Odgovori na zastupnička pitanja

28. radna sjednica Skupštine Kantona - Zastupnička pitanja inicijative i odogovri

Konaković Elmedin

Da li je u nadležnosti Skupštine Kantona Sarajevo donošenje Zakona o porijeklu imovine koji bi se, naravno, primjenjivao na teritoriji Kantona Sarajevo?
Odgovor:

Ustav Kantona Sarajevo ne sadrži prepreku za donošenje Zakona o porijeklu imovine, s obzirom da se radi o zakonu koji nije ni u isključivoj nadležnosti Federacije BiH ni u podijeljenoj nadležnosti Federacije BiH i kantona.
Zakon o porijeklu imovine ne bi mogao biti donesen samo u svrhu utvrđivanja porijekla imovine građana, već u odnosu na imovinu koje je nezakonito stečena, što se dokazuje u sudskom postupku.
S tim u vezi, ukazujemo na do sada vođene aktivnosti na nivou Bosne i Hercegovine, entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine, s obzirom da je jedna od obaveza Bosne i Hercegovine usvajanje EU standarda utvrđenih u Konvenciji Vijeća Evrope o pranju, otkrivanju, privremenom oduzimanju i konfiskaciji dobiti stečene kriminalnim radnjama (1990) i Konvencijom Vijeća Evrope o pranju, otkrivanju, privremenom oduzimanju i konfiskaciji dobiti stečene kriminalnim radnjama i o finansiranju terorizma (2005), koje je Bosna i Hercegovina ratifikovala 2007. godine, odnosno harmonizacija vlastitih propisa u ovoj oblasti.
Na konferenciji na temu „Oduzimanje nezakonitno stečene imovine kao instrument u borbi protiv kriminala“ održanoj 26.09.2013. godine u Sarajevu, Projekt Evropske unije „EU podrška provedbi zakona“ predstavio je set pravnih standarda koji čine minimum polaznih osnova u oblasti oduzimanja nezakonito stečene imovine. Na konfedernciji je utvrđeno također da u Bosni i Hercegovini nisu usklađeni standardi u zakonodavstvu (krivični zakoni, zakoni o krivičnom postupku, zakoni o izvšnom postupku i drugi zakoni koji regulišu ovu materiju), što je preduslov za donošenje ovog zakona.
Nakon usvajanja i impementiranja ovih pravnih standarda u domaće zakonodavstvo, pitanje oduzimanja nezakonito stečene imovine u Bosni i Hercegovini će biti u skladu s preporukama Nacrta Direktive o zamrzavanju i oduzimanju imovinske koristi stečene krivičnim djelima, iz marta 2012. godine.
Na nivou Federacije Bosne i Hercegovine pokrenute su procedure i prezentiran radni materijal Zakona o oduzimanju imovinske koristi pribavljene krivičnim djelom i prekršajem u Federaciji BiH, a istovremeno se vode aktivnosti na usaglašavanju Krivičnog zakona FBiH, Zakona o krivičnom postupku FBiH, Zakona o izvršnom postupku i drugih zakona koji reguliraju ovu materiju i njihovoj međusobnoj harmonizaciji.
Ministarstvo pravde i uprave smatra da donošenje kantonalnog zakona u ovoj oblasti nije moguće prije donošenja federalnog zakona, s obzirom na zakonska rješenja koja moraju biti harmonizovana i finansijska sredstva potrebna za osnivanje prateće infrastrukture za provođenje zakona, te obavezu da prethodno budu izvršena usklađivanja pomenutih federalnih zakona.

Jurić Mira

U ime grupe građana želim da mi odgovorite na pitanje zašto na prostoru Kantona Sarajevo nema dežurne veterinarske stanice koja bi pružala usluge u hitnim slučajevima ljubamaca naših građana
Odgovor:

Ministarstvo privrede Kantona Sarajevo je zastupničko pitanje proslijedilo KJP "Veterinarska stanica" d.o.o. Sarajevo od koje je dobilo sljedeći odgovor:
"KJP "Veterinarska stanica" d.o.o. Sarajevo, u skladu sa Zakonom o veterinarstvu BiH ("Službeni glasnik BiH", broj 34/02) veterinarsku djelatnost obavlja permanentno.
Rad veterinarskih ambulanti u KJP "Veterinarska stanica" d.o.o. Sarajevo (Stup; punkt Trnovo; Ilijaš; punkt Srednje; Vogošća; Slatina i Hadžići) je organizovan u smjenama, a nakon toga ustanovljena je stalna pripravnost, koja podrazumjeva dostupnost veterinarskih zaposlenika u svakom trenutku radi pružanja hitnih veterinarskih intervencija.
Na web stranici KJP "Veterinarska stanica" d.o.o. Sarajevo, objavljeni su telefonski brojevi veterinarskih ambulanti, na koje korisnici usluga mogu dobiti informaciju."