Odgovori na zastupnička pitanja

12. sjednica-zastupnička pitanja inicijative i odgovori

Mario Vukasović

"Prije nekih desetak dana se u medijima pojavila priča o velikom nepotizmu i kriminalu koji vlada u JU Studentski centar i tu se navode optužbe, te bih zamolio nadležne organe da istraže tvrdnje...
Odgovor:

O D G O V O R :

U cilju davanja odgovora na postavljeno zastupničko pitanje, kantnalni inspektor rada dana 11.01.2016. god. izvršio je ispekcijski nadzor na navedene okolnosti u sjedištu JU Studentski centar Sarajevo.

Obzirom da odgovor sadrži ime i prezime radnika, vrstu ugovora o radu, datum otpočinjanja rada, prije dostavljanja odgovora na postavljeno zastupničko pitanje ovaj organ je konsultovao Agenciju za zaštitu ličnih /osobnih podataka u Bosni i Hercegovin, koja nas je uputila na postupanje po Mišljenju broj: 03-1-37-2-371-2/11 od 09.08.2011. god. u kojem je navedeno da
" ukoliko se radi samo o imenima i prezimenima uposlenika zajedno sa funkcijom koju obavljaju, vrstom ugovora, datumu zaključenja ugovora i važnost ugovora, onda ti podaci predstavljaju informaciju u smislu Zakona o slobodi pristupa informacijama i ne podliježu ograničenju iz člana 8. Zakona o slobodi pristupa informacijama. "

Postupajući po navedenom, dostavljamo slijedeću informaciju:

Uvidom u personalnu dokumentaciju i Pravilnik o organizacionoj koncepciji i organizacionoj strukturi sa sistematizacijom radnih mjesta, te izjavu direktora datu na zapisnik o izvršenom inspekcijskom nadzoru prilikom vršenja inspekcijskog nadzora konstatuje se

da je Marsela Grezda, dana 01.11.2012. god. zaključila Ugovor o radu na neodređeno vrijeme za obavljanje poslova radnog mjesta pomoćnik upravnika za smještaj u PJ Studentski dom Nedžarići. Prema izjavi direktora imenovana je u srodstvu sa direktorom ustanove u svojstvu kćerke.Imenovana ispunjava uslove predmetnog radnog mjesta predviđene Pravilnikom.

Prema izjavi direktora ustanove, sin istog nije u radnom odnosu u ovoj ustanovi, već je uposlenik Sportskog društva Bosna, a radno mjesto koje bi podrazumjevalo poslove na teniskim terenima nisu radna mjesta koja su sistematizovana, niti postoje radnici koje te poslove obavljaju.

Ingrid Kadrić je dana 01.09.2014. god. zaključila Ugovor o radu na neodređeno vrijeme za obavljanje poslova administrativnog pomoćnika u objektu A SD Nedžarići, a prema izjavi direktora imenovana je u srodstvu sa direktorom u svojstvu snahe i ne obavlja poslove šefa A jedinice u Nedžarićima.U personalnom dosijeu imenovane nije zatečen dokaz o radnom iskustvu kao jedan od uslova za obavljanje poslova na koje je raspoređena a iz radne knjižice imenovane je utvrđeno da je i ranije imala zasnovan radni odnos.

Sead Kalić je dana 01.03.2010. god. zaključio ugovor o radu na neodređeno vrijeme na radnom mjestu dispečer voznog parka u PJ stručne službe, a prema izjavi direktora imenovani nije u rodbinskoj vezi sa istim.U personalnom dosijeu imenovanog nije zatečen dokaz o radnom iskustvu kao jedan od uslova za obavljanje poslova na koje je raspoređen, a iz radne knjižice imenovanog je utvrđeno da je i ranije imao zasnovan radni odnos.

Na okolnosti navoda da muž direktorove kćerke obavlja poslove saradnika na studentskim nalozima odgovorno lice je zapisnički izjavilo da su navodi netačni, te da navedeno lice nije u radnom odnosu u ovoj ustanovi.Radno mjesto saradnik na studentskim nalozima nije sistematizovano unutarnjim aktom Ustanove.

Ćišić Edina je dana 01.05.2012. god. zaključila Ugovor o radu na neodređeno vrijeme na radnom mjestu pomoćnik upravnika za smještaj u PJ Studentsko naselje Bjelave, a prema izjavi direktora imenovana nije u porodičnim vezama niti sa odgovornim licem niti sa njegovom obitelji. U personalnom dosijeu imenovane nije zatečen dokaz o radnom iskustvu kao jedan od uslova za obavljanje poslova na koje je raspoređena, a iz radne knjižice imenovane je utvrđeno da je i ranije imala zasnovan radni odnos.

Mirhad Hebibović je dana 01.05.2014. god. je zaključio Ugovor o radu na neodređeno vrijeme na radnom mjestu rukovalac MMC program u PJ stručne službe, koji poslovi obuhvataju poslove održavanje web stranice, a prema izjavi odgovornog lica imenovani nije u porodičnim vezama sa njegovom obitelji.U personalnom dosijeu imenovanog nije zatečen dokaz o radnom iskustvu kao jedan od uslova radnog mjesta, a iz radne knjižice imenovanog je utvrđeno da je i ranije imao zasnovan radni odnos.

Dizdar Adis je dana 15.05.2015.god. zaključio Ugovor o radu na određeno vrijeme na radnom mjestu portira, a prema izjavi odgovornog lica imenovani je u srodstvu sa odgovornim licem u svojstvu sestrića. U personalnom dosijeu imenovanog nije zatečen dokaz o položenom certifikatu za fizičku zaštitu i položen protupožarni ispit i dokaz o radnom iskustvu kao dokazi ispunjavanja uslova navedenog radnog mjesta, a iz radne knjižice imenovanog je utvrđeno da je i ranije imao zasnovan radni odnos.

Uvidom u Pravilnik JU Studentski centar Sarajevo broj: 689-1/14 od 19.6.2014.god. organizaciona koncepcija i organizaciona struktura sa sistematizacijom radnih mjesta utvrđeno je da odluku o potrebi zasnivanja radnog odnosa u JU Studentski centar Sarajevo donosi direktor, te ne postoji isključiva obaveza prijema u radni odnos putem nekog od načina javnog oglašavanja, izuzev za rukovodna radna mjesta.

Na dio zastupničkog pitanja koji se odnosi na “potrebne dozvole za izgradnju i upotrebu” terniskih terena nismo u mogućnosti odgovoriti iz razloga što je nadzor nad građenjem i upotrebom navedeniog objekta u nadležnosti urbanističko-građevinske inspekcije Općine Ilidža, kojoj smo dana 08.01.2016. god. predmetni zahtjev proslijedili na dalji postupak.

Elvedin Okerić

Amar Dovadžija

Semir Halilović

Inicijativa za Ministarstvo zdravstva KS
Odgovor:

O D G O V O R

U vezi sa za pokrenutom inicijativom koja se odnosi na mogućnost da se u svim domovima zdravlja i bolnicama istakne natpis da pored teških bolesnika, hitnih slučajeva i trudnice imaju prednost u redu za čekanje, želimo ukazati da zakonskim i podzakonskim aktima u oblasti zdravstvene zaštite nigdje nije navedena mogućnost prvenstva pri pregledu za određene kategorije stanovništva, već je u skladu sa medicinskom strukom liječnik u hitnim stanjima dužan pružiti pomoć svakom pacijentu bez odgađanja, a ostale pacijente dužan je primati prema stepenu medicinskog prioriteta, odnosno prema listi čekanja.
Hitnim stanjima smatraju se ona stanja kod kojih bi zbog nepružanja liječničke pomoći mogle nastati trajne štetne posljedice po zdravlje (invalidnost) ili po život pacijenta.
Određene zdravstvene ustanove su svojim internim aktima omogućile prednost određenim kategorijama.

Ministarstvo zdravstva Kantona Sarajevo je saglasno sa predloženom inicijativom da se u svim domovima zdravlja i bolnicama istakne natpis da pored teških bolesnika, hitnih slućajeva i trudnice imaju prednost u redu za čekanje, te će u tom smislu izvijestiti JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo i bolnice o obavezi provedbe navedene inicijative.
Vezano za ugradnju elektronskog sistema uspostavljanja reda čekanja obavještavamo Vas da je predloženu inicijativu ovo ministarstvo dostavilo JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo sa zahtjevom da se izjasne o mogućnostima primjene uvođenja elektronskog sistema uspostavljanja reda čekanja sa brojevima u svim domovima zdravlja, a o čemu ćemo izvijestiti uvaženog zastupnika Semira Halilovića po dostavljenom mišljenju.

Odgovor II
Vezano za pokrenutu inicijativu Ministarstvo zdravstva je istu dostavilo JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo na stručno mišljenje.
Menadžment JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo je navedenu inicijativu razmatrao na Stučnom vijeću ustanove, održanom dana 03.03.2016 godine, i tom prilikom su jednoglasno donijeli zaključak da predloženi sistem uvođenja reda čekanja nije primjeren niti potreban u sistemu pružanja zdravstvene zaštite unutar zdravstvenih ustanova, tačnije na nivou primarne zdravstvene zaštite. Naime, uvođenje elektronskog sistema sa brojevima bi učinio besmislenim trijažu kao jednu od jako bitnih procedura u pružanju zdravstvene zaštite, a koja se redovno provodi, te bi urušio sistem naručivanja pacijenata koji se trenutno primjenjuje, kako ovdje tako i svugdje u svijetu.
Ministarstvo zdravstva nakon što je detaljno razmotrilo odgovor JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo, mišljenja je da bi se upravo uvođenjem elektronskog sistema sa brojevima narušio princip naručivanja pacijenata po sistemu porodične medicine.
Odgovor JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo broj 01-03-1956-2/16 dostavljamo u prilogu akta kako bi se detaljno sa istim upoznali.

"Tražim da mi Ministarstvo zdravstva KS dostavi podatke o zapošljavanju u Javnoj ustanovi Domovi zdravlja KS za period od 2007 pa sve do marta 2015. godine..."
Odgovor:

Ministarstvo zdravstva Kantona Sarajevo je aktom broj:10-05-31662/15 od 11.01.2016 godine dostavilo naprijed navedeno zastupničko pitanje JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo na izjašnjenje.

JU Dom zdravlja Kantona Sarajevo je ovom ministarstvu dostavio odgovor na zastupničko pitanje aktom broj 01-05-379-2/16 od 28.01.2016 godine, koji u prilogu dostavljamo.

Odgovor prilog:

Zvonko Marić

Nermin Bjelak

Eldar Čomor

Zakon o komunalnim djelatnostima
Odgovor:

ODGOVOR:

Pitanja koja je uvaženi zastupnik Eldar Čomor postavio, ne odnose se na upravne i stručne poslove utvrđene Ustavom, Zakonom i drugim propisima koji se odnose na ostvarivanje nadležnosti Kantona u oblasti prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša, a koje vrši Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša.
U skladu sa članom 2. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o organizaciji i djelokrugu organa Uprave i upravnih organizacija Kantona Sarajevo (“Službene novine Kantona Sarajevo”, broj; 8/15), utvrđeno je da Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša, vrši upravne i stručne poslove utvrđene Ustavom, Zakonom i drugim propisima, koji se odnose na ostvarivanje nadležnosti Kantona u oblasti prostornog uređenja, građenja, zaštite okoliša, utvrđivanja stambene politike, uključujući i donošenje propisa koji se tiču uređivanja i izgradnje, obnove i rekonstrukcije stambenih objekata i poslove stambene inspekcije.
U sastavu Ministarstva prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša, su Uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove i Uprava za stambena pitanja.
Uprava za geodetske i imovinsko-pravne poslove vrši upravne i druge stručne poslove utvrđene zakonom i drugim propisima, koji se odnose na ostvarivanje nadležnosti Kantona u oblasti geodetskih i imovinsko-pravnih poslova.
Uprava za stambena pitanja vrši upravne i druge stručne poslove koji se odnose na prvostepeni upravni postupak po zakonima iz oblasti stambenih odnosa i aktima o provođenju tih zakona.

Odgovor prilog:

Sabahudin Delalić

Kružni tok
Odgovor prilog:

Hamed Aljović

Neira Dizdarević

Segmedina Srna Bajramović

Raspolažem informacijom da se u MUP-u nalazi ogroman broj inostranih kaznenih listova, dokumenata koji su pandan našim sudskim presudama, izrečenim našim gradjanima u inostranstvu, uglavnom u zemljama EU. Kaznena, prekršajna evidencija se vodi prema mjest
Odgovor:

INFORMACIJA U VEZI ZASTUPNIČKOG PITANJA
U okviru zastupničkog pitanja iznesene su i konstatacije kao što su:
• Da se Kaznena i Prekršajna evidencija vode prema mjestu rođenja;
• Da se inostrani kazneni listovi promptno trebaju dostaviti sudskim tumačima ili prevoditeljima, a onda sudu radi verifikacije teksta, pa zatim vratiti MUP-a radi uvođenja u evidencije;
• Da je donirana elektronska oprema od strane EU radi vođenja baza podataka (Operativna, Kaznena i Prekršajna), radi protoka informacija u zemlji i prema policijskim agencijama drugih zemalja.
U vezi navedenog potrebno je naglasiti da je Pravilnikom o kaznenoj evidenciji (Sl. novine FBiH broj: 49/06, 11/09 i 5/12) pored mjesta rođenja propisano evidentiranje i presuda za lica koja su naknadno upisana u knjigu državljana BiH - FBiH, zatim presuda prema sjedištu suda koji je izrekao presudu strancu ili licu čije je mjesto rođenja nepoznato, kao i presuda koje su izrekli inostrani sudovi državljanima BiH – FBiH. Dakle, radi se o više osnova po kojima se može izvršiti ubilježba u Kaznenu evidenciju. Imajući u vidu navedeno nadležno odjeljenje Uprave policije ovog Ministarstva tako i postupa.

Istim pravilnikom je predviđeno da se Kaznena evidencija vodi u formi kartoteke kao i elektronska evidencija, što nadležno odjeljenje Uprave policije i čini, te su u obje evidencije uneseni podaci o presudama, uključujući i presude – kaznene listove iz susjednih zemalja (Srbija, Hrvatska, Crna Gora, Slovenija, Makedonija). Problem predstavljaju kazneni listovi od sudova iz Austrije, Njemačke, Francuske i dr., jer isti bivaju proslijeđeni od strane Ministarstva pravde Bosne i Hercegovine direktno Upravi policije MUP-a Kantona Sarajevo, a isti nisu prevedeni.
Obzirom da Pravilnikom o kaznenoj evidenciji i Zakonom o krivičnom postupku FBiH nije određeno ko je dužan izvršiti prevođenje inostranih kaznenih listiva i snositi troškove, nastaje problem oko evidentiranja istih. Pokušali smo riješiti problem tako što smo vraćali kaznene listove Ministarstvu pravde BiH, zato što nisu prevedeni, ali smo ih dobili nazad preko MUP-a FBiH, uz obrazloženje da je nejasno zbog čega smo to učinili. Radi jasnije slike oko problema navodimo odredbe člana 30. Zakona o međunarodnoj pravnoj pomoći u krivičnim stvarima (Službeni glasnik BiH br.53 od 07.07.2009.godine i 58 od 23.07.2013.godine – izmjene i dopune), koji glasi:

Član 30.
Kaznena evidencija za državljane Bosne i Hercegovine osuđene u inozemstvu

(1) Organi nadležni za vođenje kaznenih evidencija u Bosni i Hercegovini dužni su voditi kaznene evidencije za državljane Bosne i Hercegovine osuđene u inozemstvu uključujući i državljane Bosne i Hercegovine rođene u inozemstvu.
(2) Ministarstvo pravde Bosne i Hercegovine će podatke za državljane Bosne i Hercegovine osuđene u inozemstvu, a koji nisu rođeni u Bosni i Hercegovini, po prijemu od druge države prosljeđivati Ministarstvu sigurnosti Bosne i Hercegovine, koje je dužno voditi centralni registar tih podataka i proslijediti ih bez odgađanja i organu nadležnom za vođenje kaznenih evidencija.
(3) Ako podaci za državljane Bosne i Hercegovine osuđene u inozemstvu nisu prevedeni na jedan od jezika u službenoj upotrebi u Bosni i Hercegovini, Ministarstvo sigurnosti Bosne i Hercegovine dužno je osigurati prijevod.

Što se tiče prekršajne evidencije ista se vodi u elektronskom obliku prema Pravilniku o sadržaju i načinu vođenja prekršajne evidencije (Sl. novine FBiH broj: 50/07 i 44/08), a istoj imaju pristup organizacione jedinice Uprave policije ovog Ministarstva, kao i druge policijske agencije u BiH, te Odjeljenja za prekršaje sudova u BiH.
Imajući u vidu odredbe Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja prekršajne evidencije Uprava policije nema mogućnost evidentiranja sankcija koje su izrečene u inozemstvu državljanima BiH.
Saradnja između MUP-a Kantona Sarajevo sa drugim Ministarstvima unutrašnjih poslova u BiH, Ministarstvom sigurnosti BiH, tužilaštvima i sudovima odvija se svakodnevno i tu nema zastoja niti problema. Također, saradnja se odvija i sa inozemnim policijskim agencijama i pravosudnim organima putem Direkcije za koordinaciju policijskih tijela BiH i Ministarstva pravde BiH.
Vezano za elektronsku obradu i razmjenu podataka, ovo Ministarstvo vodi evidencije u elektronskom obliku, ali ne može samo odlučiti o stavljanju u funkciju tih baza u punom kapacitetu, niti o upotrebi i razmjeni podataka iz elektronskih baza (Kaznena, Operativna i Prekršajna), obzirom da je uključeno više kantonalnih MUP-ova, MUP FBiH, MUP RS, Policija Distrikta Brčko, tužilaštva, sudovi i dr.

Odgovor prilog:

Sejo Bukva

Inicija za produženje radnog vremena u ugostiteljskim objektima sa muzikom uživo
Odgovor:

Izjašnjenje:
U skladu sa članom 8. stav 1. i 2. Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti ("Službene novine Federacije BiH", broj: 32/09) definisano je da "za obavljanje ugostiteljske djelatnosti u ugostiteljskom objektu moraju biti ispunjeni minimalni uvjeti za vrstu u pogledu uređenja i opreme ugostiteljskih objekata, uluga, kao i drugi uvjeti propisani ovim Zakonom i propisima donesenim na osnovu ovog Zakona."
"Ugostiteljski objekti osim uvjeta iz stava 1. ovog člana mora ispunjavati i uvjete u pogledu: projektiranja, građenja i održavanja građevine, zaštite na radu, zaštite od požara, zaštite od buke, zaštite i unapređenja okoliša, kao i druge uvjete propisane posebnim propisima."

Članom 11. stav 1. tačka 2. i 7. Zakona definisano je "U obavljanju ugostiteljske djelatnosti ugostitelj je obavezan:
2. vidno istaknuti na ulazu u ugostiteljski objekat obavijest o radnom vremenu koje treba biti u skladu sa propisanim radnim vremenom;
7. pridržavati se istaknutog radnog vremena;"
Članom 11. stav 2. Zakona definisano je da "Radno vrijeme i raspored dnevnog i sedmičnog radnog vremena u ugostiteljskim objektima, radno vrijeme u dane državnih praznika i neradnih dana u kojima je ugostitelj dužan poslovati utvrđuje nadležni organ", a to je nadležni općinski organ.

S obzirom na navedeno Inicijativa za produženje radnog vremena ugostiteljskim objektima sa muzikom uživoje u nadležnosti slijedećih organa:
• Ministarstva prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša (Zakon o zaštiti od buke)
• Ministarstva unutrašnjih poslova (Zakon o prekršajima javnog reda i mira, na osnovu kojeg svaka općina donosi svoju Odluku o prekršajima javnog reda i mira) i
• Nadležnog općinskog organa koji donosi Odluku o radnom vremenu na području svake općine posebno.

Sabina Ćudić