Zastupnička pitanja po organima kojima su upućena

Ministarstvo finansija, Ministarstvo saobraćaja, Vlada Kantona

Sedma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 19.04.2023

Puni tekst pitanja:

Molim detaljnu informaciju o statusu Sporazuma o regulisanju međusobnih prava i obaveza između Kantona Sarajevo, Ministarstva saobraćaja i Općine Trnovo na zajedničkoj izgradnji podzemne garaže na Bjelašnici, koliko sredstava iz Budžeta Kantona Sarajevo je do sada uloženo u garažu i da li su ostvareni prihodi predviđeni navedenim Sporazumom?

Ministarstvo saobraćaja

Šesta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 29.03.2023

Puni tekst pitanja:

Pokrećem inicijativu ime učenika Srednje škole za saobraćaj i komunikacije Sarajevo na temu EFIKASAN SISTEM ELEKTRONSKE NAPLATE U JAVNOM GRADSKOM PRIJEVOZU SARAJEVO

Ovakav pristup mladih koji su identifikovali problem sa ciljem poboljšanja uslova javnog prijevoz ima svoje dodatno značenje u smislu intencije da participiraju u društvenim procesima što je iznimno značajno i pohvalno.

Inicijativu koja se čini razumna prenosim u cjelosti na dalje razmatranje .

‘ Mi se u sklopu praktičnog dijela predmeta Građansko obrazovanje „Projekt građanin“ bavimo problemom neefikasnog gradskog prevoza i ovim putem želimo dati naš doprinos u njegovom rješavanju.

Svjesni smo da gradski prevoz nije efikasan. Da vozila često kasne ili ih nema, da se gužve stvaraju na stanicama, da su vozila zapuštena, da se GRAS nalazi u ogromnim problemima, da je Centrotrans privatna firma itd. I pored brojnih problema, problem zbog kojeg Vam se mi obraćamo je i dalje loš i neefikasan novi sistem elektronske naplate, koji je najavljen 2019. godine od strane Ministra saobraćaja KS Adnana Štete.

Iako najavljivano “elektronski čitači” još uvijek nisu uvedeni u sva vozila javnog prevoza, kako je to ministar Šteta obećavao. U Centrontransu je uvedeno elektronsko naplaćivanje karti i efikasno je, dok u Grasu u nekoliko autobusa postoji aparat za elektronsko naplaćivanje ali nije efikasno ili ne radi. Samim tim stvara se dodatna gužva dok vozač svakom pojedinačno naplati kartu. Uvođenje novog jedinstvenog sistema elektronske naplate karata bi znatno olakšalo posao vozačima ali i značajno smanjilo gužve.

Također korigovanje i diferencijacija cijene karata bi znatno privuklo građane da koriste gradski prevoz. Svjedoci smo da i danas vožnja košta isto vozili se dvije ili 22 stanice, a mnogi ne žele da koriste gradski prijevoz jer će platit dosta novca dok dodju do svog odredišta, mjenjajući dva ili više vozila i linije.

Zbog svega navedenog mjera javne politike za koju se naš razred zalaže je da se:

“Elektronski čitači i naplata uvedu u sva vozila Javnog gradskog prijevoza i da se cijene karte naplaćuju po vremenskom intervalu”.

Po uzoru na Grad Zagreb gdje karta vrijedi za sve zone i linije i prenosiva je i na druge korisnike neovisno o smjeru putovanja 90 minuta u prvoj i drugoj zoni. Za kraća putovanja prvom ili drugom zonom, dostupna je i karta od 30 minuta i karta od 60 minuta. Ukoliko se kartom od 30 minuta, kao i kartom od 60 minuta, nastavlja putovanje drugom linijom, prilikom ulaska u vozilo, za registraciju dovoljno je samo prisloniti karticu na za to predviđeni uređaj. Također, vrijednosnom kartom može se platiti prijevoz za više osoba ili platiti cjelodnevni prijevoz, a sa vrijednosne karte sredstva će biti umanjena samo ako je od prethodne registracije isteklo vrijeme predviđeno za putovanje’.

U konačnici molim za pismo podrške za ovaj razred i njihovu izvrsnu inicijativu i spremnost da pruže svoj doprinos u stvaranju boljih uslova javnog prevoza

Puni tekst pitanja:

PREDMET: INICIJATIVE Pokrećem slijedeće inicijative: Inicijativa br.1:

Izmjena trase minibuske linije Tarčin - Trzanj u minibusku liniju Tarčin - Smucka -Trzanj

Obrazloženje:

Postoji opravdan razlog i prostorni kapaciteti da se ova inicijativa realizuje. Djeca iz naselja Smucka koja pohađaju nastavu u O.Š. „Hilmi - ef. Šarić" u Tarčinu svakodnevno prelaze M-17 (obzirom da se radi o saobraćajnici većeg ranga gdje su dozvoljene veće brzine) i izuzetno su ugroženi kao učesnici u saobraćaju, posebno prilikom prelaza saobraćajnice do autobuskog stajališta u naselju Vrbanja. Da bi se izbjegle potencijalne nesreće, neophodno je izmijeniti postojeću trasu minibusa. Ministarstvo saobraćaja je već u ranijem periodu radilo na realizaciji ove inicijative, ali se proces neopravdano zaustavio. Tražim da zbog izuzetne važnosti nastavak realizacije ove Inicijative bude u što kraćem mogućem roku.

Puni tekst pitanja:

Prilagodba postojeće semaforizirane raskrsnice za slijepa i slabovidna lica

Već godinama postoji potreba da se unaprijedi signalizacija na ovoj raskrsnici. Naime, nakon više apela građana Općine Hadžići za prilagođavanjem ovog semafora, te građana koji imaju stvarnu potrebu za istim, podnosim Inicijativu da slijepim i slabovidnim licima pružimo uslove za normalan život i nesmetan prelazak ove raskrsnice. Također, zbog izuzetne važnosti tražim od Ministarstva saobraćaja KS da u što kraćem roku krene sa realizacijom ove inicijative.

Puni tekst pitanja:

Inicijativa za postavljanje saobraćajnog znaka za „slijepu ulicu“, koja je krak ulice Hamdije Pozderca (mjesna zajednica Staro Hrasno)

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Osma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori

Peta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 24.03.2023

Puni tekst pitanja:

Upućujem inicijativu Ministarstvu saobraćaja dau skladu sa članom 86. Zakona o uređenju saobraćajanapodmčju Kantona Sarajevo (Službene novine Kantona Sarajevo 30/17) izradi pravilnik kojim se definiše postupak i način uklanjanja oštećenih, dotrajalih, napuštenih i neregistrovanih vozila i olupina te da pristupi izradi propisa o visini rioskova premještanja vozila i olupina u skladu sa pomenutim Zakonom. Istu inicijativu je uputila i zastupnik Hasagic u prslom mandatu i uvrštena je u prijedlogu Zakona o uređenju saobraćaja, međutim prema informacija kojima raspolažemo pomenuta problematika nije riješena.

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Sedma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori
Puni tekst pitanja:

Zašto učenici koji pohađaju srednju školu Richmond Park Schools, Francuske Revolucije bb, ne mogu ostvariti pravo na prevoz sa đačkom iskaznicom?

Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 08.02.2023

Puni tekst pitanja:

Postavljam pitanje vezano za javni gradski prijevoz - konkretan slučaj linija Otoka- Boljakovo, Centrotrans je dobio tu liniju i nije jedina javna linija koju je on dobio.
Nakon što se dobije linija počne se praviti pauza od dva, tri sata, pa ljudi ne mogu da ostvare elementarno pravo na javni gradski prijevoz. I najgore je što Centrotrans ne priznaje radničke kupone.
Postavljam pitanje prema ministru Šteti na koji način kako je zakonito to što Centrotrans to radi i apelujem na Centrotrans da ako je već uzeo posao javnog prijevoza da se ponaša kao javni operater, a ne privatni koji mu je isključivo kapital i profit u interesu, jer ako želi da radi i da vrši javnu nadležnost onda se mora drugačije ponašati.

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Osma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori
Puni tekst pitanja:

Budući da je u toku proces penzionisanja radnika KJKP Gras, a za koje je resorno Ministarstvo saobraćaja i Vlada Kantona Sarajevo osiguralo uplatu doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje „povezivanje staža osiguranja", a na upit kćerke korisnika date penzije prema meni kao zastupnici u Skupštini Kantona Sarajevo, molim Vas da mi odgovorite na slijedeća pitanja:

- Dokle je procedura penzionisanja radnika KJKP GRAS u okviru Programa zbrinjavanja zaposlenika KJKP Gras za 2022. godinu (prema informacijam koje imam radi se o broju od 80 radnika)?

- Da li je resorno Ministarstvo, KJKP Gras i JU Služba za zapošljavanje KS izvršila sve svoje obaveze u postupku penzionisanja gore navedenih radnika?

- Da li za određen broj radnika nisu uplaćeni doprinosi iz proceduralnih razloga, ako jesu, koji su to radnici i iz kojih proceduralnih razloga?

Molim vas da mi detaljno odgovorite na data pitanja, kako bih mogla kao zastupnica u Skupštini Kantona Sarajevo i delegatkinja u Domu naroda Parlamenta FBiH dalje djelovati i prema drugim institucijama u datom procesu, a sa ciljem završetka procesa penzionisanja radnika KJKP Grasa.

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Šesta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, Sedma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori

Direkcija za puteve, Ministarstvo saobraćaja

Šesta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 29.03.2023

Puni tekst pitanja:

Pokrećem zastupničku inicijativu prema Direkciji za ceste Kantona Sarajevo za uspostavljanje horizontalne i vertiklane signalizacije čitavom dužinom ul: Avde Palića. Neophodno je hitno postavljanje usporivača saobraćaja te označavanje pješačkih prelaza zbog saobraćanja školskog autobusa te velikog broja školske djece. Prelazak ulice djece i ostalih učesnika u saobraćaju jako je rizičan zbog brze i nesavjesne vožnje.

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Sedma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori
Puni tekst pitanja:

Zastupnička inicijativa za pokretanjem aktivnosti sa ciljem obnove Mosta malezijsko – bosanskohercegovačkog prijateljstva u naselju Čengić Vila.

Ministarstvo saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova

Šesta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 29.03.2023

Puni tekst pitanja:

Tražim od Ministarstva unutrašnjih poslova KS i Ministarstva saobraćaja KS da prije svakog stacioniranog/fiksnog radara postavljenog na dijelu autoceste koji se nalazi u KS, ali i prije svih stacioniranih radara postavljenih na brzim, magistralnim, regionalnim i lokalnim cestama u KS, postave saobraćajni znak koji upozorava na isti.

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Sedma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori

Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 08.02.2023

Puni tekst pitanja:

Inicijativa za postavljanje svjetlosne signalizacije i stacionarnog radara u blizini Osnovne škole Stari Ilijaš.

Obrazloženje:

Naime, u prethodnom mandatu po ovom pitanju, ministarstvu saobraćaja KS obraćali su se određeni zastupnici, kao i Savjet Mjesne zajednice Stari Ilijaš. U odgovoru ministarstva saobraćaja navedeno je da je navedena inicijativa u nadležnosti Direkcija za ceste KS. U odgovoru koji sam dobio od Direkcije za ceste KS, a na osnovu inicijative upućene na 1. radnoj sjednici SKS, navedeno je da je upravo Ministarstvo saobraćaja nadležno za svjetlosnu signalizaciju, a da je pitanje stacionarnih radara nadležnost Ministarstva unutrašnjih poslova.

Svakodnevno veliki broj učenika prilikom pristupa ovoj školi moraju prelaziti preko regionalne ceste R-445, koja prolazi pored škole. Iako postoje instalirani usporivači, ogroman je broj nesavjesnih vozača koji i dalje velikom brzinom prolaze pored škole, čime je svakodnevno ugrožena sigunost djece. Pored svjetlosne signalizacija, bilo bi potrebno, u saradnji sa ministarstvom unutrašnjih poslova, postaviti i stacionarni radar, kako bi se dodatno povećala sigurnost učenika.

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Osma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori

KJKP Gras, Ministarstvo saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova

Peta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 24.03.2023

Puni tekst pitanja:

Na osnovu mnogobrojnih žalbi naših građana-vozača na neprimjereno ponašanje u saobraćaju vozača autobusa Centrotransa na liniji Čengić Vila-Baščaršija molim da poduzmete potrebne mjere. Naime u većini slučajeva vozači ne ulaze na autobuska proširenja koja su prazna već putnike primaju zaustavljajući se u kolovoznoj traci pri tome praveći zastoj i gužvu. Također parkiranjem autobusa na raskrsnici na Čengić Vili blokiraju jednu kolovoznu traku, a ponekad na semaforima na Čengić Vili za skretanje ulijevo koriste traku koja nije predviđena za skretanje ulijevo.

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Sedma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori

Ministarstvo saobraćaja, Vlada Kantona

Peta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 24.03.2023

Puni tekst pitanja:

Na osnovu člana 211. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo („Službene novine Kantona Sarajevo”, broj 41/12 - Drugi novi prečišćeni tekst, 15/13, 47/13, 47/15, 48/16, 9/20, 14/20, 16/22 i 17/22) upućujem ministru saobraćaja gdinu. Šteti i molim Vas da mi odgovorite što je prije moguće, na osnovu čega je red vožnje izjmjenjen na štetu građana općine Hadžići, odnosno smanjen broj linija te potpuno ukinut posljednji polazak za liniju 33 Ilidža – Vukovići u 22:30?

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Sedma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori

Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 08.02.2023

Puni tekst pitanja:

Inicijativa za obilježavanje autobuskih stajališta adekvatnim znakovima sa popratnim informacijama o nazivima autobuskih linija.

Puni tekst pitanja:

Da mi se dostavi zvanični red vožnje autobusa na relaciji Drvenija – Donji Velešići

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori
Puni tekst pitanja:

1. Građani kao i savjeti MZ „Briješće“ i MZ „Naselje heroja Sokolje“ unazad dvije godine traže produženje Centrotrans linije Otoka – Sokolje do okretaljke na spoju ulica Briješće Brdo sa Adema Buće. Nekada ranije iz Ministarstva saobraćaja KS im je odgovoreno da je ova linija registrovana kao privremena autobuska linija na period od tri mjeseca. Međutim linija funkcioniše već dvije godine i nema više status privremene.

Iniciram da se linija Otoka – Sokolje modifikuje i produži do spoja ulica Briješće Brdo i Adema Buće. Produženjem ove linije pomenuti prevoz bi mogli koristiti stanovnici mjesnih zajednica Briješće i Alipašin Most I.

Ono što je posebno važno jeste da pomenutu liniju koriste djeca koja pohađaju nastavu u OŠ“Sokolje“ koja svakodnevno moraju pješačiti velike dionice do prve autobuske stanice.

Modifikacijom i produženjem linije Otoka – Sokolje sigurnost djece koja pohađaju nastavu u OŠ“Sokolje“ bi se poboljšala a svakako i svakodnevica svih građana prilikom odlaska na posao.

2. Iniciram korekciju reda vožnje kombi vozila koje saobraća na relaciji Otoka – Briješće.

Građani su 2018. godine pisali peticiju i tražili da se red vožnje koriguje tako da posljednji red vožnje bude u 23:00 h, kao i da se vikendom ubace dodatni redovi vožnje jer su postojeći nedostatni.

Puni tekst pitanja:

Podnosim inicijativu za produženje saobraćajnih traka za bočna skretanja gdje je to moguće na raskrsnicama glavne gradske saobraćajnice, jer su nedovljne dužine te automobili zbog toga zau-zimaju još jednu dodatnu traku, te se stvara dodatna gužva na raskrsnicama.

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, Sedma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori
Puni tekst pitanja:

Na sred gradske saobraćajnice, pristupni put prema Zetri, izgrađena je i postavljena rampa te se na toj lokaciji obavlja naplata parkinga. Prema informacijama kojim raspolažemo za istu nije dobijena dozvola nadležnih niti je istu moguće dobiti, s obzirom da cesta pripada gradskim saobraćajnicama. Da li su pomenuti navodi tačni?

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, Peta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, Sedma radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori
Puni tekst pitanja:

UVOĐENJE U PRAVO KORIŠTENJA ELEKTRONSKE ISKAZNICE I BESPLATNE GODIŠNJE KARTE ZA GRADSKI PREVOZ ZA DJECU I ODRASLE OSOBE S INVALIDITETOM
1. Da se osobe s invaliditetom (kada ne spadaju u kategoriju osoba koje imaju iskaznice po drugom osnovu) uvedu u pravo korištenja elektronske iskaznice i besplatnih godišnjih kupona za prevoz gradskim saobraćajem.

2. Da se pratioci osoba s invaliditetom (kojima je potrebna tuđa pomoć u kretanju i komuniciranju), uvedu u pravo korištenja elektronske iskaznice te besplatne godišnje kupone koje mogu koristiti za vrijeme pružanja usluge, odnosno kada su u pratnji osobe s invaliditetom.

3. Da navedene iskaznice odnosno kuponi važe kod svih službi gradskog prevoza: Gras, Centrotrans, Željeznice FBiH (gradska i prigradska linija

Puni tekst pitanja:

U kojoj je fazi regulisanje uklanjanja, deponovanja i prodaje napuštenih vozila
zapačeto usvajanjem izmjena i dopuna Zakona o uređenju saobraćaja u Kantonu
Sarajevo od dana 28.12.2021. godine?

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Peta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori

Ministarstvo saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova, Vlada Kantona

Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 08.02.2023

Puni tekst pitanja:

U periodu od par dana na Dobrinji, na istoj lokaciji na žalost automobilom su udarena dva pješaka. Na ovaj problem upozoravalo se i u ranijem periodu ali se ništa nije poduzelo da se pješački prelaz na spoju ulica Salke Nezečića i Grada Bakua učini bezbijednim za svakodnevnu upotrebu.

Iniciram da se na pomenutoj lokaciji ograniči kretanje automobila na brzinu od 50km/h i da se postavi radarska kontrola.

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori

KJKP Gras, Ministarstvo saobraćaja, Ministarstvo za boračka pitanja

Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 08.02.2023

Puni tekst pitanja:

Podnosim inicijativu da za sve malodobne borce odbrambeno-oslobodilačkog rata sve usluge GRAS-a budu besplatne.

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, Peta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori

Direkcija za puteve, Ministarstvo saobraćaja, Ministarstvo unutrašnjih poslova

Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, 08.02.2023

Puni tekst pitanja:

Na osnovu molbe roditelja učenika JU OŠ Osman Nakaš podnosim inicijativu za popravak znaka za pješački prijelaz ispred škole sa svjetlosnim upozorenjem koje trenutno ne radi

Tačka dnevnog reda na kojoj je bio odgovor:
Četvrta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori, Peta radna sjednica-zastupnička pitanja i odgovori