Pokrećem inicijativu ime učenika Srednje škole za saobraćaj i komunikacije Sarajevo na temu EFIKASAN SISTEM ELEKTRONSKE NAPLATE U JAVNOM GRADSKOM PRIJEVOZU SARAJEVO
Ovakav pristup mladih koji su identifikovali problem sa ciljem poboljšanja uslova javnog prijevoz ima svoje dodatno značenje u smislu intencije da participiraju u društvenim procesima što je iznimno značajno i pohvalno.
Inicijativu koja se čini razumna prenosim u cjelosti na dalje razmatranje .
‘ Mi se u sklopu praktičnog dijela predmeta Građansko obrazovanje „Projekt građanin“ bavimo problemom neefikasnog gradskog prevoza i ovim putem želimo dati naš doprinos u njegovom rješavanju.
Svjesni smo da gradski prevoz nije efikasan. Da vozila često kasne ili ih nema, da se gužve stvaraju na stanicama, da su vozila zapuštena, da se GRAS nalazi u ogromnim problemima, da je Centrotrans privatna firma itd. I pored brojnih problema, problem zbog kojeg Vam se mi obraćamo je i dalje loš i neefikasan novi sistem elektronske naplate, koji je najavljen 2019. godine od strane Ministra saobraćaja KS Adnana Štete.
Iako najavljivano “elektronski čitači” još uvijek nisu uvedeni u sva vozila javnog prevoza, kako je to ministar Šteta obećavao. U Centrontransu je uvedeno elektronsko naplaćivanje karti i efikasno je, dok u Grasu u nekoliko autobusa postoji aparat za elektronsko naplaćivanje ali nije efikasno ili ne radi. Samim tim stvara se dodatna gužva dok vozač svakom pojedinačno naplati kartu. Uvođenje novog jedinstvenog sistema elektronske naplate karata bi znatno olakšalo posao vozačima ali i značajno smanjilo gužve.
Također korigovanje i diferencijacija cijene karata bi znatno privuklo građane da koriste gradski prevoz. Svjedoci smo da i danas vožnja košta isto vozili se dvije ili 22 stanice, a mnogi ne žele da koriste gradski prijevoz jer će platit dosta novca dok dodju do svog odredišta, mjenjajući dva ili više vozila i linije.
Zbog svega navedenog mjera javne politike za koju se naš razred zalaže je da se:
“Elektronski čitači i naplata uvedu u sva vozila Javnog gradskog prijevoza i da se cijene karte naplaćuju po vremenskom intervalu”.
Po uzoru na Grad Zagreb gdje karta vrijedi za sve zone i linije i prenosiva je i na druge korisnike neovisno o smjeru putovanja 90 minuta u prvoj i drugoj zoni. Za kraća putovanja prvom ili drugom zonom, dostupna je i karta od 30 minuta i karta od 60 minuta. Ukoliko se kartom od 30 minuta, kao i kartom od 60 minuta, nastavlja putovanje drugom linijom, prilikom ulaska u vozilo, za registraciju dovoljno je samo prisloniti karticu na za to predviđeni uređaj. Također, vrijednosnom kartom može se platiti prijevoz za više osoba ili platiti cjelodnevni prijevoz, a sa vrijednosne karte sredstva će biti umanjena samo ako je od prethodne registracije isteklo vrijeme predviđeno za putovanje’.
U konačnici molim za pismo podrške za ovaj razred i njihovu izvrsnu inicijativu i spremnost da pruže svoj doprinos u stvaranju boljih uslova javnog prevoza