Dani Kantona Sarajevo: Obilježeno 120 godina od prvog električnog tramvaja

U Sarajevu je u danas, na tramvajskom stajalištu Željezničke stanice, u okviru Dana Kantona Sarajevo obilježeno 120 godina od uvođenja u saobraćaj prvog električnog tramvaja u glavnom gradu Bosne i Hercegovine. Davne 1895. godine, uporedo sa električnom rasvjetom, Sarajevom je krenuo kružiti i prvi električni tramvaj, koji je zamijenio dotadašnji tramvaj na konjsku vuču.
„Njegova tadašnja trasa išla je od Željezničke stanice, koja se nalazila kod današnjeg hotela 'Bristol' pa do Latinske ćuprije. Vozila koja su korištena proizvela je firma 'Simens-Sohukert' i bili su to prvi tramvaji nastali u njenim pogonima“, pojasnio je ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Mujo Fišo te najavio kako će naši građani za nekoliko dana dobiti 20 tramvaja iz Konye, tako da će prijevoz biti puno bolji.
Prvi električni tramvaj, odnosno njegova replika je danas prošala šinama, baš kao i prije 120 godina provezao ga je vozač obučen u tradicionalnu bosansku nošnju, nošenu u vremenu njegovog intezivnog saobraćanja. Tramvaj je imao dvoja vrata, a mogao je ukupno primiti 24 putnika. Stolice u vagonu bile su drvene. Imao je odvojene vagone za pušače i nepušače, a čak je, u početku, bilo i posebnih vagona za muškarce i žene. Vozači i kondukteri su imali pravila i u održavanju higijene.Više nije u upotrebi i služi samo kao atrakcija, a stoji u dvorištu GRAS-a. Kao i uvijek, izazvao je pažnju Sarajlija, ali i turista koji su posjetili glavni grad Bosne i Hercegovine.
Inače, Sarajevo je prvi grad u Evropi koji je imao uspostavljenu tramvajsku liniju, koja je otvorena za Novu 1895. godinu, kao probna.Tramvaje su tada pokretali konji.Ali, u ovaj električni stroj građani nisu imali povjerenja pa je u početku tramvaj uglavnom kružio poluprazan. Ipak, već sljedeće godine, 6. septembra, električni tramvaj zabilježit će rekordan broj prevezenih putnika - čak 3.800 ili skoro 15 posto cjelokupnog stanovništva Sarajeva. Povećan broj putnika tražio je značajne izmjene u režimu saobraćaja pa su, umjesto svakih 15 minuta, tramvaji kretali svakih deset minuta s polazne stanice. Pruga je produžena do Vijećnice 1. decembra 1897. godine, a nepunu godinu dana poslije u saobraćaj je puštena još jedna linija koja je saobraćala današnjom Titovom ulicom do Katedrale. Obala i Titova ulica su 1923. godine preko Baščaršije povezane šinama, a iza Tvornice duhana izgrađena je nova remiza.
Današnji putnici u replici prvog električnog tramvaju su, između ostalih, bili ministrice za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice i zdravstva Karolina Karačić i Emira Tanović – Mikulec, ministri za boračka pitanja, pravdu i upravu i kulturu i sport  Muharem Fišo, Enver Smajkan i Samer Rešidat te zastupnici u Skupštini Bibija Kerla i Mario Vukasović te predstavnici medija.