraćaja, vrše kontrolu vozača. Pri tome, vozači koji postupaju u suprotnosti sa odredbama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik Bosne i Hercegovine", br. 6/06, 75/06,44/07,84/09 i 48/10) tačnije u suprotnosti sa članom 207. kojim je propisano da "motorna i priključna vozila koja učestvuju u saobraćaju na putu moraju biti registrirana, o čemu se vodi evidencija u skladu sa odgovarajućim zakonom o centralnoj evidenciji i razmjeni podataka", odnosno u suprotnosti sa članom 211. da " kad upravlja motornim i priključnim vozilom, vozač mora imati kod sebe važeću potvrdu o registraciji izdatu za to vozilo, kao i policu obaveznog osiguranja, a motorna i priključna vozila registrirana u stranoj zemlji i međunarodnu ispravu o osiguranju od automobilske odgovornosti koja važi na području Bosne i Hercegovine, dužan je pokazati na zahtjev policajca ili drugog ovlaštenog lica", budu sankcionisani.
Članom 15. Pravilnika o registraciji vozila ("Službeni glasnik Bosne i Hercegovine", broj 69/09) je propisano da se "zahtjev za produženje registracije vozila podnosi prije isteka roka važenja registracije, ali ne prije 30 dana od isteka važenja registriranja vozila, nadležnom tijelu na propisanom obrascu".Imajući u vidu navedeno, da se zaključiti da potvrdu o registraciji, odnosno saobraćajnu dozvolu (raniji naziv), ne može zamijeniti potvrda koju izdaje osiguravajuća kuća. Napominjemo da osiguravajuće kuće, za svoje klijente uz naplatu završavaju i sve poslove vezane za registraciju vozila, pri čemu prikupljaju zahtjeve, te nakon nekoliko dana iste predaju nadležnom organu, usljed čega se u javnosti stiče dojam da je potrebno više dana kako bi se registracija završila.
Po informaciji Odjeljenja za administraciju MUP-a Kantona Sarajevo u čijoj su nadležnosti poslovi registracije, registracija vozila završava se za jedan dana nakon podnesenog zahtjeva.
Ministarstvo unutrašnjih poslova dostavlja odgovor na segment pitanja koji se odnosi na rad i nadležnost ministarstva.
U skladu sa odredbama Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji MUP-a Kantona Sarajevo Kriminalističko-obavještajna jedinica ima nadležnost da, u skladu sa Zakonom o krivičnom postupku F BiH, preduzima posebnu istražnu radnju: nadzor i tehničko snimanje telekomunikacija.( član 130. stav 2. tačka a Zakona o krivičnom postupku FBiH).
Naprijed navedena istražna radnja preduzima se isključivo na osnovu naredbe nadležnog Suda, postojećom informatičko- tehničkom opremom registriranom u Ministarstvu sigurnosti BiH, a instaliranom u službenim prostorijama Kriminalističko-obavještajne jedinice u okviru Sistema za zakonito presretanje i monitoring telekomunikacija za potrebe policijskih agencija u BiH koji je uspostavljen na osnovu Memoranduma o razumjevanju između Ministartsva sigurnosti BiH i Policijskih agencija BiH ( memorandum na snazi od dana 02.10.2007.godine).
Instalirana oprema se stavlja u funkciju i koristi isključivo uz primjenu “Standardnih operativnih procedura za nadzor i tehničko snimanje telekomunikacija putem sistema za zakonito presretanje telekomunikacija”
(procedure usvojene od strane Upravljačkog odbora dana 14.11.2008.godine) te uz administraciju, tehničku pomoć i monitoring Državne agencije za istrage i zaštitu BiH.
Time je, sa stanovišta odredbi Zakona o krivičnom postupku FBiH ( Glava IX- Posebne istražne radnje, članovi: 130 do 136) te sa stanovišta administrativnih i informatičko-tehničkih rješenja te usvojenih procedura državnog Sistema za zakonito presretanje telekomunikacija, potpuno isključena mogućnost da policijski službenici Kriminalističko-obavještajne jedinice, samoinicijativno i samostalno, bez nadzora nadležnih organa, stavljaju u funkciju i koriste instaliranu opremu za zakonito presretanje telekomunikacija na osnovu čega se odgovorno može potvrditi da u okviru navedene Jedinice ne postoje slučajevi nezakonitog presretanja telekomunikacija.
U vezi sa naprijed navedenim, a radi sveobuhvatnog odgovora na predmetno poslaničko pitanje, bitno je ukazati na odredbe člana 133.stav 3. ZKP-a FBiH po kojem nadležni Sudija za prethodni postupak ima ovlasti i obavezu “bez odlaganja, a nakon preduzimanja radnji iz člana 130. ovog Zakona, obavjesti osobu protiv koje je radnja bila preduzeta. Osoba protiv koje je mjera bila preduzeta može od Suda zatražiti ispitivanje zakonitosti naredbe i načina na koji je provedena mjera”.
M I N I S T A R
Dipl. pravnik Nermin Pećanac
Hajdarević Hadžem
Bajramović Srna Segmedina
Crnogorac Branislav
U vezi pomenutog poslaničkog pitanja, obavještavamo Vas da Ministarstvo za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice Kantona Sarajevo, u budžetu, na svojoj poziciji ne planira sredstva za tu namjenu. U Budžetu Kantona Sarajevo za 2005. godinu, na poziciji ovog ministarstva bila su planirana sredstva za prevoz penzionera, a od 2006.godine i dalje, sredstva za tu namjenu planiraju se na poziciji Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo. Takođe Vas obavještavamo da cijene karata za javni gradski prevoz socijalno ugroženim kategorijama nisu u ingerenciji ovog ministarstva.
Zukić Amir
Naser Nabil
Konaković Elmedin
Predmet: Odgovor na zastupničko pitanje - dostavlja se
Zastupnik Elmedin Konaković na 25. Radnoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo, održanoj dana, 27.03.2013. godine, u okviru tačke Dnevnog reda “Poslanička pitanja, inicijative i odgovori“, a u skladu sa Poslovnikom Skupštine Kantona Sarajevo postavio je zastupničko pitanje:
“Da li postoje firme ili kompanije koje su registrovane za pružanje usluga taxi prijevoza, te su na osnovu toga dobili dozvole, licence, oznake od nadležnog ministarstva za obavljanje uslugataxi prevoza koje trenutno obavljaju pružanje usluga rent-a-car prevoza tim istim vozilima“
Nadalje, poslanik je pokrenuo inicijativu:
“Ako postoje pravni subjekti koji na taj način djeluju, tražim od nadležnog ministarstva da povuće ili poništi rješenja o pružanju taksi usluga.“
Na gore navedeno dajemo slijedeću informaciju:
Pravna lica koja su registrirana za obavljanje taksi prijevoza i rent-a-car prijevoza mogu obavljati i jednu i drugu djelatnost.
Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo nema direktne dokaze i saznanja da taksi prijevoznici istim vozilima obavljaju taksi prijevoz i rent-a-car prijevoz, odnosno nismo zaprimili od nadležne inspekcije takve zapisnike.
Prema našim evidencijama taksi prijevoznici “Paja“ d.o.o., “Kale-taxi“ d.o.o., “Žuti taxi“ d.o.o., „Holand-Company“ d.o.o. i dr. obavljaju i rent-a-kar prijevoz.
Pravilnikom o licenci propisano je da licenca vozila prestaje važiti danom: prestanka važenja licence prijevoznika, pravnosnažnosti rješenja o oduzimanju licence vozila, isteka roka za produženje važnosti registracije vozila, odjave vozila, isteka roka važenja rješenja o ispunjavanju tehničko-eksploatacionih uslova za vozilo, raskida ili isteka ugovora o leasing-u i pravnosnažnosti rješenja o oduzimanju dopunske taksi oznake.
Dakle nije propisana mogučnost oduzimanja “D“ licence za situaciju koji navodite u svom pitanju.