Odgovori na zastupnička pitanja

37.sjednica poslanicka pitanja

Crnogorac Branislav

Koliki broj Hostela se nalazi registrovan na području Kantona Sarajevo?
Odgovor:

O D G O V O R :

Na dio pitanja "Koliki broj Hostela se nalazi registrovan na području Kantona Sarajevo"ovaj organ nije u mogućnosti odgovoriti iz razloga što traženim podacima ne raspolaže.

U vezi s drugim pitanjem "Koliko kaznenih prijava imaju za Hostele koji nisu prijavljeni" ističemo slijedeće:

Zakonom o ugostiteljskoj djelatnosti u FBiH (Sl. novine Federacije BiH broj 32/09) uređuju se uvjeti za obavljanje ugostiteljske djelatnosti, osnivanje i prestanak rada. Ugostiteljsku djelatnost mogu obavljati pravna i fizička lica koja su registrovana za obavljanje ugostiteljske djelatnosti i koja ispunjavaju uvjete propisane Zakonom i propisima donesenim na osnovu njega.
Inspekcijski nadzor nad primjenom Zakona i propisa donesenih na osnovu Zakona, te pojedinačnih akata, uvjeta i načina rada nadziranog pravnog i fizičkog lica provodi Federalna uprava za inspekcijske poslove i kantonalni organ uprave nadležan za inspekcijske poslove u okviru svojih nadležnosti kao i Porezna uprava Federacije Bosne i Hercegovine u dijelu evidentiranja prometa i naplate boravišne takse.
Kantonalni tržišno-turistički inspektori koji djeluju unutar Inspektorata tržišno-turističke inspekcije su shodno programu rada ovog Inspektorata vršili inspekcijske nadzore nad primjenom odredaba navedenog Zakona i Uredbe o boravišnoj taksi kojim se uređuju obaveze plaćanja boravišne takse shodno Odluci o utvrđivanju visine boravišne takse za 2014. godinu.
U ovom periodu je izvršena kontrola u 93 objekta koji pružaju uslugu smještaja s tim da se poseban akcenat stavio na nadzor nad prijavom boravka građana koji se koriste uslugama noćenja odnosno na naplatu i uplatu boravišne takse. Prilikom vršenja nadzora je utvrđeno da je u istim ostvareno 115.223 noćenja te da u jednom slučaju za dio ostvarenih noćenja nije naplaćena boravišna taksa što je bio osnov za pokretanje prekršajnog postupka.
U četiri slučaja je utvrđeno da se djelatnost obavlja bez rješenja nadležnog organa te su izdata rješenje o zabrani rada i pokrenuti prekršajni postupci dok je u jednom slučaju utvrđeno da se djelatnost obavlja bez rješenja nadležnog organa te je izdato rješenje o zabrani rada i nakon nepostupanja po istom izvršeno pečaćenje objekta.
Ovdje želimo istaći da su novčane kazne za fizičko lice koje obavlja djelatnost na nezakonit način neprilagođene težini prekršaja i iznose 150,00 KM za fizičko lice. Obzirom da je prilikom izdavanja prekršajnog naloga inspektor dužan pridržavati se Zakona o prekršajima Federacije BiH i izreći najnižu kaznu i u konkretnom slučaju je izrečena naprijed navedena novčana kazna.
Prilikom vršenja inspekcijskog nadzora na okolnosti obavljanja djelatnosti pružanja usluga boravka i smještaja gostiju bez odobrenja nadležnog organa utvrđeno je da se navedeno obavlja isključivo u objektima koji su privatno vlasništvo. Pridržavajući se zakonom datih ovlaštenja inspektor ukoliko nema istaknuta firma na objektu iako ima indicije i saznanje da se pruža takva vrste usluge nije u mogućnosti izvršiti inspekcijski nadzor bez sudskog naloga. U proteklom periodu u 26 slučajeva je pokušan inspekcijski nadzor na navedene okolnosti u objektima u privatnom vlasništvu gdje isti nije omogućen o čemu su sačinjene službene zabilješke i iste će biti proslijeđene Poreznoj upravi Federacije BiH u njihovu nadležnost.
Inspekcijske kontrole na gore navedene okolnosti od strane tržišno-turističke inspekcije planirane su i u narednom periodu u skladu sa raspoloživim kapacitetima ovog Inspektorata koji ima jako široke nadležnosti utvrđene u lex specialis zakonima.

Koliko je u posljednjih godinu dana sankcionisano taksi vozila, koja su rad obavljali na crno tj. bez taksi licence na podrušju Kantona Sarajevo".
Odgovor:

O D G O V O R :

Kantonalna saobraćajna inspekcija, koja kao nadležni organ vrši inspekcijski nadzor nad obavljanjem taxi prijevoza, djeluje u sastavu Inspektorata saobraćajne i cestovne inspekcije kao posebna organizaciona jedinica pri Kantonalnoj upravi za inspekcijske poslove Kantona Sarajevo.

U toku 2013.godine inspekcijski nadzor u oblasti saobraćaja obavljala su 4 kantonalna saobraćajna inspektora (od kojih su dva saobraćajna inspektora zasnovali radni odnos u toku mjeseca decembra 2012.god.). Na osnovu Zaključka Vlade Kantona Sarajevo i provedenog Javnog konkursa Inspektorat saobraćajne i cestovne inspekcije kadrovski je sa danom 16.12.2013. godine popunjen sa 5 saobraćajnih inspektora tako da Inspektorat trenutno broji 9 kantonalnih saobraćajnih inspektora.

Zbog prisutne problematike na području Kantona Sarajevo u oblasti javnog vanlinijskog prijevoza putnika-taxi prijevoza, prijevoza za vlastite potrebe-rentakar prijevoz kao i javnog linijskog prijevoza putnika prioritet u programskim zadacima kantonalne saobraćajne inspekcije u 2013.godini dat je inspekcijkim nadzorima ovih vrsta prijevoza sa posebnim akcentom na pružanje usluga taxi prijevoza.

Inspekcijki nadzori su vršeni kotinuirano sa organizovanjem rada u dvije smjene sa ciljem što većeg prisustva inspektora na terenu i povećanja efikasnosti uz obavljanje većeg broja inspekcijskih nadzora.

Nakon donošenja Zaključka Vlade Kantona Sarajevo broj:02-05-17477-34/13 od 13.06.2013.godine kojim je se zadužuje Kantonalna uprava za inspekcijske poslove Kantona Sarajevo da pojača inspekcijski nadzor u oblasti taxi prijevoza, rješenjem direktora Kantonalne uprave uveden je prekovremeni rad sa ciljem cjelodnevnih inspekcijkih nadzora kao i inspekcijkih nadzora u dane vikenda. U inspekcijke nadzore nad obavljanjem usluga taxi i rentakar prijevoza aktivno su bili uključeni i tržišno-turistički inspektori , inspektori rada kao i sanitarni inspektori.

U toku 2013.godine kantonalni saobraćajni inspektori prilikom vršenja inspekcijkog nadzora nad obavljanjem javnog vanlinijskog prijevoza putnika-taxi prijevoza kao i prijevoza za vlastite potrebe-rentakar prijevoza-iznajmljivanje vozila sa vozačem izvršili su 1790 inspekcijkih nadzora u toku kojih je 109 vozila isključeno iz saobraćaja, doneseno 339 rješenja o privremenoj zabrani obavljanja djelatnosti do ispunjenja uslova za obavljanje istih, izdata 632 prekršajna naloga sa visinom izrečenih kazni u iznosu od 297.323,00 KM.

Tabela1. Tabelarni prikaz izvršenih inspekcijskih nadzora i donesenih mjera kantonalnih saobraćajnih inspektora u toku 2013.godine

IZVJEŠTAJNI PERIOD/GODINA BROJ IZVRŠENIH INSPEKCIJSKIH NADZORA BROJ VOZILA ISKLJUČENIH IZ SAOBRAĆAJA BROJ RJEŠENJA O PRIVREMENOJ ZABRANI BROJ IZDATIH PREKRŠAJNIH NALOGA VISINA IZREČENIH NOVČANIH KAZNI

2013.god. 1790 109 339 632 297. 323,00 KM

Programska orijentacija kantonalne saobraćajne inspekcije u periodu od 01.01.2014. do 30.06. 2014. godine bila je usmjerena na vršenje inspekcijskih nadzora u oblasti javnog vanlinijskog prijevoza putnika-taxi prijevoza, prijevoza za vlastite potrebe-rentakar prijevoz iznajmljivanje vozila sa vozačem mada su kontinurano vršeni i inspekcijki nadzori javnog linijskog prijevoza putnika-gradski prijevoz (Gras-Centrotrans) kao javni prijevoz tereta-teretni saobraćaj.

U oblasti javnog vanlinijskog prijevoza putnika-taxi prijevoza, prijevoza za vlastite potrebe-rentakar prijevoz iznajmljivanje vozila sa vozačem organizovan je cjelodnevni inspekcijski nadzor u periodu od 08oo-2200 sati sa radom četiri inspektorska tima raspoređenim na rad u dvije smjene

Inspekcijski nadzori na terenu su vršeni uz asistenciju policijskih službenika Ministarstva unutrašnjih poslova tako da su saobraćajni inspektori svoj rad na terenu usklađivali sa mogućnostima policijskih službenika.

Stupanjem na snagu Zakona o taxi prijevozu u Kantonu Sarajevo (31.03.2014. godine) pored kantonalnih saobraćajnih inspektora poslove kontrole taksi vozila i vozača u skladu sa odredbama istog vrše i policijski službenici ovlašteni od strane Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo. Podatke o broju izvršenih kontrola od strane ovlaštenih policijskih službenika potrebno je tražiti od MUP-a Kantona Sarajevo jer ovaj organ istim ne raspolaže.

Od dana stupanja na snagu Zakona o taxi prijevozu u Kantonu Sarajevo, Inspektorat saobraćajne i cestovne inspekcije od strane ovlaštenih policijskih službenika zaprimio je 19 (devetnaest) službenih zabilješki sa potvrdom o privremenom oduzimanje potvrde o registraciji i registarskim tablicama na osnovu kojih su nakon provedenog inspekcijskog nadzora ( sačinjavanja zapisnika) poduzete zakonom predviđene radnje od strane inspektora, odnosno donesena rješenja o isključenju vozila iz saobraćaja i podnesen zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka pred nadležnim sudom.

U periodu januar-juni 2014.godine kantonalni saobraćajni inspektori prilikom vršenja inspekcijkog nadzora javnog vanlinijskog prijevoza putnika-taxi prijevoza kao i prijevoza za vlastite potrebe-rentakar prijevoza-iznajmljivanje vozila izvršili su 1165 inspekcijskih nadzora tokom kojih je 38 vozila isključeno iz saobraćaja, doneseno 239 rješenja o privremenoj zabrani obavljanja prijevoza do ispunjenja uslova za obavljanje istog, podnesena su 34 zahtjeva za pokretanje prekršajnog postupka i izdato 906 prekršajnih naloga kojima su izrečene novčane kazne u visini od 452. 378,00 KM.

Tabela2. Tabelarni prikaz izvršenih inspekcijskih nadzora i donesenih mjera kantonalnih saobraćajnih inspektora za period od 01.01.2014. do 30.06.2014.(januar-juni 2014.)

2014
godina/mjesec BROJ IZVRŠENIH
INSPEKCIJSKIH NADZORA BROJ VOZILA ISKLJUČENIH IZ SAOBRAĆAJA BROJ DONEŠENIH RJEŠENJA O ZABRANI BROJ PODNESENIH ZAHTJEVA ZA POKRETANJEPREKRŠAJNOG POSTUPKA BROJ IZDATIH PREKRŠAJNIH NALOGA VISINA IZREČENIH NOVČANIH KAZNI

JANUAR 219 3 39 0 154 62. 314,00 KM
FEBRUAR 267 0 82 0 140 44. 874,00 KM
MART 306 2 54 0 184 80. 020,00 KM
APRIL 160 16 38 16 134 82. 208,00 KM
MAJ 117 9 14 11 181 110. 460 ,00 KM
JUNI 96 8 12 7 113 72. 502,00 KM
UKUPNO
JAN.-JUNI 2014 1165 38 239 34 906 452. 378,00 KM

Tabela3. Tabelarni prikaz izvršenih inspekcijskih nadzora i donesenih mjera kantonalnih saobraćajnih inspektora za period od 01.01.2013. do 30.06.2014.(januar 2013 - juni 2014.)

IZVJEŠTAJNI PERIOD/ GODINA
BROJ IZVRŠENIH INSPEKCISKIH NADZORA BROJ VOZILA ISKLJUČENIH IZ SAOBRAĆAJA BROJ DONESENIH RJEŠENJA O ZABRANI BROJ PODNESENIH ZAHTJEVA ZA POKRETANJE
PREKRŠAJNOG POSTUPKA BROJ IZDATIH
PREKRŠAJNIH NALOGA VISINA IZREČENIH NOVČANIH KAZNI

2013 1790 109 339 0 632 297. 323,00 KM
2014
01.01.-30.06. 1165 38 239 34 906 452. 378,00 KM
UKUPNO
01.01.2013.-30.06.2014 2955 147 578 34 1538 749. 756,00 KM

Kontinuirani cjelodnevi inspekcijki nadzori započeti u januaru 2013.godine doveli su do poboljšanja sveukupnog stanja u oblasti taksi prijevoza tako da će programska orijentacija rada kantonalne saobraćajne inspekcije i u narednom periodu biti usmjerena na inspekcijske nadzore taxi prijevoza s tim što su obzirom na problematiku prisutnu u javnom linijskom prijevozu putnika, gradskom prijevozu kao i javnom prijevozu tereta planirani inspekcijski nadzori i na ove okolnosti.

Efendić Faruk

Papo Edina

Izgubljena je funkcija trotoara, pločnika u našem Kantonu. Pogotovo u centralnoj zoni Grada Sarajevo
Odgovor:

B. Odgovor na poslaničko pitanje

Odredbama člana 73. Zakona o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH propisano je gdje vozač ne smije zaustaviti ili parkirati vozilo, a u članu 74. istog Zakona pobrojana su mjesta gdje vozač ne smije parkirati vozilo. Za postupanje suprotno odredbama navedenih članova propisana je novčana kazna u iznosu od 40,00 KM.

Takođe, odredbama člana 75. navedenog Zakona, propisano je:
„(1) Ovlašćeno službeno lice odrediće da se vozilo premjesti na drugo mjesto ako je zaustavljeno ili parkirano na mjestima iz čl. 73. i 74. ovog zakona, vozilo parkirano u pješačkoj zoni, kao i vozilo parkirano na mjestu rezervisanom za vozila lica s invaliditetom.
(2) Ovlašćeno službeno lice odrediće da se vozilo premjesti na drugo mjesto i u svim drugim slučajevima kada je zaustavljeno ili parkirano na mjestu na kojem ugrožava bezbjednost saobraćaja, ili ometa normalno odvijanje saobraćaja. “
I pored ograničenih ljudskih resursa, jer postupanje po Zakonu o osnovama bezjednosti saobraćaja na putevima u BiH, nije jedina nadležnost ovog Ministarstva, u periodu januara-juni 2014.godine, policijski službenici ovog Ministarstva su izdali ukupno 25 324 prekšajna naloga, zbog nepropisno zaustavljenih ili parkiranih vozila, od čega su policijski službenici PS Stari grad Sarajevo i PS Centar Sarajevo izdali 9 415 prekršajnih naloga.
Pored navedenog, specijalnim vozilom „Pauk”, izvršeno je premještanje 1 311 vozila, od čega su policijski službenici PS Stari grad Sarajevo i PS Centar Sarajevo, izvršili premještanje 705 vozila.
U cilju rješavanja problema, koji je više nego evidentan, predlažemo sljedeće:

1. Da se izgradi veći broj parking mjesta, jer prema našim podacima, broj parking mjesta na kojima se vrši naplata je oko 8 000, dok je na području Kantona Sarajevo registrovano više od 100 000 vozila.
2. Da se smanji cijena korištenja parkinga, gdje bi se većom izmjenom vozila postigao isti finansijski efekat, a ujedno znato doprinijelo bezbjednosti svih učesnika u saobraćaju.
3. Da se fizičkim prekrekama- pneumatskim stubićima onemogući ulazak u pješačku zonu, vozilima koja za to nemaju propisano odobrenje.
4. Da se ne izdaju odobrenja za ulazak vozila u pješačku zonu, čije je osovinsko opterećenje ili ukupna masa, veća od propisane.
5. Rješiti problem pristupa prodajnim i uslužnim objektima u ul. Maršala Tita, zbog čega je najvjerovatnije došlo do oštećenja trotoara u istoj.
ODGOVOR 2:
Direkcija za puteve Kantona Sarajevo upoznata je są navedenim problemom i u okviru svojih nadležnosti pokušava uticati na rješavanje istog. Što se tiče Vašeg pitanja, obavještavamo Vas da je Direkcija za puteve zadnjih godina vršila popločavanje trotoara i sanaciju kamenih ploča na području Općine Centar, ulica Maršala Tita, dionica od Vječne vatre do ulice Radićeva. U sklopu tih radova podignut je nivo trotoara, kako bi se spriječilo penjanje vozila na isti. Takođe, Direkcija je finansirala i ugradnju kamenih ploča na području Općine Stari Grad. Međutim, obaveza održavanja trotoara je u nadležnosti općina na kojima se predmetni trotoari nalaze. U dijelu sankcija za nesavjesne vozače postupa se prema Zakonu o bezbjednosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini ("Službene novine BiH" broj: 6/06, 75/06, 44/07, 84/09, 48/10 i 18/13), za čije je provođenje nadležno Ministarstvo unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo.

Konaković Elmedin

Da u skladu sa svojim kapacitetima organizuje kvalitetniji nadzor u naselju Tibra Pacifik na Stupu.3000 stambenih jedinica je u poslednjih nekoliko mjeseci izloženo stalnim pljačkama i krađi auta. Stanovnici ovog naselja čak nude besplatno kancelariju za
Odgovor:

B. Odgovor na zastupničku inicijativu
Izvršenom analizom strukture krivičnih djela na području naselja Stup - kompleks naselja „Tibra Pacifik“, Općina Ilidža, za period od 01.01.2014. godine do 30.06.2014. godine (šest mjeseci) evidentiran je slijedeći broj krivičnih djela iz oblasti imovinskih delikata:

Redni broj Naziv krivičnog djela Prijavljeno izvršenje krivičnih djela u okviru kompleksa Tibra Pacifik - Stup Ukupno prijavljeno izvršenje krivičnih djela na području Četvrte PU Procentualni iznos u odnosu na ukupan broj krivičnih djela
1. Razbojništvo 5 48 10,4%
2. Teške krađe motornih vozila 28 103 27,1%
3. Teške krađe – provaljivanjem u vozila 42 171 24,5 %
4. Teške krađe u poslovne prostorije 20 310 6,4 %
5. Teške krađe u podrumske prostorije 2 32 3,2 %

Četvrta policijska uprava, Uprave policije MUP-a Kantona Sarajevo, u skladu sa raspoloživim ljudskim i materijalno-tehničkim resursima, svakodnevno angažuje policijske službenike na lokalitetu kompleksa „Tibra-Pacifik“ u naselju Stup, u cilju preventivnog-represivnog djelovanja, odnosno sprečavanja i otkrivanja svih oblika krivičnih djela, a posebno krivičnih djela razbojništava i teških krađa motornih vozila, kao i drugih krivičnih djela protiv imovine, te će nastaviti sa preduzimanjem planskih operativno-taktičkih mjera i radnji na navedenom lokalitetu u cilju sprečavanja izvršenja opisanih krivičnih djela i stvaranja što povoljnog sigurnosnog okruženja za stanovnike ovog naselja.
U skladu sa prethodno potpisanim Sporazumom o saradnji sa Općinom Ilidža, Četvrtoj policijskoj upravi ustupljena je na korištenje kancelarija za potrebe Policijske stanice Ilidža i rukovodioca sektora, u prostorijama MZ Stupsko brdo-Dom kulture, u ulici Dr. Kasima Begića broj 111, tako da bi dodjela dodatne kancelarije bila neracionalna.

Da se hitno krene u rješavanje problema u nekoliko segmenata i to :
Odgovor:

Odgovor: Direkcija za puteve Kantona Sarajevo upoznata je są navedenim problemom i u okviru svojih nadležnosti pokušava uticati na rješavanje istog. Što se tiče Vaše inicijative, obavještavamo Vas da Direkcija za puteve nadležna samo za tačku Prilagođavanje na pješačkim prijelazima trotoara za osobe koje koriste ortopedska pomagala (kolica), te da u skladu s tim konstantno vrši izgradnju prilaznih rampi za invalide u cijelom Gradu, te kod svih rekonstrukcija i sanacija ulica, na pješačkim prijelazima ugrađuje prilazne invalidske rampe.

Odgovor prilog:

Čardžić Damir

Ademović Kenan

Zbog čega je smijenjen gospodin Zijad Memišević, direktor JU “Gerontološki centar“ Sarajevo?
Odgovor:

ODGOVOR:

Gospodin Memišević Zijad je nakon isteka mandata direktora KJU „Gerontološki centar“ imenovan za vršioca dužnosti direktora ove ustanove. Nakon provedene konkursne procedure za izbor i imenovanje direktora KJU „Gerontološki centar“, Upravni odbor Ustanove je poslije obavljenog intervjua sa kandidatima izvršio bodovanje i u skladu s tim za direktora Ustanove imenovao gospodina Skoko Ismeta.
Dakle, nesporna je činjenica, da gospodin Memišević Zijad nije smijenjen sa mjesta direktora Ustanove, već da mu je istekao mandat.
Nadalje, Upravni odbor je u provedenoj konkursnoj proceduri kroz obavljeni intervju imao mogućnost da cijeni poznavanje socijalne problematike svih kandidata pa tako i gospodina Skoko Ismeta.
Članom 29. Zakona o ustanovama („Službeni list RBiH“ br.6/92, 8/93 i 13/94) propisano je da direktora javne ustanove imenuje upravni odbor ustanove na osnovu konkursa koji se objavljuje u javnim glasilima, uz saglasnost Vlade Kantona Sarajevo. Sama procedura izbora i imenovanja direktora ustanova socijalne zaštite uređena je Pravilnikom o proceduri izbora i imenovanja direktora javnih ustanova iz oblasti socijalne zaštite („Službene novine Kantona Sarajevo“, broj: 22/13).
U skladu sa navedenim normativnim aktima Upravni odbor u potpunosti upravlja procedurom izbora i imenovanja direktora Ustanove.
Stoga ovo ministarstvo, a niti ministar Muamer Bandić, izuzev davanja saglasnosti na Odluku Upravnog odbora KJU „Gerontološki centar“ o raspisivanju Konkursa za izbor i imenovanje direktora KJU „Gerontološki centar“, nije bilo uključeno u postupak izbora i imenovanja direktora KJU „Gerontološki centar“.
Rješenjem Vlade Kantona Sarajevo broj: 02-05-7121-36.2/14 od 10.04.2014. godine gospodin Hanić Nezir imenovan je za vršioca dužnosti člana Upravnog odbora KJU „Gerontološki centar“, te je u tom svojstvu učestvovao u radu Upravnog odbora u proceduri izbora i imenovanja direktora navedene ustanove.

Vezano za navode o uticaju Bosanskohercegovačke patriotske stranke (BPS Sefer Halilović) za ishod glasanja u Skupštini Kantona Sarajevo, ovo ministarstvo nema komentara.

Iniciram resornom Ministarstvu da se postavi ogledalo za pomoć u saobraćaju na raskrsnici ulica Soukbunar i Put mladih Muslimana.
Odgovor:

Postavljanje saobraćajne signalizacije i opreme puta, u nadležnosti je organa koji upravlja određenom saobraćajnicom, a može biti na opštinskom, kantonalnom i federalnom nivou.

U konkretnom slučaju za postavljanje konveksnog ogledala, na raskrsnici ulica Soukbunar-Put mladih Muslimana, nadležno je Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo.

Radnici KJKP"Rad"d.o.o.Sarajevo su očistili stepenište iako se redovno održava u okviru ručnog čišćenja.
Međutim, kako je stepenište dotrajalo i u veoma lošem stanju izrastanje trave je neminovno, naročito u ovom periodu kada su veće količine padavina uzrokovale bujanje vegetacije iako se ista otklanja.
Korov raste van stepeništa i nije u nadležnosti istog preduzeća ,te je potrebno dato stepenište sanirati, jer isto predstavlja i problem zimskog održavanja.

Fazlija Nedžad

Zašto i zbog kojih razloga se ne upućuje u skupštinsku proceduru na usvajanje Zakon o obrazovanju odraslih Kantona Sarajevo“?
Odgovor:

Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo je u programskim aktivnostima za 2013. godinu predvidjelo donošenje Zakona o obrazovanju odraslih u Kantonu Sarajevo.
Komisija koja je formirana u Ministarstvu je utvrdila Nacrt zakona o obrazovanju odraslih i isti uputila Vladi Kantona Sarajevo na razmatranje i usvajanje.
Nakon što je Nacrt Zakona usvojen od strane Vlade Kantona Sarajevo, Skupština Kantona Sarajevo je spomenuti materijal uputila u javnu raspravu relevantnim pravnim subjektima koji provode obrazovanje na području Kantona Sarajevo, a zainteresovani su i za provođenje obrazovanja odraslih, po donošenju ovog zakona.
Nacrt zakona bio je pristupačan i svim ostalim koji su zainteresovani za ovaj vid obrazovanja, jer je isti bio objavljen i na web stranici Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo.
Javna rasprava je trajala 60 dana, u toku koje je pristiglo nekoliko primjedbi koje je stručno obradila Komisija za izradu prijedloga Zakona o obrazovanju odraslih, koja je u međuvremenu imenovana od strane ministra za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo.
Ministar za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo je Rješenjem broj: 11-14-12505-1/13 od 20.08.2013. godine, imenovao predsjednika i članove Komisije za izradu prijedloga Zakona o obrazovanju odraslih.
Zadatak Komisije je bio da realizira sve aktivnosti u vezi sa izradom prijedloga Zakona o obrazovanju odraslih i isti dostavi ministru za obrazovanje, nauku i mlade, radi upućivanja u dalju proceduru.
Komisija je nakon razmatranja svih prispjelih primjedbi, prihvaćene primjedbe koje doprinose boljoj zakonskoj regulativi, ugradila u tekst Prijedloga Zakona o obrazovanju odraslih, a primjedbe koje nisu prihvaćene uz razlog neprihvatanja naveden u izvještaju o javnoj raspravi, svrstala je u neprihvaćene i neugrađene primjedbe u tekst Prijedloga zakona o obrazovanju odraslih.
Komisija za izradu prijedloga Zakona o obrazovanju odraslih je održala 5 sastanaka, od kojih je posljednji sastanak održan 13.09. 2013. godine .
Međutim, zbog neopozive ostavke ministra za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo, prof. dr. Damira Marjanovića, dalje aktivnosti na usvajanju Zakona o obrazovanju odraslih su obustavljene.
Zbog neimenovanja novog ministra do danas, nismo bili u mogućnosti pokrenuti proceduru koja podrazumijeva pripremu materijala za Vladu Kantona Sarajevo i zatim za Skupštinu Kantona Sraajevo na dalje razmatranjen i eventualno usvajanje.
Napominjemo, predložene zakonske odredbe podrazumijevaju obezbjeđivanje značajnih finansijskih sredstava, za šta u ovom trenutku Ministarstvo u svom Budžetu nema obezbijeđena sredstva.
Isto tako, koristimo se prilikom da Vas informiramo da smo u ovom periodu takođe bilio svjesni činjenice da se na nivou Bosne i Hercegovine odvijaju aktivnosti na donošenju principa i standarda u oblasti obrazovanuja odraslih u Bosni i Hercegovini, koji će biti obavezujući i za Kanton Sarajevo.
U „Službenom glasniku BiH“ , broj: 39/14, od 19.05.2014. godine je objavljena Odluka o usvajanju principa i standarda u oblasti obrazovanja odraslih u Bosni i Hercegovini, te smo u narednom periodu obavezni pristupiti usklađivanju Prijedloga Zakona o obrazovanju odraslih sa spomenutom odlukom, kako bi i ovo pitanje iz oblasti obrazovanja bilo usklađeno sa standardima i principima Evropske unije, a Bosna i Hercegovina prilagodila svoje propise i postala ravnopravan član jedinstvenog evropskog prostora obrazovanja.

Tražim da mi se dostave kriteriji, ako postoje, na osnovu kojih se sportskim udruženjima odobrava da izdaju potvrde-certifikate o završenoj obuci u rukovanju i gađanju iz vatrenog oružja (sportskog i lovačkog).
Odgovor:

ODGOVOR:

Članom 20. stav (3) tačka b) Zakona o nabavljanju, držanju i nošenju oružja i municije («Sl. novine Kantona Sarajevo», broj 38/07, 43/08, 11/10 i 23/10) je kao poseban uvjet za izdavanje odobrenja za nabavljanje oružja propisano da lice raspolaže tehničkim znanjem za pravilno rukovanje oružjem i da poznaje propise koji se odnose na držanje i nošenje oružja. Članom 21. stav (4) pomenutog Zakona je propisano da se navedeni posebni uvjet dokazuje za lovačko i sportsko oružje – potvrdom sportske streljačke organizacije sa područja Kantona Sarajevo, a za kratko vatreno oružje – potvrdom o osposobljenosti za pravilno rukovanje, držanje i nošenje oružja koju izdaje Komisija Ministarstva imenovana od strane ministra na prijedlog policijskog komesara, nakon provedenog testiranja. Iz navedenog proizilazi da je nadležnost za izdavanje potvrda od strane sportskih streljačkih organizacija utemeljena Zakonom o nabavljanju, držanju i nošenju oružja i municije («Sl. novine Kantona Sarajevo», broj 38/07, 43/08, 11/10 i 23/10).
-Na području Kantona Sarajevo prema podacima dostavljenim od strane nadležnih Policijskih uprava potvrde izdaju sljedeća sportska udruženja: Klub za praktično streljaštvo “BULLET”, u ulici Alipašina bb, Udruženje streljački klub “TARGET”, u ulici Tina Ujevića broj 11, Udruženje klub za praktično streljaštvo “SALAMANDER”, u ulici Augusta Brauna broj 8, Sportski klub “GM17 SHADOW”, u ulici Alipašina bb, U.G. Streljački klub “SARAJEVO”, u ulici Maršala Tita broj 38 B, Streljački klub “DAESITIATES”, u ulici Kotromanića broj 36, Streljačko streličarski pintball klub “META”, u ulici Jarčedoli do broja 1, Streljački klub “Željezničar”, u ulici Paromlinska broj 17, KM Sport, u ulici Hifzi Bjelavca broj 58, KPC&TT “POINT”, u ulici Igmanskih bataljona broj 35, UGSSSK “Ilidža”, u ulici Plavi put broj 4, SK “Igman”, u ulici Hadželi broj bb- Hadžići, Klub za praktično streljaštvo, taktički trening i ekstremne sportove “Black Wolf” i Streljački savez invalidnih lica F BiH.
-Članom 21. stav (4) tačka d) Zakona o nabavljanju, držanju i nošenju oružja i municije («Sl. novine Kantona Sarajevo», broj 38/07, 43/08, 11/10 i 23/10) je propisano da Komisija vrši nadzor nad radom sportskih streljačkih organizacija sa područja Kantona Sarajevo, o načinu osposobljavanja fizičkih lica, o tehničkom znanju za pravilno rukovanje oružjem i poznavanju propisa koji se odnose na držanje i nošenje oružja.
-Nadležna policijska uprava nakon što utvrdi da li su ispunjeni opći uvjeti za izdavanje odobrenja za nabavljanje oružja, te ako utvrdi da nema osnova za odbijanje zahtjeva, uputit će podnosioca zahtjeva da u roku od 60 dana dostavi dokaze o ispunjavanju posebnih uvjeta u koje spada i dostavljanje dokaza da lice raspolaže tehničkim znanjem za pravilno rukovanje oružjem i da poznaje propise koji se odnose na držanje i nošenje oružja. Tek nakon što lice dostavi dokaz o ispunjavanju pomenutog posebnog uvjeta nadležna policijska uprava će izdati odobrenje za nabavku oružja. Na opisan način se vrši kontrola da li je neko lice koje traži dozvolu za oružje i završilo obuku u rukovanju i gađanju iz vatrenog oružja, obzirom da dostavljanje navedenog dokaza predstavlja poseban uvjet za izdavanje odobrenja za nabavku oružja.

Bajramović Srna Segmedina

Po čijem nalogu i na osnovu kojeg akta je izvršena ova ispravka kada je opće poznato da je Finansijski plan ZZO KS za 2014. godinu donijela ova Skupština i koliko je meni poznato ukoliko je bilo potrebno mijenjati dio sadržaja ovog dokumenta ili eventualn
Odgovor:

JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo je uputila Amandmane na Finansijski plan Zavoda zdravstvenog osiguranja za 2014. godinu putem resornog ministarstva, a u vezi sa 34. Radnom sjednicom Skupštine Kantona Sarajevo koja je održana 31.03.2014. godine.
Vlada Kantona Sarajevo je na sjednici održanoj 28.03.2014. godine prihvatila Amandmane da se u Finansijskom planu Zavoda zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo za 2014. godinu izvrše određene korekcije u načinu raspodjele finansijskih sredstava po odrđenim pozicijama.
U prilogu Vam dostavljamo Izjašnjenje Vlade Kantona Sarajevo broj: 02-05-6050-4.2/14 od 28.03.2014. godine na Amandmane na Finansijski plan Zavoda zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo za 2014. godinu koje je Skupština na 34. Radnoj sjednici održanoj 31. 03. 2014. godine usvojila o čemu postoje zapisi.
Međutim, u Finansijskom planu Zavoda zdravstvenog osiguranja Kantona Sarajevo za 2014. godinu koji je objavljenj u (“Službenim novinama Kantona Sarajevo” broj: 13/14) došlo je do tehničke greške u članu 5., u tabeli, koja se odnosi na JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo – kolona 3. – Finansijski plan 2014., red 16 – broj finansiranih zaposlenika, te je shodno navedenom, Ministarstvo zdravstva Kantona Sarajevo dana 14.04.2014. godine uputilo Prijedlog za ispravku Finansijskog plana ZZOKS Sekretaru Skupštine Kantona Sarajevo.

Solaković Adnan

Na prošloj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo ministar Bandić je obrazlažući razloge zbog kojih je radio izmjene u zakonu o izmjenama i dopunama zakona o socijalnoj zaštiti rekao da je nakon više od godinu dana rada kao ministar došao do saznanja da radi
Odgovor:

U vezi sa naprijed navedenom inicijativom obavještavamo vas da je protiv odgovornog državnog službenika podnesena disciplinska prijava koju rukovodilac organa državne službe (ministar) nije odbacio odnosno istu je prihvatio, te da je u toku postupak po podnesenoj disciplinskoj prijavi saglasno odredbama Zakona o državnoj službi u Federacije Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine“, br. 29/03, 23/04, 39/04, 54/04, 67/05, 8/06 i 4/12) i Uredbom o pravilima disciplinskog postupka za disciplinsku odgovornost državnih službenika u organima državne službe u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine“, br. 72/04 i 75/09).