Vlada Kantona Sarajevo usvojila nacrte strategija prema mladima KS i za uključivanje djece s poteškoćama u razvoju u obrazovanje

Vlada Kantona Sarajeva (KS) je usvojila Nacrt strategije prema mladima KS te Nacrt strategije za uključivanje djece s poteškoćama u razvoju u obrazovanje sa sedmogodišnjim Planom implementacije u KS te ih uputila zastupnicima Skupštine na razmatranje i usvajanje.
Oba nacrta pomenutih strategija bit će razmatrana u okviru utvrđenog dnevnog reda 38. radne sjednice Skupštine KS koja će se održati u ponedjeljak 05. marta ove godine.
Usvajanjem Nacrta strategije prema mladima Vlada Kantona Sarajevo je iskazala spremnost za sistemski rad na poboljšanju položaja mladih u ovom kantonu.
Ovakav strateški dokument izrađen je po prvi put u Kantonu Sarajevo, a kreiralo ga je Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade KS uz podršku predstavnika svih resornih ministarstava, skupštinskih tijela, Grada Sarajeva, Studentskog parlamenta UNSA, Asocijacije srednjoškolaca BiH i Vijeća mladih KS.
Riječ je o dokumentu koji nudi sistemski pristup mladima i u fokus stavlja njihove potrebe kroz sedam ključnih oblasti: obrazovanje, zapošljavanje, zdravstvo, slobodno vrijeme, sigurnost, mobilnost i oblast socijalne zaštite.
Ovaj strateški dokument predstavljat će veoma bitnu osnovu za sve naredne procese i aktivnosti resornih ministarstava koji će se odnositi na mlade, a poduzimat će se s ciljem pružanja boljeg ambijenta za njihov život, jer se mladi u Kantonu Sarajevo smatraju izuzetno bitnim dijelom ukupne populacije.
Nacrt strategije za uključivanje djece s poteškoćama u razvoju u obrazovanje sa sedmogodišnjim Planom implementacije u KS izradili su predstavnici međunarodne organizacije Save the Children, kantonalnih ministarstava za obrazovanje, nauku i mlade, za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice, zdravstva, finansija, Pedagoškog i Filozofskog fakulteta, predškolskih, osnovnoškolskih i srednjoškolskih ustanova, lokalnih samouprava, UNICEF-a, nevladinih organizacija, relevantni stručnjaci iz područja odgoja i obrazovanja te inkluzije djece s poteškoćama u razvoju kao i roditelji.
Osnovna načela ovog strateškog dokumenta odnose se na poštovanje urođenog dostojanstva, lične autonomije, uključujući slobodu izbora i nezavisnost osoba, jednakost, mogućnosti za ravnopravno učestvovanje u životu društvene zajednice, organizaciju sistema podrške, suzbijanje diskriminacije, poštovanje i prihvatanje različitosti, pristupačnost, poštovanje sposobnosti razvoja djece s poteškoćama u razvoju i poštovanje prava ove djece na očuvanju vlastitog identiteta.
Akcent je na sposobnostima svakog djeteta koje će, nakon što društvo ukloni postojeće prepreke, ostvariti svoj potpuni potencijal.
Bazira se na deinstitucionalizaciji i potiče proces transformacije specijalizovanih ustanova u podršku inkluzivnom odgojno-obrazovnom sistemu imajući u vidu proces i važnost osiguranja adekvatne brige za svu djecu u sistemu.
Misija je osigurati kvalitetno obrazovanje i odgoj za svako dijete uvažavajući individualne razlike i potrebe, dok je vizija inkluzivnog odgoja i obrazovanja predstavljena kroz ovaj nacrt strategije na način da se u centar procesa stavlja dijete kojem sistem odgoja i obrazovanja treba osigurati najbolje uvjete i podršku za uspješno učenje i cjelovit lični razvoj u skladu s njegovim sposobnostima.
Nacrt strategije je usmjeren na primjenu inkluzije kao jedine alternative odgoju i obrazovanju učenika s poteškoćama u razvoju.