Odgovori na zastupnička pitanja

35.sjednica Poslanička/zastupnička pitanja inicijative i odgovori

Crnogorac Branislav

„Prvo pitanje se odnosi na sve veću betonizaciju grada Sarajeva. Stoga želim da mi nadležno Ministarstvo pismenim putem odgovori da li prilikom gradnje stambenih jedinica postoji pravilnik prema kojem graditelj mora i određeni broj kvadrata zem
Odgovor:

Odgovor:
Zakonom o prostornom uređenju („Službene novine Kantona Sarajevo“, broj 7/05) je propisano plansko uređenje prostora, planovi prostornog uređenja, njihov sadržaj i postupak donošenja kao i druga pitanja od značaja za prostorno uređenje i građenje na području Kantona Sarajevo. Prema odredbama člana 37. Zakona, regulacionim planom detaljno se planira uređenje prostora, a naročito: detaljna namjena površina, gustina naseljenosti, koeficient izgrađenosti, nivelacioni podaci, regulaciona i građevinska linija, uređenje prostora, način opremanja zemljišta komunalnom, saobraćajnom i drugom infrastrukturom, detaljni urbanističko-tehnički uvjeti, uvjeti za zaštitu okoliša, zaštita graditeljskog i prirodnog naslijeđa itd.
Dalje, odredbama člana 12. Zakona propisano je da se u cilju obezbjeđenja rekreacionih funkcija planom utvrđuju zelene i rekreacione površine. Takođe, u članu 20. Zakona propisano je: „ U svrhu zaštite urbanog standarda, pri izradi planske dokumentacije i izgradnji naselja, obezbjeđuje se naročito: koeficijent izgrađenosti, komunalna infrastruktura, urbana oprema i zelene površine i dr“. Koeficijent izgrađenosti (odnos ukupne građevinske površine građevine prema odgovarajućoj

površini građevinskog zemljišta) utvrđuje se provedbenim planom odnosno urbanističkim planom ako nije obavezno donošenje provedbenog plana (član 21. Zakon).
Dakle, Regulacionim planom, kao detaljnim planskim dokumentima, se u potpunosti utvrđuju uslovi korištenja, izgradnje, uređenja i zaštite prostora na prostornoj cjelini za koji je plan donesen. Isto tako, u tekstualnom i grafičkom dijelu plana razrađuje se pitanje zelenih – hortikuturnih površina.
Imajući u vidu naprijed navedene odredbe Zakona o prostornom uređenju, poseban „pravilnik prema kojem graditelj mora i određeni broj kvadrata zemljišta pretvoriti ili ostaviti prekrivenim zelenom površinom i zasađenim drvećem“ nije donesen niti za istim postoji potreba.

Zakonom o prostornom uređenju propisan je i postupak odobravanja građenja i odobravanja izvođenja drugih zahvata u prostoru koji podrazumijeva provođenje postupka izdavanja urbanističke saglasnosti (koja se donosi se na osnovu regulacionog plana ili urbanističkog projekta), kao i postupaka odobrenja za građenje i upotrebne dozvole.
Uređenje zelenih površina na krovovima objekata je pitanje oblikovanja objekta koje se rješava kroz pojedinačna projektantska rješenja i planirane investicione vrijednosti za izgradnju objekata.

znamo da se intervalno pojača pa se zatim smanji krađa automobila na području KS.
Odgovor:

Odgovor na zastupničko pitanje:

Obzirom da je zbog određivanja različitih datuma zaključenja mjesečnih izvještaja o broju otuđenih motornih vozila za decembar 2012.godine (od 01.12 do 25.12) i decembar 2013.godine (od 0.12 do 31.12.) došlo do disbalansa u stvarnom broju dana u dva analizirana perioda na godišnjem novou (ukupno 6 dana) stiče se utisak da je došlo do porasta u broju otuđenih vozila na godišnjem nivou ali je faktičko stanje, kada je u pitanju godišnja analiza broja otuđenih vozila za 2013.godinu (01.01. do 31.12) u odnosu na predhodnu 2012. godinu (01.01 do 31.12) sljedeće: Na području Kantona Sarajevo tokom 2013.godine ukupno je otuđeno 789 vozila, dok je tokom navedene godine ukupno vraćeno 227 vozila, što je procentualno 28% . Od navedenog broja 96 vozila oštećenim vlasnicima vratili su policijski službenici Uprave policije MUP-a Kantona Sarajevo. Prema podacima Odjeljenja za analitiku planiranje i evidencije Uprave policije MUP-a Kantona Sarajevo za period 2013.godine zbog teških krađa motornih vozila i krivičnih djela iznude podneseno je ukupno 74 izvještaja o učinjenom krivičnom djelu.

Na području Kantona Sarajevo tokom 2012.godine ukupno je otuđeno 800 vozila, dok su tokom navedene godine ukupno vraćena 243 vozila, što je procentulano 31%. Od navedenog broja 119 vozila oštećenim vlasnicima vratili su policijski službenici Uprave policije MUP-a Kantona Sarajevo. Prema podacima Odjeljenja za analitiku planiranje i evidencije Uprave policije MUP-a Kantona Sarajevo za period 2012.godine nadležnom tužilaštvu zbog teških krađa motornih vozila i krivičnih djela iznude podneseno je ukupno 70 izvještaja o učinjenom krivičnom djelu.

Na području Kantona Sarajevo tokom 2011.godine ukupno je otuđeno 557 vozila, dok je tokom navedene godine ukupno vraćeno 169 vozila, što je procentulano 30,3%. Od navedenog broja 58 vozila oštećenim vlasnicima vratili su policijski službenici Uprave policije MUP-a Kantona Sarajevo. Prema podacima Odjeljenja za analitiku planiranje i evidencije Uprave policije MUP-a Kantona Sarajevo za period 2011.godine nadležnom tužilaštvu zbog teških krađa motornih vozila i krivičnih djela iznude podneseno je ukupno 89 izvještaja o učinjenom krivičnom djelu.

Izvještajima o učinjenim krivičnim djelima, koji su podneseni nadležnim tužilaštvima, obuhvaćen je veći broj lica, koji su uglavnom povratnici u izvršenju ove vrste krivičnih djela.

Policijski službenici Uprave policije MUP-a Kantona Sarajevu kontinuirano u skladu sa pozitivnim zakonskim procedurama poduzimaju mjere i radnje u cilju suzbijanja i sprečavanja ove vrste kriminaliteta. Policijski službenici MUP-a Kantona Sarajevo su pod rukovođenjem nadležnog Kantonalnog i Tužilaštva BiH u saradnji sa drugim sigurnosnim agencijama učestovali u provođenju značajnijih sigurnosnih akcija u okviru "borbe" protiv ove vrste kriminaliteta, a što je rezultiralo podnošenjem izvještaja nadležnom tužilaštvu zbog postojanja osnova sumnje da je učinjeno krivično djelo iz člana 342 KZ FBiH (Organizovani kriminal), odnosno člana 250 KZ BIH (Organizovani kriminal) u vezi sa krivičnim djelima teških krađa motornih vozila i iznuda i drugih krivčnih djela.

Analitičkim praćenjem broja otuđenih motornih vozila tokom protekle tri godine primjećeno je da se u vrijeme provođenja policijskih akcija, koje su usmjerene protiv organizovanih kriminogenih grupa, koje na području Kantona Sarajevo vrše krivična djela u vezi sa motornim vozilima, što rezultira lišenjem slobode većeg broja izvršilaca, 10 i više te njihovim daljim procesuiranjem dolazi do trenda smanjenja otuđenja motornih vozila. Navedeno je lako uočljivo za 2011.godinu u kojoj su provedene pomenute zajedničke policijske akcije, a u kojoj dolazi do smanjenja broja otuđenih motornih vozila.

Vajzović Hanka

Zašto ni nakon dva mjeseca koliko je prošlo od početka demonstracija i paljenja zgrade Kantona Sarajevo, Skupštini KS nije (u vezi s tim dešavanjima) nikad dostavljen cjelovit izvještaj (analiza) Nezavisnog odbora za nadzor policijskog komesara?
Odgovor:

ODGOVOR:

Dana 18.02.2014.godine na zahtjev Skupštine Kantona Sarajevo Nezavisni odboru za izbor i reviziju policijskog komesara (u daljem tekstu:Nezavisni odbor) ,dostavio je hitnu Informaciju o djelovanju i postupanju policijskog komesara o dešavanjima u Kantonu Sarajevo od 07.02.2014. godine i dalje (u daljem tekstu: lnformacija)
Ista je sadržavala podatke koji su Nezavisnom odboru bili dostupni u vrijeme izrade Informacije budući da se radilo o kontinuiranim događajima. U Informaciji je prezentovano kontinuirano zasjedanje Nezavisnog odbora i praćenje rada policijskog komesara, koje je predočeno u usmenoj i pismenoj formi. Informacije koje je razmatrao Nezavisni odbor dopunjene usmenim pojašnjenjima od strane policijskog komesara.već ranije su bile dostavljene i prezentovane na sjednici Skupštine Kantona Sarajevo od strane predstavnika Uprave policije i Ministra unutrašnjih poslova, te Nezavisni odbor nije smatrao da iste treba proslijediti poslanicima Skupštine Kantona Sarajevo.
Predstavnici Nezavisnog odbora pozvani su od strane Presjedavajuće Skupštine Kantona Sarajevo, na sjednicu Skupštine radi pojašnjenja dostavljene Informacije. Isti su prisustvovali sjednici Skupštine, ali nisu dobili priliku da prezentuju informaciju iz nepoznatih razloga.
U navedenoj Informaciji Nezavisni odbor je djelovanje policijskog komesara ocijenio je zakonitim i profesionalnim, te dao punu podršku u radu i policijskom komesaru i Upravi policije.
Prilikom ocjene o djelovanju policijskog komesara, Nezavisni odbor je imao u vidu okolnosti pod
kojima su se desili događaji od 07.02.2014. godine, raspoloživost materijalno tehničkih i ljudskih resursa. , te koordinaciju i saradnju sa drugim policijskim agencijama. U informaciji je takođe istaknuto da do 18.02.2014.godine nije bilo evidentirano niti prijavljeno prekoračenje upotrebe sile od strane policijskih službenika,
Na kraju informacije, navedeno je da će policijski komesar kontinuirano obavještavati Nezavisni odbor o daljnjim događanjima. Tokom narednih sjednica policijski komesar je informisao
Nezavisni odbor o ispunjenju svih zaključaka Skupštine Kantona Sarajevo koji su se odnosili na
policijske aktivnosti.
Dana,30.05.2014.godine ,Nezavisnom odboru od strane Policijskog komesara dostavljena je Informacija sačinjena povodom preduzetih mjera i radnji,od strane policijskih službenika Uprave policije MUP- Kantona Sarajevo do 07.05.2014.godine,a u vezi protestnih okupljanja građana od 06.02.2014.godine i 07.02.2014.godine ispred zgrade Vlade Kantona Sarajevo i Općine Centar Sarajevo .
Na sjednici Nezavisnog odbora održanoj dana,03.06.2014.godine,razmatrana je naprijed navedena informacija.
Nezavisni odbor,temeljem dostavljenih informacija i usmenog izlaganja policijskog komesara, smatra da je postupanje Policijskog komesara u cjelokupnom rukovođenju Upravom policije u datim okolnostima bilo profesionalno i zakonito.

Tražim da mi se iz Pokopa odgovori pismeno, s posebnim osvrtom na pitanja:
Odgovor:

U Odluci o uređivanju i održavanju gradskih grobalja („Službene novine Grada Sarajeva“ br. 77/84, 14/85, 24/88 i 13/90) u članu 19.stav 3. jasno je precizirano da „poslove izrade betonske pdloge za nadgrobni spomenik do nivoa površine zemlje, može da vrši samo Pokop uz odgovarajuću naknadu“.
Naknadu za izradu armirno-betonskih temelja je utvrdio Nadzorni odbor preduzeća svojom Odlukom broj 141/06 od 25.01.2006.godine u iznosu od 645,60 KM plus PDV i ista uključuje slijedeće radove:
- Ručni otkup zemlje,
- Utovar na auto sa odvozom na gradsku deponiju,
- Postavljanje oplate za betoniranje temelja,
- Armiranje temelja žičanim pletivom R335,
- Betoniranje temelja betonom MB 25,
- Popločavanje staze kulir pločama (0,29x0,29x0,04),

Gore navedeno, po stručnim procjenama predstavlja realnu cijenu za navedene radove. Isto tako važno je naglasiti da je stručna izrada od strane Pokopa jedina sigurna garancija poštivanja prostorno planske dokumentacije kojom je u skladu sa važećim normativima i standardima predviđen raspored, oblik i veličine grobnog mjesta.

Odgovor u vezi pitanja broj dva a odnosi se na temelju čega i u ime koga je određena taksa u iznosu od 200,00 KM.
Vođeni dobrom praksom koju već dugo prakticiraju pokopna društva u Kantonu Sarajevo i praksa koju trenutno koriste druga pogrebna društva u drugim Kantonima u Federaciji BiH, jeste upravo iznos od 200,00 KM koju plaćaju izvođači radova tj.klesari. Napominjemo da je ovu taksu Pokop naplaćivao sve do početka rata.
Odluku o naplati takse za izvođače radova-klesare broj 203/14 od 28.02.2014.godine, je na osnovu člana 30.Statuta KJKP Pokop d.o.o. Sarajevo, donio Nadzorni odbor preduzeća.

Odgovor u vezi pitanja broj 3., koliko Pokop planira zaraditi po ovome osnovu.
Sva sredstva koja budu prikupljena po osonovu takse za izvođače radova-klesare u 2014.godini, Pokop će isključivo usmjeriti na izgradnju infrastrukture grobalja odnosno uređenje i unapređenje iste i to svakako neće biti dostatan iznos.

S poštovanjem,

Dostaviti: M I N I S T A R
1. naslovu
2. Sekretar Vlade Kantona Zlatko Petrović, dipl.pravnik
3. evidencija
4. arhiva

Brigić Ivan

Moje pitanje je bilo, što je Kolegij jednoglasno usvojio da se doda na kraju šta se predlaže.
Odgovor:

Komisija za izbor i imenovanja i administrativna pitanja nije mogla odgovoriti na postavljeno pitanje iz razloga što je pitanje nejasno, te predlaže zastupniku Ivanu Brigiću da pitanje precizira.

Fazlija Nedžad

Klub SDP-a traži od Komisije za izbor i imenovanje da povuče odluku o smanjenju plaća profesionalnim zastupnicima za 20% i da donese novu odluku o ukidanju naknada-paušala profesionalnim zastupnicima u visini od 552 KM.
Odgovor:

Komisija za izbor i imenovanja i administrativna pitanja razmatrala je zahtjev Kluba SDP-a i nije prihvatila zahtjev za povlačenje odluke o umanjenju paušla u iznosu od 20% plaće i donošenje nove odluke o ukidanju paušala.
Također, Komisija nije nadležna da vrši usmjeravanje budžetskih sredstava.

Šta ćete uraditi po pitanju oštrog upozorenja od strane Konkurencijskog vijeća koje je konstatiralo da Skupština Kantona Sarajevo usvojenim zakonom derogira Zakon o konkurenciji i da je Kanton suočen sa izricanjem kazne i do 10% od Budžeta Kantona Sarajev
Odgovor:

Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine donijelo je Rješenje broj: 01-02-26-041-36-II/09 od 19.06.2010. godine kojim je obavezalo Skupštinu Kantona Sarajevo, Vladu Kantona Sarajevo odnosno Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo, na donošenje i izmjenu propisa koji se odnose na reguliranje pružanje taksi usluga u Kantonu Sarajevo, odnosno na način da se svim pravnim i fizičkim licima registriranim taksi prijevoznicima omogući slobodna tržišna konkurencija.
Odredbama člana 18. tačka b. Ustava Kantona Sarajevo (“Službene novine Kantona Sarajevo”, br. 1/96, 2/96-ispravka, 3/96-ispravka, 16/97, 14/00, 4/01, 28/04 i 16/13), člana 10. st. (1) alineja 2 i stav (2). Zakona o cestovnom prijevozu Federacije Bosne i Hercegovine (“Službene novine Federacije BiH” br. 28/06 i 2/10), utvrđeno je da će Skupština kantona svojim propisom, u skladu sa Federalnim Zakonom, urediti uvjete, način i organizaciju vršenja taksi prijevoza.
Iz gore navedenih razloga Ministarstvo saobraćaja pristupilo je izradi Zakona o taksi prijevozu u Kantonu Sarajevo.
Ministarstvo saobraćaja uputilo je prema Vladi Kantona Sarajevo prijedlog Zakona o taksi prijevozu u Kantonu Sarajevo sa stručnim mišljenjem Ministarstva finansija, Ministarstva pravde i uprave, mišljenje Pravobranilaštva, Ureda za zakonodavstvo Vlade Kantona Sarajevo i mišljenje Konkurencijskog vijeće Bosne i Hercegovine.
Rješenjem broj: 01-26-7-08-17-I/12 od 01.08. 2013. godine Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine dalo je slijedeće mišljenje:
» Nacrt Zakona o taksi prijevozu u Kantonu Sarajevo, usaglašen je sa Zakonom o konkurenciji. «
Vlade Kantona Sarajevo uputila je Skupštini Kantona Sarajevo da u skladu sa članom 143. Poslovnika Skupštine Kantona Sarajevo (»Službene novine Kantona Sarajevo«, broj 41/12 – Drugi novi prečišćeni tekst i 15/13) donese Zakon o taksi prijevozu u Kantonu Sarajevo.
Skupština Kantona Sarajevo amandmanski je izmjenila jedan dio odredbi prijedloga Zakon o taksi prijevozu u Kantonu Sarajevo i usvojila Zakon sa amandmanima.
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine uputilo je dopis broj: 01-26-10-159-I/12 od 06.05. 2014. godine Skupštini Kantona Sarajevo na postupanje gdje istiće da su pojedine odredbe usvojenog Zakona u suprotnosti sa odredbama Zakona o konkurenciji. Vlada Kantona i Ministarstvo saobraćaja nisu dobili nikakav nalog od Konkurenciskog vijeća za postupanje, a u samom dopisu je utvrđeno da su Skupštini Kantona Sarajevo dostavili prijedlog Zakona koji je u potpunosti usaglašen sa Zakonom o konkurenciji.
Ministarstvo saobraćaja nije dobilo od strane Skupštine Kantona Sarajevo upute za daljnje postupane po pomenutom dopisu.

Pokrećem inicijativu da se u Skupštini Kantona Sarajevo ili resornom ministarstvu formira fond za pomoć socijalno ugroženom stanovništvu u Kantonu Sarajevo
Odgovor:

Ministarstvo za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice Kantona Sarajevo podržava inicijativu zastupnika Nedžada Fazlije za formiranje fonda za pomoć socijalno ugroženom stanovništvu u Kantonu Sarajevo. Smatramo inicijativu opravdanom i korisnom jer će za rezultat imati poboljšanje položaja lica u stanju socijalne potrebe.
Predlažemo da se ova incijativa realizuje kako se prikupljaju i donatorska sredstva za rad javnih kuhinja u kojima se pripremaju i distribuiraju topli i suhi obroci za lica i porodice u stanju socijalne potrebe.
Naime, uposlenici budžetskih korisnika, na dobrovoljnoj osnovi iz plaće za ovu namjenu izdvajaju 1,00 KM mjesečno koja se uplaćuje na poseban račun otvoren pri JU “Kantonalni centar za socijalni rad“.
Prikupljena donatorska sredstva, shodno članu 7. stav 4 Uredbe o priznavanju prava na topli obrok u javnim kuhinjama Kantona Sarajevo („Službene novine Kantona Sarajevo“, br. 24/06, 46/12, 30/13 i 19/14) svojom odlukom Koordinaciono tijelo (kojeg čine predstavnici svih javnih kuhinja i JU “Kantonalni centar za socijalni rad“), uz saglasnost Ministarstva, raspoređuje javnim kuhinjama prema broju korisnika.

Hajdarević Hadžem

Na osnovu akta Inspektorata rada, zaštite na radu, socijalne zaštite i prosvjetne inspekcije broj: UP-1-14-09-38-02431/14-09/20 od 19.2.2014. godine, u kojem je rečeno: „nesporno je utvrđeno da u momentu izbora u nastavno zvanje redovni profesor dr. Muhar
Odgovor:

Uvažavajući činjenicu da se u obrazloženju podnesene inicijative i aktu Inspektorata rada, zaštite na radu, socijalne zaštite i prosvjetne inspekcije broj: UP-1-14-09-38-02431/14-09/20 od 19.2.2014. godine koji nije potpisan, a koji je dostavljen uz podnesenu inicijativu, navodi da je izbor prof. dr. Muharema Avdispahića u zvanje redovnog profesora izvršen 1993. godine, proizilazi da je odluka o izboru stekla svojstvo pravosnažnosti. Shodno odredbi člana 13. Zakona o upravnom postupku („Službene novine FBiH“ broj: 2/98 i 48/99) odluka koja je stekla svojstvo pravosnažnosti, a kojom su stečena određena prava odnosno kojom su određene odgovarajuće obaveze, može se poništiti, ukinuti ili izmijeniti samo u slučajevima i rokovima koji su zakonom izričito predviđeni. Imajući u vidu da su relevantnim odredbama Zakona o upravnom postupku (čl. 260. i 261. Zakona) precizno utvrđeni osnovi kao i rokovi za poništavanje i ukidanje rješenja po pravu nadzora, cijenimo da se nisu stekli zakonski uslovi da Mininistarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo poništi odluku o izboru prof. dr. Muharema Avdispahića u zvanje redovnog profesora i po tom osnovu pokrene inicijativu za njegovo prijevremeno razrješenje sa pozicije rektora Univerziteta u Sarajevu. Istovremeno, obavještavamo Vas da je Pravobranilaštvo Kantona Sarajevo od ovog Ministarstva zatražilo dostavu spisa predmeta koji se odnosi na izbor prof. dr. Muharema Avdispahića za rektora Univerziteta u Sarajevu, a u cilju dostave izjašnjenja Općinskom sudu u Sarajevu u predmetu po tužbi tužitelja prof. dr. Dubravka Lovrenovića i prof. dr. Samira Arnautovića radi poništenja odluke o izboru prof. dr. Muharema Avdispahića u zvanje redovnog profesora i odluke o imenovanju prof. dr. Muharema Avdispahića za rektora Univerziteta u Sarajevu.
Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo će u okviru utvrđenih nadležnosti postupati u skladu sa odlukom koju u predmetnom slučaju donese nadležni sud.

„Više puta smo se osvjedočili da se u funkcionisanju Kantona Sarajevo ne poštuju sudske presude, što je, rekli bismo, elementarno nepoštivanje funkcioniranja institucija države Bosne i Hrcegovine. U tom smislu, postavljam pitanje vršiocu dužnosti premijer
Odgovor:

Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade smatra potrebnim upoznati cijenjenog zastupnika u Skupštini Kantona Sarajevo sa nekoliko činjenica relevantnih za razumijevanje situacije u Javnoj ustanovi Gimnazija Dobrinja kao i činjenica u vezi sa poduzetim radnjama iz nadležnosti ovog ministarstva.
Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade kao nosilac aktivnosti u pripremi prijedloga zaključaka, rješenja, odluka i drugih materijala, čije donošenje je u nadležnosti Vlade Kantona Sarajevo, uputilo je ovom organu prijedloge odluka o imenovanju vršilaca dužnosti predsjednika i članova školskih odbora srednjih škola, kao javnih ustanova. Naime, procedura po javnom pozivu nije bila okončana, a mandat školskih odbora u svim srednjim školama je istekao 29.10., odnosno 12.11.2013. godine.
Vlada Kantona Sarajevo je donijela odluke kojima se daje saglasnost za imenovanje vršilaca dužnosti predsjednika i članova školskih odbora srednjih škola na osnovu kojh je ministarstvo donijelo rješenja o njihovom imenovanju. Ova procedura je završena u rekordno kratkom roku, a predmetne odluke i rješenja su sa Instrukcijom Ministarstva dostavljeni svim školama 26.02.2014. godine. Instrukciju dostavljamo u prilogu.
Nakon toga, prva informacija o održavanju sjednice Školskog odbora Javne ustanove Gimnazija Dobrinja, zaprimljena je u Pisarnicu Kantona Sarajevo 31.03.2014. godine, a odnosi se na donošenje odluke o razrješenju direktorice ove ustanove, od 28.03.2014. godine, te imenovanju vršioca dužnosti direktora, od 28.03.2014. godine). Odluke su dostavljene bez pečata škole i uz istu je dostavljena službena zabilješka, broj: 06-1-293/14. od 31.03.2014. godine u kojoj se navodi da su pečati Škole, od strane sekretara, predati mužu direktorice Sabihe Miskin 29.03.2014. godine.
Istog dana (31.03.2014. godine) u Pisarnici Kantona Sarajevo zaprimljena je informacija Sabihe Miskin, koja se odnosi na navodnu zaštitu pečata, koju također dostavljamo u prilogu.
Dana 03.04.2014. godine zaprimljena je kopija potvrde Općinskog suda u Sarajevu o prijemu Tužbe sa privremenom mjerom u kojoj su naznačene glavne stranke Sabiha Miskin i JU Gimnazija Dobrinja.
Dana 04.04.2014. godine zaprimljen je zahtjev, broj: 01-4-321/14, od 04.04.2014. godine, u kojem se traži hitna deblokada rada škole i vraćanje pečata u posjed ustanove. Zahtjev je potpisan sa „VD Direktorica Mediha Brodović“.
Dana 14.04.2014. godine zaprimljen je akt u kojem su izneseni stavovi zaposlenika i članova Siindikalne organizacije Gimnazije Dobrinja i tim povodom je održan sastanak predstavnika Ministarstva sa predstavnicima Sindikata, a s ciljem iznalaženja rješenja za nastalu situaciju. Na sastanku je predstavnicima Ministarstva uručena kopija Rješenja Općinskog suda u Sarajevu, broj: 65 0 Rs 423919 14 Rs, od 04.04.2014. godine kojim se odbija prijedlog za određivanje privremene mjere osiguranja. Dakle, u vrijeme postavljanja poslaničkog pitanja je bilo doneseno Rješenje Općinskog suda u Sarajevu od 04.04.2014. godine, kojim se odbija izricanje mjere osiguranja.
Ministarstvu za obrazovanje, nauku i mlade je dana 22.04.2014. godine putem faxa proslijeđen Poziv na ročište povodom mjere osiguranja koji je Općinski sud u Sarajevu uputio Gimnaziji Dobrinja, a koje je zakazano za 24.04.2014. godine. Istog dana zaprimljena je usmena informacija iz Kabineta Premijera da je ova ustanova dostavila Vladi akt, broj: 06-1-340/14, od 16.04.2014. godine sa prilogom koji čine: Rješenje Općinskog suda u Sarajevu, broj: 65 0 Rs 423919 14 Rs, od 04.04.2014. godine, Dopis uz dostavu tužbe na obavezni odgovor. Pomenuta dokumentacija je dostavljena u Ministarstvo 24.04.2014. godine.
Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade je smatralo da mora hitno reagirati, te je Gimnaziji Dobrinja (Školskom odboru) dostavio akt, broj: 11/04-05-6127-7/14, od 23.04.2014. godine, sa jasnim uputama koji se tiču zaštite interesa Škole.
Pravobranilaštvo Kantona Sarajevo je putem faxa (25.04.2014. godine) Ministarstvu dostavilo akt, kojim vraća tužbu sa dokumentacijom Gimaniziji Dobrinja, uz obrazloženje da ovaj organ ne zastupa javne ustanove, izuzev po zahtjevu osnivača. Navedeno je propisano Zakonom o pravobranilaštvu.
Dana 27.05.2014. godine u Pisarnici Kantona Sarajevo je zaprimljen akt, broj: 06-1-901/14, od 27.05.2014. godine kojim se dostavlja Rješenje o određivanju mjere osiguranje Općinskog suda u Sarajevu, broj: 65 0 Rs 423919 14 Rs, od 14.05.2014. godine.
Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade je od momenta prvog saznanja za situaciju vrlo aktivno uključeno u sve aktivnosti koje se poduzimaju s ciljem rješavanja problema. Poseban značaj za ovo ministarstvo ima činjenica da je nastavna godina na kraju, te da učenici, kao i ni uposlenici ustanova iz nadležnosti ovog ministarstva ne smiju biti ni žrtve, niti kolateralna šteta bilo čije međusobne netrpeljivoti kao ni kaprica, niti interesa sa štetnim posljedicama. Također, smatarmo potrebnim obavijestiti Vas da je, prema našim saznanjima ova mjera izvršena, te da zbog posljednjih događaja nije bilo štetnih posljedica po učesnike odgojno-obrazovnog procesa u ovoj ustanovi.
Napominjemo da je mandat vršilaca dužnosti predsjednika i članova Školskog odbora Javne ustanove Gimnazija Dobrinja, kao organa koji je donio odluku o kojoj se vodi spor na Sudu u Sarajevu, istekao 26.05.2014. godine. Tim povodom Ministarstvo je uputilo i Urgenciju v.d. Premijeru za donošenje odluka o davanju saglasnosti za imenovanje predsjednika i članova školskih odbora srednjih škola, kao javnih ustanova, odnosno prijedlog da Vlada ovlasti Pravobranilaštvo za uljučivanje u pomenuti sudski spor, radi zaštite interesa ove ustanove.
Poštovanje sudskih odluka je zakonska obaveza svih onih na koje se odluka odnosi, shodno Zakonu o sudovima, a zaštita javnog interesa je obaveza svih građana ove zemlje.
Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade će i ubuduće poduzimati sve potrebne radnje za zaštitu zakonitosti u svim subjektima uključenim u obrazovni sistem.

Efendić Faruk

„Pokrećem inicijativu za vraćanje svih linija u Kantonu Sarajevo, KJKP GRAS, a koje su nezakonito dodjeljene privatnoj kompaniji Centrotrans d.d. Sarajevo.“
Odgovor:

Odgovor :
Autobuske linije na području Kantona Sarajevo koje su sporne: Sutjeska –Lješevo, Vijećnica-Dobrinja, Sutjeska-Vogošća, Sutjeska-Donja Vogošća, Ilidža –Drozgometva, Ilidža-Vukovići, Ilidža-Hrasnica, Ilidža-Sokolovići, Nedžarići-Dobrinja, Ilidža-Kobiljača, Ilijaš-Popovići i Sutjeska-Kamenica.
Ministarstvo saobraćaja je prvobitno pomenute linije registrovalo na KJKP „GRAS“ d.o.o. Sarajevo. Na donesena rješenja o dodjeli linija žalbu je izjavio drugi prijevoznik Centrotrans-eurolines“ d.d. Sarajevo. Kantonalni sud je presudom ( broj:U-640/04 od 24.07.2006. godine) poništio rješenja Ministarstva, te predmete vratio prvostepenom organu na ponovni postupak. U ponovnom postupku Ministarstvo je rješenjima od 01.12.2011. godine i 12.12.2012. godine ponovo registrovalo autobuske linije na prijevoznika KJKP „GRAS“ d.o.o. Sarajevo, te je postupajući po žalbama Centrotrans –euroline“ d.d. Sarajevo, Federalno ministarstvo prometa i komunikacija, kao drugotepeni organ rješenjem broj:04-22-12-12-3/13 od 02.06.2013. godine poništilo i ova rješenja i predmet vratilo Ministarstvu saobraćaja kao prvostepenom organu na ponovni postupak.
Dana 03.04.2013. radnici KJKP „Gradski saobraćaj“ d.o.o. Sarajevo nenajavljeno su obustavili prevoz na svim linijama javnog gradskog i prigradskog prevoza u Kantonu Sarajevo i to u svim vidovima saobraćaja tramvajskom, trolejbuskom, autobuskom i minibuskom.
Neposredno nakon prekida funkcionisanja javnog gradskog prevoza na linijama koje održava KJKP GRAS, Vlada Kantona Sarajevo je održala vanrednu sjednicu te donijela zaključak pod brojem: 02-05-7777-2/13 d 03.04.2013. godine, u šest tačaka. Tačkom 3. pomenutog Zaključka Vlade organizacija kompletnog saobraćaja u vremenu trajanja krizne situacije povjerava se preduzeću „Centrotran-eurolines d.d. Sarajevo“, a tačkom 4. obavezuje se ministar saobraćaja Kantona Sarajevo da do 04.04.2013. godine „“Centrotrans-eurolines“ d.d. Sarajevo odobri dvanaest linija koje su u redovnom postupku usklađivanja kod Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo, a sve prema obavještenju Ministarstva o usklađivanju linija od 11.05.2010. godine.
Postupajući u skladu sa tačkom 4. Zaključka Vlade Ministarstvo je donijelo 12 rješenja, kojima se odobrava registracija redova vožnje na pomenutim kantonalnim autobuskim linijama prijevozniku „Centrotrans-eurolines“ d.d. Sarajevo.
Protiv ovih rješenja žalbe je izjavilo KJKP „GRAS“ d.o.o. Sarajevo, te su iste kao blagovremene, dopuštene i izjavljene od ovlaštenog lica, sa spisima predmeta dostavljene drugostepenom organu – Federalnom ministarstvu prometa i komunikacija.
Federalno ministarstvo je rješevajući po žalbama, donijelo zaključak o spajanju predmeta, te nakon toga i rješenje broj: 06-27-12-58-2/13 od 21.05.2013. godine kojim se rješenja Ministarstva saobraćaja poništavaju i predmet vraća prvostepenom organu na ponovni postupak .
Kao razlog poništenja navodi se da postupak usklađivanja redova vožnje nije završen, te da redovi vožnje nisu usklađeni i registrovani u skladu sa odredbama člana 24. stav 1. Zakona o cestovnom prijevozu u Federaciji Bosne i Hercegovine („Sl.novine Federacije BiH“, br. 28/06 i 2/10). Vlade Kantona Sarajevo svojim zaključkom broj: 02-05-18444-45/13 od 28.06.2013. godine naložila je Ministarstvu da 12 spornih linija registruje na KJKP „GRAS“ d.o.o. Sarajevo i „Centrotras-eurolines“ d.d. Sarajevo, što je i ispoštovano donošenjem rješenja kojim se linije dodjeljuju privremeno (Centrorans 4 i zajednička linija Vijećnica-Dobrinja), do okončanja postupka usklađivanja autobuskih linija na području Kantona Sarajevo, a rukovodeći se obavezom Kantona da obezbijedi kontinuiran i funkcionalan javni prijevoz na području Kantona.
Žalba koju je KJKP “GRAS” izjavio na privremena rješenja je odbijena kao neosnovana, a takođe i tužba podnesena kantonalnom sudu.
Iz naprijed navedenog proizilazi da Ministarstvo nije nezakonito dodijelilo linije Centrotrans –eurolines d.d. Sarajevo, da su rješenja data privremeno ( u skladu sa kantonalnim propisima) i ista rješenja će biti na snazi dok se za pomenute linije ne provede postupak uskađivanja redova vožnje.

„Pokrećem Inicijativu da se u skladu sa nadležnostima i ingerencijama Vlade KS i resornog ministarstva obrazovanja KS, postupi i da ovlaštenje Pravobranilaštvu KS, da se urgentno izuzmu pečati od neovlaštenog lica (privremenom mjerom) i Na taj način deblo
Odgovor:

Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade, od razrješenja direktora JU Osnovna muzička škola Ilidža od strane Vlade Kantona Sarajevo 2011. godine, aktivno poduzima sve radnje iz svoje nadležnosti, sa namjerom razrješavanja predmetne situacije. Navedene radnje podrazumijevaju i upućivanje Vladi Kantona Sarajevo svih zakonitih prijedloga za rješavanje situacije u toj školi.
Vlada Kantona Sarajevo je redovno informisana o događajima i procedurama koje se vode.
Zaključkom Kolegija Skupštine Kantona Sarajevo, broj: 01-05-5254-2/14, od 18.03.2014. godine traženo je od Vlade Kantona Sarajevo da dostvi informaciju o problemima i njihovom rješavanju u Osnovnoj muzičkoj školi Ilidža.
Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade tim povodom, a putem Stručne službe Vlade uputilo, akt, broj: 11/04-38-5776-5/14, od 01.04.2014. godine, a koji dostavljamo u prilogu ovog odgovora (skraćena verzija, zbog obimnosti materijala).
Vlada Kantona Sarajevo je donijela Zaključak, broj: 02-05-12763-46/14, od 08.05.2014. godine kojim, između ostalog, odbacuje kao formalno-pravno neuredan zahtjev za davanje saglasnosti na Odluku o razrješenju direktora JU Osnovna muzička škola Ilidža donesen na trećoj vanrednoj sjednici Školskog odbora održanoj 21.06.2013. godine.
Pomenutim zaključkom je naloženo Ministarstvu unutrašnjih poslova da, kroz pružanje asistencije policije, omogući neometan ulazaku Školu i rad direktora JU Osnovna muzička škola Ilidža Mehmeda Bajraktarevića. Zaključak, broj: 02-05-12763-46/14, od 08.05.2014. godine dostavljamo u prilogu ovog akta.
Shodno navedenom, preedmetnu inicijativu nije moguće prihvatiti niti realizirati od strane ovog ministarstva.

Naser Nabil

„DES Sarajevo postoji više od 60 godina i obavlja djelatnost profesionalne rehabilitacije, osposobljavanja i zapošljavanja lica sa invaliditetom koja je u smislu odredbi pozitivnih zakonskih propisa djelatnost od posebnog javnog interesa i spada u oblas
Odgovor:

O D G O V O R

Ministarstvo zadravstva Kantona Sarajevo uputilo je dopis broj 10-05-8046-1/14 od 28.05.2014 godine svim javno zdravstvenim ustanovama sa područja Kantona Sarajevo u prilogu kojeg je dostavilo inicijativu uvaženog poslanika Nasera Nabila, a sa ciljem da se zdravstvene ustanove upoznaju sa sadržajem iste, imajući u vidu navedene odredbe zakona.

Odgovor prilog:

Pindžo Mirsad

„1. Da li su tačne informacije, koje sam dobio, o samovolji i nezakonitom radu Školskog odbora u JU „Šesta osnovna škola“ Ilidža-Stup?
Odgovor:

U obrazloženju datom uz poslaničko pitanje, pominje se, prilično uopšteno situacija vezana za prijem u radni odnos na poziciju sekretara Škole. S tim u vezi, smatramo potrebnim podrobnije Vas upoznati sa predmetnim događajima.
Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo je zaprimilo određeni broj dopisa sa detaljnim i hronološkim prikazom dešavanja vezanih za konkurs za prijem u radni odnos na radno mjesto sekretara JU „Šesta osnovna škola“ Ilidža. Cjelokupni postupak prijema sekretara Škole je bio i predmet inspekcijskog nadzora o čemu su nadležni inspekcijski organi donijeli odgovarajuća rješenja, odnosno izrekli mjere prema odgovornim licima u JU „Šesta osnovna škola“ Ilidža.
Direktor Škole je Rješenjem broj 01-83/2013 od 30.08.2013. godine donio Odluku o izboru zaposlenika na nevedeno radno mjesto (Odluka o izboru Kalabušić Amre). Na navedenu Odluku je prigovor izjavilo više kandidata, među kojima je i kandidat Dugalija Mirela. Razmatrajući samo prigovor Dugalija Mirele, Školski odbor je dana 29.10.2013. godine donio Odluku broj 01-42/2013 kojom se Dugalija Mirela prima na radno mjesto sekretara Škole, a u obrazloženju pomenute Odluke je konstatovano da Odluka ima privremeni karakter do dobivanja mišljenja Zakonodavno-pravne komisije Skupštine Kantona Sarajevo po pitanju primjene člana 23. Zakona o dopunskim pravima boraca – branitelja BiH („Službene novine Kantona Sarajevo“ broj 45/12 – prečišćeni tekst). Napominjemo da je naknadno donesena i konačna odluka kojom se Dugalija Mirela prima na radno mjesto sekretara Škole uz pogrešno tumačenja akta Zakonodavno-pravne komisije Skupštine Kantona Sarajevo.

Iz sadržaja Odluke nije vidljivo da su rješavanje žalbe Mulaosmanović Dine i Karijašević Emine- kandidata koji su također izjavili žalbu. Nakon donošenja Odluke Školskog odbora o izboru Dugalije Mirele, Kantonalna uprava za inspekcijske poslove – Inspektorat rada, zaštite na radu i prosvjetne inspekcije je izašla na lice mjesta i o tome sačinila zapisnike i određena rješenja o upozorenju i izricanju određenih mjera prema JU „Šesta osnovna škola“ Ilidža.
Sa zahtjevom za pristup informacijama, JU „Šesta osnovna škola“ obratila se Kalabušić Amra dana 01.10.2013. godine u kojim je, shodno Zakonu o slobodi pristupa informacija, zatražena dostava zapisnika nadležnog inspekcijskog organa. Dana 01.11.2013. godine Kalabušić Amra se obratila sa ponovnim zahtjevom za pristup informacijama jer Škola po ranijem zahtjevu nije omogućila pristup informacijama. Dana 15.11.2013. godine doneseno je Rješenje broj 01-64/2013 od strane Školskog odbora (organa kojem je istekao mandat dana 29.10.2013. godine) kojim se odbija zahtjev za izdavanje kopija dokumenata Kalabušić Amri.
Dana 22.10.2013. godine sa Zahtjevom za tumačenje člana 12. Pravilnika sa kriterijima za prijem zaposlenika u radni odnos u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama kao javnim ustanovama na području Kantona Sarajevo („Službene novine Kantona Sarajevo“ broj 3/13) a u vezi sa provođenjem konkursne procedure za prijem u radni odnos sekretara JU „Šesta osnovna škola“, Ministarstvu se obratila Kalabušić Amra. Dana 13.11.2013. godina sa prijavom zbog neregularnosti izbora zaposlenika u radni odnos sekretara JU „Šesta osnovna škola“ obratio se Mulaosmanović Dino.
Smatrajući navode iz predstavki izuzetno ozbiljnim, a s ciljem utvrđivanja činjeničnog stanja i eventualne odgovornosti članova Školskog odbora, Ministarstvo je zatražilo pisano izjašnjenje Škole o konkursnoj proceduri. Po zahtjevu Kalabušić Amre Ministarstvo je 14.11.2013. godine dostavilo odgovor za tumačenje odredbe člana 12. navedenog Pravilnika. Dana 26.11.2013. godine direktor Škole g-đa Jela Barić je aktom broj 01-99/2013 od 22.11.2013. godine dostavila Ministarstvu tražene dokumente. Uvidom u cjelokupnu dokumentaciju je vidljivo da je Školski odbor rješavao samo o prigovoru Dugalija Mirele, te donio Odluku o izboru iste na mjesto sekretara Škole suprotno citiranom Pravilniku, jer je Dugalija Mirela na konačnoj bodovnoj rang-listi zauzimala peto mjesto, odnosno nije se nalazila među prva tri rangirana kandidata. Uvidom u dokumentaciju utvrđeno je da je sa Mirelom Dugalijom zaključen i Ugovor o radu, te da je u više navrata izvršen inspekcijski nadzor i donesena rješenja kojima se naređuje JU „Šesta osnovna škola“ Ilidža da odluči o prigovorima kandidata izjavljenih na Odluku o izboru sekretara Škole.
Navedeni nalozi inspekcije prema raspoloživoj dokumentaciji nisu izvršeni, a o ponovnim zahtjevima Ministarstva upućenim u više navrata JU „Šesta osnovna škola“ koji se odnose na postupanje Škole u odnosu na prigovore, Škola je odbila da dostavi tu dokumentaciju.
Posljednji zahtjev Ministarstva za dostavu dokumentacije upućen je Školi 24.04.2014. godine. Do danas potrebna dokumentacija Ministarstvu nije dostavljena. U međuvremenu je Školski odbor kojem je istekao mandat nastavio raditi i donositi odluke. Članovi Školskog odbora imenovani Rješenjem Vlade Kantona Sarajevo broj 02-05-23451-25-24/09 od 29.10.2009. godine nisu učestvovali u navedenim aktivnostima.
Napominjemo da je Ministarstvo blagovremeno raspisalo Javni poziv za izbor i imenovanje članova školskih odbora osnovnih škola kao javnih ustanova na području Kantona Sarajevo, te da je dokumentacija prijavljenih kandidata zaposlenika, odnosno roditelja/staratelja, s ciljem osiguranja pisane podrške tih struktura blagovremeno dostavljena Školi. Aktom broj 01-243/2014 od 06.01.2014. godine Ministarstvo je od strane Škole obaviješteno o odgovoru Vijeća roditelja JU „Šesta osnovna škola“, odnosno odgovoru Sindikalne podružnice JU „Šesta osnovna škola“ iz kojih je vidljivo da Škola nije postupila po proceduri predviđenoj normativnim okvirom već je obavijestila Ministarstvo da je izvršila mimo konkursa izbor članova Školskog odbora kao vršioca dužnosti.

Svi pokušaji Ministarstva za popunu Školskog odbora na zakonom propisan način nisu dali rezultate, te je iz tih razloga Ministarstvo raspisalo dopunski Javni poziv za popunu upražnjenih pozicija predsjednika i članova školskih odbora osnovnih škola kao javnih ustanova na području Kantona Sarajevo (posljednji datum objave bio je 16.04.2014. godine u „Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine“). Napominjemo da je rok za prijavu kandidata po navedenom Javnom pozivu istekao 06.05.2014. godine, te da je obrada aplikacija i provođenje procedure izbora predsjednika i članova školskih odbora u toku.
I pored upozorenja Ministarstva na okolnost isteka mandata predsjednika i članova Školskog odbora, isti je nastavio da radi i donio je Odluku o izboru i imenovanju direktora Škole broj 01-176/2013 od 17.12.2013. godine a potom je donio Odluku o razrješenju direktore Barić Jele broj 01-320/2014 od 05.02.2014. godine, te Odluku o imenovanju direktora broj 01-355/2014 od 20.02.2014. godine. Napominjemo da su sve odluke donesene nakon isteka mandata Školskom odboru. Zbog ignorisanja na sve zahtjeve Ministarstva u ovom trenutku Škola nema Školski odbor imenovan na zakonom propisan način, a samim tim nema ni zakonito imenovanog direktora Škole.
Ministarstvo je dana 09.04.2014. godine u pisanoj formi upozorilo Školski odbor da je Odluka o izboru direktora donesena na sjednici od 12.12.2013. godine pravno manjkava jer je donesena nakon isteka mandata Školskom odboru, te da zbog te činjenice Ministarstvo nije u mogućnosti predložiti Vladi Kantona Sarajevo davanje saglasnosti na imenovanje direktora. Tom prilikom je još jednom izraženo žaljenje zbog odbijanja Škole da sarađuje sa Ministarstvom i pored pisanih i usmenih zahtjeva za dostavljanjem dokumentacije.
S ciljem spriječavanja daljih posljedica Ministarstvo je obavijestilo i Općinski sud u Sarajevu – Odjeljenje registra za upis pravnih lica o nepravilnostima u postupku izbora direktora.
Imajući u vidu činjenicu da su u toku aktivnosti oko provođenja postupka polaganja eksterne mature za učenike završnog razreda osnovne škole, odnosno skoriji završetak nastavne godine, Ministarstvo je shodno član 19. stav (3) Pravilnika o izboru i imenovanju direktora osnovnih škola Kantona Sarajevo („Službene novine Kantona Sarajevo“ broj 38/12) donijelo Odluku o davanju ovlaštenja za obavljanje poslova direktora JU „Šesta osnovna škola“ kojom se ovlašćuje Teufik Muhibić, profesor tehničkog odgoja (zaposlenika ove Škole) da obavlja isključivo poslove koji ne trpe odlaganje a koji su definisani članom 92. Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju.
S ciljem prevazilaženja date situacije Ministarstvo je održalo par sastanaka sa predsjednikom Vijeća roditelja g-dinom Šetić Hamdijom i g-dinom Teufikom Muhibićem kako bi se ubrzala cjelopkupna procedura, te osigurao zakonit izbor članova Školskog odbora a potom i direktora Škole te samim tim ova javna ustanova vratila u pravni sistem.
Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade je pripremilo Informaciju za Vladu Kantona Sarajevo, čiji sadržaj nije bitno različit od ovog odgovora.

Jurić Mira

Zastupnica Mira Jurić, na 35. Radnoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo, održanoj 29.04.2014. godine, u okviru tačke Dnevnog reda „Zastupnička pitanja, inicijative i odgovori“, a u skladu sa Poslovnikom Skupštine Kantona Sarajevo, postavila je zastupničk
Odgovor:

ODGOVOR
Zakonom o osnovnom odgoju i obrazovanju u Kantonu Sarajevo i Zakonom o srednjem obrazovanju je jasno navedeno da je školski udžbenik obavezno nastavno sredstvo za učenike i nastavnike.
Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke ima koordinirajuću ulogu kada je u pitanju provođenje udžbeničke politike na području Federacije Bosne i Hercegovine.
S tim u vezi, svake školske godine Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke objavljuje Spisak odobrenih radnih udžbenika, udžbenika, priručnika, radnih listova i zbirki zadataka za osnovne škole, gimnazije i srednje tehničke i stručne škole, na osnovu kojeg se nastavnici opredjeljuju koje udžbenike mogu preporučiti učenicima za upotrebu tokom jedne školske godine.
Napominjemo da ovo ministarstvo ni u kojem slučaju ne utiče na izbor izdavačke kuće, odnosno udžbenika za koji se odluče nastavnici, jer samo jednak tretman prema svim izdavačkim kućama, omogućava izbjegavanje bilo kakvih konotacija koje se odnose na povlašten ili neravnopravan status određene izdavačke kuće, kada je u pitanju navedena problematika.
Bez obzira za koji se udžbenik opredijele nastavnici i isti preporuče učenicima, svaki nastavnik koji realizira nastavu na području Kantona Sarajevo je dužan prihvatiti da učenik može koristiti bilo koji udžbenik koji se nalazi na Spisku odobrenih radnih udžbenika, udžbenika, priručnika, radnih listova i zbirki zadataka za osnovne škole, gimnazije i srednje tehničke i stručne škole.
To znači, da u slučaju odabira udžbenika koji nije nastavnik preporučio učenicima, a učenik posjeduje udžbenik koji se nalazi na Spisaku odobrenih radnih udžbenika, udžbenika, priručnika, radnih listova i zbirki zadataka za osnovne škole, gimnazije i srednje tehničke i stručne škole, nastavnik ne može od učenika zahtijevati isključivo udžbenik koji je preporučio za korištenje.
Na početku svake školske godine Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade uputi svim osnovnim i srednjim školama upozorenje koje se odnosi na obavezu nastavnika da su dužni omogućiti korištenje bilo kojeg udžbenika koji se nalazi na Spisku odobrenih radnih udžbenika, udžbenika, priručnika, radnih listova i zbirki zadataka za osnovne škole, gimnazije i srednje tehničke i stručne škole, a koje posjeduju učenici.
U slučaju sporadičnih pojava nepoštivanja ove upute Ministarstva, u direktnom kontaktu sa školama, zahtijevamo strogo poštivanje i uvažavanje spomenute upute.

Zukić Amir

„U skladu sa kriterijima u razvijenim zemljama, omogućiti djeci interesantniji, kvalitetniji obrazovni sistem koji će biti prilagođen njihovom uzrastu“.
Odgovor:

ODGOVOR

Uvaženi zastupnik je pokrenuo inicijativu, koja se odnosi na unapređenje obrazovnog sistema općenito, sa mogućnostima preuzimanja modela finskog obrazovnog sistema, u mjeri u kojoj je to moguće primijeniti u Kantonu Sarajevo.
Ministarstvo podržava inicijative, iz kojih je vidljivo da postoji želja i opravdana potreba za reformom obrazovnog sistema općenito. Međutim, skrećemo pažnju da je u proteklom dvadesetogodišnjem periodu, obrazovni sistem na području cijele Bosne i Hercegovine, pa tako i Kantona Sarajevo doživio nekoliko reformi, od kojih je značajan broj bio nametnut okvirnim zakonima (zakoni na državnom nivou).
Kanton Sarajevo, kao vodeći kanton u Federaciji Bosne i Hercegovine, ali i kao vodeći nosilac obrazovnih promjena na području Bosne i Hercegovine, je u odnosu na ostale dijelove Bosne i Hercegovine, učinio određene pomake i reformske uspjehe, počevši od uvođenja obaveznog predškolskog odgoja i obrazovanja za djecu u godini pred polazak u školu, uvođenja obaveznog srednjeg obrazovanja za učenike do navršenih 18 godina života, zatim eksternee mature za učenike koji uspješno završe 9. razred osnovne škole i sl.
Potpuno smo svjesni činjenice da postoje i veliki nedostaci na kojima se treba raditi, kao što je rasterećenje nastavnog plana i programa za osnovnu i srednju školu, eventualno uvođenje novih nastavnih predmeta u skladu sa globalnim promjenama koje se dešavaju, jačanje kapaciteta nastavnika, omogućavanje kvalitetnijeg realiziranja inkluzivnog obrazovanja, jačanje saradnje sa roditeljima, veće uključivanje učenika u vannastavne aktivnosti, te, između ostalog, i rješavanje pitanja težine školske torbe.
Svaki ozbiljan reformski proces, koji se posmatra dugoročno i čije rezultate očekujemo vidjeti u narednim godinama, a ne odmah, pretpostavlja i kvalitetnu finansijsku osnovu, koja se treba obezbijediti prije početka rada na bilo kakvim promjenama.
Nažalost, zbog teškog finansijskog stanja u kojem se nalazi Kanton Sarajevo, te sve manjeg izdvajanja u Budžetu Kantona Sarajevo za oblast obrazovanja, pod čim podrazumijevamo smanjenje ili potpuno ukidanje određenih budžetskih stavki za obnovu i rekonstrukciju škola, edukacije nastavnika, stipendije za talentirane i nadarene učenike, stipendije za magistrante i doktorante, nagrade učenicima i nastavnicima za uspješne nastupe na kantonalnim i državnim takmičenjima i sl., pokretanje velikih reformskih procesa je u ovom trenutku teško izvodivo.
Međutim, Ministarstvo je spremno sa svojim kapacitetima, da bude uključeno u sve aktivnosti koje će dovesti do unapređenja stanja kada je u pitanju oblast obrazovanja, ali smo mišljenja da bez značajnog finansijskog ulaganja u obrazovanje, u širem smislu ove riječi, ne možemo očekivati kvalitetno poboljšanje stanja.

Ademović Kenan

Zašto su prekršene zakonske odredbe koje se referiraju na preusmjeravanje vlastitih sredstava budžetskih korisnika, koje su navedene u Pravilniku o kriterijima za sticanje i raspodjelu vlastitih prihoda budžetskih korisnika osnovnih i srednjih škola („Slu
Odgovor:

Odgovor na Zastupničko pitanje

Prije nego što konkretno odgovorimo na Vaše pitanje, smatramo da je potrebno navesti nekoliko činjeničnih stanja koji su vezane za vlastite prihode budžetskih korisnika i koje su za posljedicu imale potrebu da se ova oblast mora bolje i kvalitenije regulisati:

- Analizirajući broj zaposlenih po mjesecima tokom 2013. godine može se vidjeti da su budžetski korisnici u pojedinim mjesecima 2013. godine imali više zaposlenih u odnosu na plan, a većina njih je i bez saglasnosti Vlade Kantona Sarajevo odobravala prijem novih zaposlenika.

Ovo povećanje broja zaposlenih je prouzrokovalo i nedostatak sredstava za isplatu plaća do kraja 2013. godine, što je dovelo do prekoračenja Budžeta 2013. godine, a u suprotnosti je sa članovima 53. i 57. Zakona o budžetima u FBiH, u kojima se navodi: „budžetski korisnici mogu stvarati obaveze do visine sredstava odobrenih operativnim budžetom“.
Iako je izvršeno prekoračenje Budžeta iz budžetskih sredstava, budžetski korisnici su imali svoje vlastite prihode i nisu izvršili preraspodjelu vlastitih sredstava na bruto plaće.
Vlada Kantona Sarajevo je za sve budžetske korisnike, prilikom planiranja Budžeta 2014. godine smatrala opravdanim da jedan dio vlastitih sredstava preusmjeri sa drugih pozicija (a najvećim djelom sa Ugovorenih i drugih posebnih usluga) na pozicije bruto plaća i naknada.

- Tokom izrade Prijedloga Budžeta Kantona Sarajevo za 2014.g. Vlada Kantona je zauzela jedinstveni stav po kojem je jedan dio sredstva za plan plaća i naknada, koja će biti potrebna za isplatu plaće do kraja 2014.g. kod svih budžetskih korisnika, nadoknadila iz vlastitih sredstava bilo da se radi o tekućem prilivu vlastitih sredstava ili razgraničenim prihodima.

- Kao što Vam je poznato, Skupština Kantona Sarajevo je naložila da se provedu mjere štednje i racionalizacije na svim pozicijama, te je prilikom planiranja Budžeta 2014. godine u Javnoj raspravi na Nacrt Budžeta Kantona Sarajevo za 2014. godinu od strane zastupnika u Skupštini Kantona Sarajevo zahtjevano da se naprave uštede na svim pozicijama u Budžetu, a posebno na Ugovorenim i drugim posebnim uslugama.

Kako resorna ministarstva (između ostalih i Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade), nisu utvrdili kriterije za smanjenje usluga na kojima su se očekivale uštede (najviše kod Ugovorenih i drugih posebnih usluga), za sve budžetske korisnike, planirane su na bazi Izvršenja Budžeta Kantona Sarajevo za 2013. godinu na kojem su vršena umanjenja (uštede) sredstva.
Kod Ugovorenih i drugih posebnih usluga su izvršene uštede po osnovu izdataka od drugih samostalnih djelatnosti - ugovori o djelu i sl. (ušteda 80% od izvršenja 2013. g.), izdataka za rad komisija (ušteda 80% od izvršenja 2013. g.), usluga reprezentacije (ušteda 80% od izvršenja 2013. g.), kao i usluga stručnog obrazovanja (ušteda 80% od izvršenja 2013. g.).

Kako su se pozicije Ugovorenih i drugih posebnih usluga morale smanjiti, bez obzira na izvore sredstava iz kojih se finansiraju, planirani vlastiti prihodi na Ugovorenim uslugama preusmjereni su na pozicije koje u proteklim godinama evidentno bilježile nedostatak budžetskih sredstava, a sve u cilju ne dolaženja u situaciju da imamo deficit sa jedne strane i razgraničene vlastite prihode sa druge.

- Prema definiciji iz člana 2. stav 25. Zakona o budžetima u FBiH („Službene novine Federacije BiH“, broj: 102/13, 13/14) javni prihod predstavljaju sva novčana sredstva naplaćena na osnovu prihoda, naknada, te prihoda od pružanja javnih usluga i djelatnosti, primitaka od emitiranih vrijednosnih papira, kredita, transfera i donacija koji se moraju deponovati na Jedinstveni račun Trezora. U skladu sa tim, vlastiti prihodi ulaze u grupu javnih prihoda, koji su kao i ostale vrste prihoda regulisane određenim zakonskim ili podzakonskim aktima.

- Prema definiciji iz člana 2. stav 5. Zakona o budžetima u FBiH („Službene novine Federacije BiH“, broj: 102/13, 13/14), Budžet je akt kojim se planiraju prihodi i primici, te rashodi i izdaci FBiH, kantona, gradova i općina za period jedne fiskalne godine, a u članu 105 istog Zakona kaže se da: „u slučaju da su odredbe drugih zakona i propisa u suprotnosti sa ovim zakonom, primjenjivaće se ovaj zakon“, tj. Budžet koji je usvojen predstavlja najviši akt i pravosnažan dokument koji u sebi sadrži konačne iznose na prihodovnoj i rashodovnoj strani i koji se jedino mogu mijenjati u skladu sa Zakonom o izvršavanju Budžeta Kantona Sarajevo za 2014. godinu ili eventualnim izmjenama i dopunama Budžeta Kantona Sarajevo za 2014. godinu u skladu sa Zakonom o budžetima u FBiH.

- Donošenje Budžeta podrazumijeva usklađivanje svih podzakonskih akata u cilju kvalitetnog sprovođenja istog, pa tako u članu 24. stav 1. Zakona o budžetima u FBiH („Službene novine Federacije BiH“, broj: 102/13, 13/14) se kaže da: „Vlada uredbom utvrđuje vlastite prihode, način i rokove raspodjele“.

Takođe, donošenjem Zakona o budžetima u FBiH krajem 2013. godine, svi nivoi vlasti su u obavezi da usklade podzakonske akte, pa i uredbe.
U skladu sa navedenim, Vlada Kantona Sarajevo donijela je Zaključak, broj: 02-05-12763-50/14 od 08.05.2014. godine, kojim se zadužuje Ministarstvo finansija da u saradnji sa drugim ministarstvima i budžetskim korisnicima Kantona Sarajevo izradi tekst uredbe o utvrđivanju vlastitih prihoda, načina i rokova raspodjele, te prijedlog uredbe dostavi Vladi Kantona Sarajevo, radi donošenja.
Sredstva planirana na bruto plaćama i naknadama iz vlastitih prihoda za sve budžetske korisnike, u proteklom periodu 2014. godine još uvijek nisu izvršavana (samim tim nije prekršen ni Zakon) iz razloga što je u proceduri donošenje novog podzakonskog akta koji će regulisati ovu oblast, a biće u skladu sa usvojenim Budžetom za 2014. godinu od strane Skupštine Kantona Sarajevo.

U skladu sa navedenim, ustanovljeno je da važeći podzakonski akti koji regulišu ovu materiju, nisu pokazali najbolje rješenje u praksi i u situaciji nedostatka sredstava predstavljaju polje koje se može bolje regulisati, a čiji primjer nalazimo na višim nivoima vlasti, te je Vlada, kroz Budžet Kantona Sarajevo za 2014. godinu i zaključke koje je donijela nakon usvajanja Budžeta, krenula u proceduru boljeg rješavanja utvrđivanja i raspodjele vlastitih prihoda budžetskih korisnika.
Smatramo da svi moramo biti više svjesni važnosti novog Zakona o budžetima u FBiH („Službene novine Federacije BiH“, broj: 102/13, 13/14), koji je donesen krajem 2013.g. i koji za razliku od prethodnog, veliki značaj i akcenat stavlja na fiskalnu odgovornost i finansijsku disciplinu u kojoj će učestvovati svi budžetski korisnici pojedinačno, što implicira da svi budžetski korisnici moraju zauzeti aktivniji stav u iznalaženju novih riješenja kako bi cjeloukupan sistem mogao normalno funkcionisati.

Solaković Adnan

Pokrećem inicijativu da se nepovoljni ugovor koji Kanton Sarajevo ima GPA Sarajevo o zakupu objekata u Otesu
Odgovor:

Vezano za Vašu inicijativu da se nepovoljni ugovor koji je Kanton Sarajevo zaključio sa GPA Sarajevo o zakupu objekata u Otesu riješi na način da se nađe mogućnost kupovine tih zgrada, obavještavamo Vas da je ovo Ministarstvo 09.04.2014. godine prema GPA - Društvo za razvoj i stanogradnju d.o.o. Sarajevo uputilo akt broj: 01-05-2307/14, kojim je od istog traženo izjašnjenje o mogućnosti realizacije prijedloga iznijetog u predmetnoj incijativi, sa visinom potrebnih sredstava za tu namjenu. Ministarstvo do danas nije dobilo traženo izjašnjenje od GPA-Društvo za razvoj i stanogradnju d.o.o.Sarajevo.

Po dostavi traženog izjašnjenja, Ministarstvo će dati odgovor na Vašu inicijativu.

Konaković Elmedin