Odgovori na zastupnička pitanja

34. sjednica Poslanička/zastupnička pitanja

Hajdarević Hadžem

Zašto se dozvolilo, šta je razlog i ko je odgovoran što se nije implementirao program sanacije JKP ZOI'84, usvojen od ove Skupštine, decembra prošle godine?
Odgovor:

Odgovor:
Skupština Kantona Sarajevo je 23.12.2013. godine donijela Odluku o prihvatanju Programa sanacije KJP "ZOI'94" Olimpijski centar Sarajevo d.o.o. Sarajevo. Odmah po usvajanju Programa sanacije krenulo se u njegovu realizaciju. Kao prvi korak, poduzete su aktivnosti na izradi Programa zbrinjavanja viška uposlenika od strane uprave preduzeća. Isti je dostavljen Ministarstvu privrede u februaru 2014. godine, ali bez mišljenja Sindikata što je isti bio dužan dostaviti u skladu sa članom 98. Zakona o radu, pa je, po nalogu ovog Ministarstva, dostavljen upotpunjen Program zbrinjavanja 10.03.2014. godine. Da bi se pristupilo realizaciji zbrinjavanja viška uposlenika potrebno je obezbijditi sredstva za isplatu zaostalih plaća i doprinosa, kako bi se isti mogli prijaviti na Zavod za zapošljavanje. Za ovaj prvi korak preduzeće nema sredstava.
Vama je poznato da realizacija Programa sanacije nije moguća bez obezbijeđenih sredstava, te se moralo sačekati donošenje Budžeta za 2014. godinu kojim su planirana sredstva u iznosu od 552.000,00 KM za plaćanje polovine rate kredita, podrška projektima KJP "ZOI'84" – 2,5 miliona iz kreditnih sredstava i 100.000 KM – podrška sajmovima KJP "ZOI'84" i KJP Centar "Skenderija".
Na narednoj sjednici Skupštine Kantona Sarajevo koja je zakazana za 29.04.2014. godine razmatrat će se Prijedlog odluke o davanju saglasnosti KJP "ZOI'84" Olimpijski centar Sarajevo d.o.o. Sarajevo za upis hipoteke na poslovnu zgradu radi kreditnog zaduženja kod poslovne banke u iznosu od 8.000.000,00 KM.
Ministarstvo privrede aktivno radi i sarađuje sa upravljačkom strukrurom ovog javnog preduzeća u nastojanju da se prevaziđu veliki problemi u kojem se preduzeće nalazi, a do kojih ga nije dovelo ovo Ministarstvo nego prethodni menadžment protiv koga se vodi krivični postupak pred nadležnim pravosudnim organima Kantona Sarajevo.

S poštovanjem,

M I N I S T A R

mr.sci. Emir Hrenovica

Čomor Eldar

Haverić Tarik

Molim predstavnike Ministarstva obrazovanja da otkriju imena osoba i struktura izvan Ministarstva koje vrše pritisak da se iz udžbenika za predmet Zdravi životni stilovi, koji se kao alternativa predaje u petom, šestom, sedmom, osmom i devetom razredu osn
Odgovor:

Kao što Vam je poznato, od školske 2013/2014. godine je u osnovnim školama Kantona Sarajevo, u skladu sa Odlukom Ustavnog suda Federacije Bosne i Hercegovine, za učenike od 5. do 9. razreda, uvedena mogućnost pohađanja još jednog predmeta alternativnog vjeronauci, a to je predmet Zdravi životni stilovi.
U 39 osnovnih škola se realizira nastava iz predmeta Zdravi životni stilovi, a 392 učenika
pohađa nastavu iz ovog predmeta.
Ministarstvo je izradilo Nastavni plan i program za predmet, Priručnik za nastavnike, te Vodič za učenike.
Prema informacijama sa kojima raspolaže Ministarstvo, nastavni sadržaji se uspješno realiziraju, te napominjemo da je nastavna tema „Očuvanje reproduktivnog zdravlja i rodna pitanja - razvijanje pozitivnih stavova i vrijednosti“, predviđena za izučavanje samo u 8. i 9. razredu osnovne škole.
Ministarstvo ne raspolaže informacijama u vezi sa imenima osoba i struktura izvan Ministarstva, koje, kako je navedeno u pitanju uvaženog zastupnika, vrše pritisak da se iz udžbenika za predmet Zdravi životni stilovi, koji se kao alternativa predaje u petom, šestom, sedmom, osmom i devetom razredu osnovne škole, izbaci poglavlje „Očuvanje reproduktivnog zdravlja i rodna pitanja“ i da se udžbenik ponovo štampa bez ikakvog spominjanja seksualnosti“.

Koje je zakonsko uporište za saglasnost koju je Ministarstvo prostornog uređenja i zaštite okoliša, zbog smanjenja isporuke prirodnog gasa, nedavno dali KJKP "Toplane – Sarajevo" d.o.o. Sarajevo za izmjenu dnevnog vremena zagrijavanja,
Odgovor:

- odgovor -

Kanton Sarajeva u skladu sa svojim nadležnostima obavezan je da osigura trajno i kvalitetno obavljanje ove komunalne djelatnost, osigura održavanje komunalnih objekata i uređaja u stanju funkcionalne sposobnosti, poduzimajući mjere za očuvanje i zaštitu okoliša, te osigurava javnost i transparentnost rada.

Značaj kantonalnog javnog komunalnog preduzeća "Toplane – Sarajevo" u Kantonu Sarajevo, je da obavlja komunalnu djelatnost koja je od javnog interesa i obavlja se kao javna služba, što podrazumijeva pružanje komunalne usluge od interesa za fizička i pravna lica i zadovoljavanje onih potreba urbanog civilizacijskoga društva koja su nezamjenjiv uslov života i rada građana, državnih organa i drugih subjekata na području Kantona Sarajevo.
Javna služba u komunalnim djelatnostima podrazumijeva komunalnu djelatnost koja kao opšte korisna djelatnost, predstavlja sistemsku cjelinu organiziranja i vršenja putem državnih službe, jedinica lokalne samouprave, te za to posebno organizirane samostalne organizacije, koje su prihvaćene i podržane i kontrolirane od strane državne zajednice.

Zakon o komunalnim djelatnostima donijela je Skupština Kantona Sarajevo 2004.godine („Službene novine Kantona Sarajevo“, br. 31/04 i 21/05 – Ispravka).

Doneseni Zakon daje odgovor na pitanja koje se djelatnosti na nivou Kantona smatraju komunalnim djelatnostima, utvrđuje način obezbjeđivanja i obavljanja komunalnih djelatnosti, odnose između davaoca i korisnika komunalnih usluga i izvore sredstava za obavljanje ovih djelatnosti, uključujući i izgradnju komunalnih objekata i uređaja komunalne infrastrukture, kao i druga pitanja za uspješno obavljanje komunalnih djelatnosti.

Odredbe Zakona koje se odnose na utvrđivanje i primjenu stvarnih cijena individualnih komunalnih usluga nisu se u cijelosti provodile. Naime, i pored toga što je neovisno stručno tijelo Vlade Kantona (Komisija), koje je po zahtjevima nadzornih odbora kantonalnih javnih komunalnih preduzeća, pripremalo i predlagalo Vladi Kantona stvarne cijene, ovi prijedlozi uglavnom nisu prihvatani, a često nisu ni razmatrani. Ovdje posebno treba napomenuti da je i Skupština Kantona u više navrata iskazala stav, da se «zatečene cijene komunalnih usluga ne mijenjaju».
Cijene komunalnih usluga su u nadležnosti Vlade Kantona, a koja iste može utvrditi i primijeniti u visini stvarnih troškova ili ispod tih troškova uz obavezu da razliku nadoknadi iz drugih izvora.

Između ostalog i iz navedenih razloga u budžetima Kantona Sarajevo, kontinuirano se obezbjeđuju i finansijska sredstva koja se doznačavaju KJKP na ime subvencioniranja neekonomskih cijena i saniranja negativnih rezultata poslovanja, te otklanjanja naslijeđenih finansijskih, organizacionih, kadrovskih i drugih problema koji opterećuju rad ovih preduzeća. Ukupno lošu finansijsku poziciju komunalnih preduzeća dodatno opterećuje loša naplata usluga, kao i sporost u rješavanju tuženih potraživanja. Naime, ova potraživanja su se akumulirala godinama i čine ogromna finansijska sredstva.

Zakonskim odredbama propisano je da u slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju komunalnih djelatnosti, davaoci komunalnih usluga dužni su odmah o tome na adekvatan način obavijestiti nadležni organ za komunalne poslove Kantona, Grada, odnosno općine i istovremeno preduzeti mjere za otklanjanje uzroka poremećaja ili prekida.

Nadležni organ za komunalne poslove Kantona, Grada, odnosno općine, po prijemu obavještenja iz prethodnog stava, odnosno po utvrđivanju poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, dužan je odmah da:
• odredi red prvenstva i način pružanja usluga onim korisnicima kod kojih bi uslijed prekida nastala opasnost po život i rad građana ili rad pravnih i fizičkih lica ili bi nastala značajna, odnosno nenadoknadiva šteta;
• naredi mjere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena;
• preduzme mjere za otklanjanje nastalih posljedica i druge potrebne mjere za obavljanje komunalnih djelatnosti;
• utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja djelatnosti i učinjenu štetu.

Također, ono što treba istaći jeste da je ovo ministarstvo redovno održavalo i održava i danas radno konsultativne sastanke sa upravljačkim tijelima u preduzećima za proizvodnju i distribuciju toplotne energije i transport i distribuciju prirodnog gasa , te uvoznikom prirodnog gasa za Bosnu i Hercegovinu na rješavanju i prevazilaženju akumuliranih dugovanja prema "BH gasu", s obzirom da "BH gas" ima ugovorene obligacije prema ruskoj kompaniji "Gazprom eksport".

Činjenica je da su Uredbom o opštim uslovima za proizvodnju, isporuku i korištenje toplotne energije ("Službene novine Kantona Sarajevo", broj: 2/13), uređuje ugovoreni odnose davaoca usluge i korisnika usluge, ali i proizvodnja, isporuka i korištenje toplotne energije za potrebe grijanja, klimatizacije, ventilacije i pripreme potrošnje tople vode u objektima sa uslovima priključenja građevine, te obaveze i odgovornosti davaoca i korisnika usluge, postupke neovlaštenog korištenja i uslove mjerenja, obračuna i plaćanja utrošene toplotne energije, kao i uslovima za primjenu postupka prekida isporuke ili obustave toplotne energije i postupcima naknade štete.

U vezi svega navedenog, nadzor nad provođenjem ove uredbe vrši Ministarstvo prostornog uređenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo, a inspekcijski nadzor nad provođenjem ove uredbe vrši nadležna kantonalna, gradska ili općinska inspekcija.
U navedenoj uredbi u Poglavlju VIII – Prekid isporuke ili obustava isporuke toplotne energije

Član 55. definiše se da davalac usluge ne smije prekidati isporuku toplotne energije u vremenu kada je dužan da je distribuira, osim u slučajevima propisanim ovom uredbom u ovom članu su definisani razlozi privremene obustave isporuke toplotne energije, kao i obaveza davaoca usluge da o prekidima koji su duži od četiri sata i o planiranom trajanju prekida isporuke toplotnom energijom obavijestiti korisnike toplotne energije na podoban način. U slučaju prekida isporuke zbog tehničkih neispravnosti i kvarova ili drugih razloga na distributivnoj mreži ili više sile, kada se procjenjuje trajanje prekida duže od četiri sata, davalac usluge dužan je na pogodan način o tome obavijestiti korisnike usluge, a u slučaju kada bez isporuke toplotne energije ostane veći broj korisnika usluge, dužan je sa procjenom trajanja prekida isporuke obavijestiti korisnika usluge putem sredstava javnog informisanja.
Član 56. definiše slučajeve kada davalac usluge ima pravo obustaviti isporuku toplotne energije korisniku usluge nakon prethodnog upozorenja, uz obavezu da o isključenju obavijesti korisnika najkasnije 24 sata od obustave isporuke toplotne energije.
Član 57. daje pravo davaocu usluge da može obustaviti isporuku toplotne energije bez prethodnog upozorenja u slučajevima: ako su direktno ugroženi životi ili zdravlje ljudi u okolini distributivne mreže koji zahtijevaju isključenje distributivne mreže; u slučaju pojave požara, poplave, potresa i drugih događaja u okolini distributivne mreže koji zahtijevaju isključenje distributivne mreže; vanrednog pogona distributivne mreže u kojem prijeti opasnost od raspada dijelova termoenergetskog sistema; u svim slučajevima neovlaštenog korištenja toplotne energije iz člana 55. stava 1. ove uredbe; u slučaju onemogućavanja postupka kontrole i/ili utvrđivanja neovlaštenog korištenja toplotne energije. O obustavi isporuke toplotne energije davalac usluge dužan je obavijestiti korisnika usluge najkasnije 24 sata od obustave isporuke toplotne energije.
Član 58. propisuje da nakon otklanjanja uzroka prekida ili obustave isporuke toplotne energije, ponovna isporuka toplotne energije otpočeće kada prestane okolnost radi koje je bila obustavljena. Nakon otklanjanja uzroka prekida ili obustave, a nakon što korisnik usluge plati sve troškove prouzrokovane obustavom isporuke, davalac usluge dužan je korisniku usluge po prijemu njegovog zahtjeva, u roku od tri dana, nastaviti s isporukom toplotne energije.
Članom 59. propisano je koju naknadu plaća korisnik usluge za vrijeme prekida ili obustave isporuke toplotne energije odnosno ako u toku sezone grijanja dođe do prekida ili obustave isporuke toplotne energije duže od tri dana krivicom davaoca usluge, davalac usluge prilikom naredne naplate neće naplatiti toplotnu energiju za vrijeme prekida koji će zaokružiti na cijeli broj dana, plus još jedan dan, kao dodatak na hlađenje objekta u toku prekida, odnosno u skladu sa Tarifnim sistemom,osim ako se naplata vrši putem mjerila toplotne energije.
Član 60. propisuje kada davalac usluge ne odgovara za moguću štetu korisniku usluge koja bi nastala zbog obustave isporuke toplotne energije.

Sezona grijanja, prema Uredbi o proizvodnji i distribuciji toplotne energije traje od 15. oktobra 2013. do 15. aprila 2014. godine, a sezona 2013/2014. godine je stvarno trajala od 04.oktobra 2013. godine do 23.aprila 2014. godine.

Plan poslovanja KJKP "Toplane – Sarajevo" d.o.o. Sarajevo sa kalkulacijom cijene koštanja i izvještaja o istom se podnose za kalendarsku godinu koja traje od 01.01.do 31.12. tekuće godine, odnosno za 209 dana grijanja, uz napomenu da do sada nikada nije odobrena cijena koštanja.
Cijenimo da su vanjske temperature u periodu od 15.oktobra 2013. godine do 15.aprila 2014. godine bile više od uobičajenih, ali efekti takvog vremena na poslovanje KJKP "Toplane – Sarajevo" d.o.o. Sarajevo se odražavaju poslovanje kako za 2013. godinu tako i za 2014. godinu.

Na osnovu usvojenog Izvještaja o poslovanju za 2013. godinu može se zaključiti da je došlo do smanjenja planiranog gubitka od aktivnosti što je uzrokovano dijelom i uslijed uticaja toplog vremena, a što se vidi i iz izvještaja o poslovanju za 2013 godinu koji je usvojen na Skupštini preduzeća 25.02.2014. i dostavljen 18.03.2014. godine.

O uticaju visokih vanjskih temperatura na poslovanju u 2014. godine moguće je govoriti tek nakon izrade polugodišnjeg izvještaja o poslovanju za 2014. godinu, a konačni efekti biće poznati 31.12. 2014. godine, nakon izrade i usvajanja izvještaja o poslovanju za 2014. godinu.

Napominjemo, da je planirani gubitak za 2014. godinu 18,9 mil. KM, te već sada se sa sigurnošću možemo tvrditi da se ne može govoriti o uštedama koje bi rezultirale smanjenje računa, jer cijena po kojoj se fakturiše nije cijena koštanja, već samo umanjenje gubitku na koje su jednim dijelom uticale i povoljne vremenske prilike, tj. manji troškovi energije.

Također, napominjemo da se smanjenje računa ne vrši zato je li neko platiša ili nije već da li je primio uslugu ili nije, odnosno u kom obimu i kvalitetu, kao što je to bio slučaj u mjesecu martu o čemu smo izvjestili i naše korisnike usluga.

S poštovanjem, M I N I S T A R

Zlatko Petrović, dipl. pravnik

Da Kantonalni operativni centar CZ, prema Zakonu o nadležnostima Kantona Sarajevo u oblasti zaštite i spašavanja (“Službene novine Kantona Sarajevo”, broj 39/08) preuzme koordinaciju barem u četiri gradske općine, kako ne bismo imali četiri različita tehn
Odgovor:

ODGOVOR:
Prema informacijama sa kojima raspolaže ovo ministarstvo, a koje su dobijene od strane Kantonalne uprave civilne zaštite, Federalna uprava civilne zaštite je izradila projekat “Tehničko-tehnološko i organizacijsko rješenje sistema za komunikacijsku i informacijsku podršku Federalnog operativnog centra civilne zaštite (FOC CZ), kao i projektni zadataka “Sistema za komunikacijsku i informacijsku podršku operativnih centara civilne zaštite u kantonalnim upravama civilne zaštite kojim se na jedinstvenim osnovama rješava pitanje opremanja svih operativnih centara civilne zaštite, te postiže kompatibilnost sredstava i opreme u Federalnim, kantonalnim i općinskim centrima civilne zaštite.

Navedena projektna dokumenta su dostavljena svim kantonima i općinama u Federaciji Bosne i Herecegovine na osnovu kojih bi se trebali realizovati projekti opremanja kantonalnih i općinskih centara civilne zaštite.

Po pitanju preuzimanja koordinacije za uspostavljanje jednog gradskog tehnološko-organizacionog sistema obavještavanja, javljanja i uzbunjivanja na području četiri gradske općine, odgovor ćete dobiti od Kantonalne uprave civilne zaštite, kojoj je također upućena Zastupnička inicijativa.

Odgovor prilog:

Fazlija Nedžad

„Da li je Vlada Kantona Sarajevo, a na osnovu Zaključka Skupštine Kantona Sarajevo od 24.02.2014. godine, razriješila sve imenovane zvaničnike u upravljačkim strukturama Javnih ustanova i da li su svi zastupnici i izabrani zvaničnici koji se nalaze u upra
Odgovor:

ODGOVOR

Vlada Kantona Sarajevo nije razriješila imenovane zvaničnike u upravljačkim strukturama u javnim ustanovama-osnovnim i srednjim školama, uz napomenu da je u odgojno-obrazovnim ustanovama na području Kantona Sarajevo, izabran u upravljačke strukture jedan takav predstavnik.
Napominjemo da je u vrijeme donošenja Zaključka Skupštine Kantona Sarajevo istekao četverogodišnji mandat svim članovima školskih odbora osnovnih i srednjih škola, te da je Vlada Kantona Sarajevo imenovala vršioce dužnosti predsjednika i članova školskih odbora do okončanja konkursne procedure, a najduže tri mjeseca.
Takođe napominjemo da je ovo ministarstvo raspisalo javni konkurs za izbor i imenovanje predsjednika i članova školskih odbora u osnovnim i srednjim školama na području Kantona Sarajevo,a obrada aplikacija i priprema materijala za Vladu Kantona Sarajevo je u završnoj fazi.

ODGOVOR MINISTARSTVA ZA RAD SOC. POLITIKU....

U vezi sa postavljenim zastupničkim pitanjem obavještavamo Vas da se imenovanje predsjednika i članova upravnih odbora i predsjednika i članova nadzornih odbora javnih ustanova iz oblasti rada, socijalne politike, raseljenih lica i izbjeglica vrši u skladu sa Zakonom o ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima („Službene novine Federacije BiH“, br. 12/03, 34/03 i 65/13), Zakonom o ustanovama („Službeni list RBiH“, br. 6/92, 8/93 i 13/94) i Zakonom o socijalnoj zaštiti, zaštiti civilnih žrtava rata i zaštiti porodice sa djecom („Službene novine Kantona Sarajevo“, br. 16/02, 08/03, 2/06, 21/06, 17/10, 26/12 i 15/13), Zakonom o posredovanju u zapošljavanju i socijalnoj sigurnosti nezaposlenih osoba u Kantonu Sarajevo („Službene novine Kantona Sarajevo“, br. 4/04, 29/09 i 18/13), te Odlukom o standardima i kriterijima za imenovanje na poziciju predsjednika i članova upravnog odbora i predsjednika i članova nadzornog odbora javnih ustanova iz oblasti rada, socijalne politike, raseljenih lica i izbjeglica Kantona Sarajevo („Službene novine Kantona Sarajevo“, broj 22/13), koju je donijela Vlada Kantona Sarajevo.

Odluka o standardima i kriterijima za imenovanje na poziciju predsjednika i članova upravnog odbora i predsjednika i članova nadzornog odbora javnih ustanova iz oblasti rada, socijalne politike, raseljenih lica i izbjeglica Kantona Sarajevo donesena je na osnovu naprijed citiranih pravnih akata.

Navedenom odlukom propisani su, između ostalog, opšti i posebni uslovi za imenovanje na pozicije predsjednika i članova upravnog odbora i predsjednika i članova nadzornog odbora javnih ustanova iz oblasti rada, socijalne politike, raseljenih lica i izbjeglica Kantona Sarajevo.

Prema navedenoj Odluci kandidat koji se imenuje za predsjednika i člana upravnog odbora ne može biti izabrani zvaničnik, nosilac izvršnih funkcija ili savjetnik.

Imajući u vidu naprijed navedeno u upravni i nadzorni odbor javnih ustanova nisu ni mogle biti imenovane osobe – kandidati koji ne ispunjavaju citirani uslov.

Vlada Kantona Sarajevo je na 48. sjednici održanoj dana 19.12.2013. godine donijela pojedinačna rješenja o razrješenju predsjednika odnosno članova upravnih i nadzornih odbora svih fakulteta i akademija te naučnoistraživačkih instituta u sastavu Univerziteta u Sarajevu.
Nakon izvršenih razrješenja imenovan je Upravni odbor integrisanog Univerziteta u Sarajevu u koji Vlada Kantona Sarajevo nije imenovala niti jednog člana koji je zastupnik u zakonodavnom tijelu odnosno izabrani zvaničnik.

Vlada Kantona Sarajevo je na 48. sjednici održanoj dana 19.12.2013. godine donijela pojedinačna rješenja o razrješenju predsjednika odnosno članova upravnih i nadzornih odbora svih fakulteta i akademija te naučnoistraživačkih instituta u sastavu Univerziteta u Sarajevu.
Nakon izvršenih razrješenja imenovan je Upravni odbor integrisanog Univerziteta u Sarajevu u koji Vlada Kantona Sarajevo nije imenovala niti jednog člana koji je zastupnik u zakonodavnom tijelu odnosno izabrani zvaničnik.

ODGOVOR MINISTARSTVO OBRAZOVANJA
Vlada Kantona Sarajevo je na 48. sjednici održanoj dana 19.12.2013. godine donijela pojedinačna rješenja o razrješenju predsjednika odnosno članova upravnih i nadzornih odbora svih fakulteta i akademija te naučnoistraživačkih instituta u sastavu Univerziteta u Sarajevu.
Nakon izvršenih razrješenja imenovan je Upravni odbor integrisanog Univerziteta u Sarajevu u koji Vlada Kantona Sarajevo nije imenovala niti jednog člana koji je zastupnik u zakonodavnom tijelu odnosno izabrani zvaničnik.

Zašto se sistemski uništava vlasništvo ovog kantona Veterinarska stanica kantona Sararjevo?
Odgovor:

Odgovor:

1. Po dobijanju poslaničkog pitanja vezanog za rad laboratorije, obratili smo se preduzeću za odgovor. S obzirom da je došlo do intervencije sindikata i zaposlenih u Kantonalnom javnom preduzeću "Veterinarska stanica" d.o.o. Sarajevo, zatražili smo izjašnjenje struke. Adekvatan odgovor na postavljeno pitanje nismo dobili, jer je isti sadržan u optužbama bivšeg ili sadašnjeg rukovodstva, u zavisnosti ko daje odgovor. Optužbe su najčešće bile iskazane na sastancima koje je organizovalo Ministarstvo privrede, s ciljem približavanja stavova suprostavljenih strana.

2. Skupština preduzeća zakazana je za 02.07.2013. godine. Na navedenoj Skupštini donesena je Odluka o izmjenama Statuta KJP "Veterinarska stanica" d.o.o. Sarajevo, koja je obrađena od strane notara Rasima Trnke. U izmjenama Statuta unesena je odredba po kojoj se za direktora preduzeća može imenovati lice koje pored općih uvjeta predviđenih Zakonom ispunjava i sljedeće uvjete:
- doktor veterinarske medicine koji ima položen stručni ispit;
- najmanje 5 (pet) godina radnog staža u struci;
- da ponudi Program rada i razvoja Preduzeća u mandatnom periodu,
- da ima stručna znanja iz oblasti veterinarske djelatnosti.

Izmjena se odnosi na član 48. alineja 2. – da ima najmanje 8 (osam ) godina radnog iskustva u struci, od čega najmanje 5 (pet ) godina na rukovodnim poslovima. Ova odredba ne bi bila sporna, jer je članom 84. stav 3. Zakona o veterinarstvu Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine", broj 46/00) propisano: "Za direktora veterinarske ustanove iz st. 1. i 2. ovog člana može se postaviti doktor veterinarske medicine koji ima položen stručni ispit i najmanje pet godina radnog staža u struci". Sporno je da se u Poslovniku o radu Skupštine preduzeća u članu 5. stav (4) propisuje: "Materijali za sjednicu se pripremaju u 7 (sedam) primjeraka i u elektronskom obliku sa prijedlogom odluka i obrazloženjem. Primjerak materijala dostavlja se resornom ministarstvu, koje je dužno dati svoje mišljenje na svaki dati prijedlog odluke". U konkretnom slučaju to nije učinjeno.

Kako se i u samom pitanju navodi, sudski postupak je u toku, pa bi bilo nekorektno davati bilo kakvu ocjenu o samom toku, jer će presuda odgovoriti na mnoga pitanja.

Odgovor prilog:

Hodžić Sabahudin

Zastupnik Sabahudin Hodžić je na sjednici Skupštine Kantona Sarajevo zatražio informaciju o komisijama koje su bile imenovane u Ministarstvu za boračka pitanja u 2013. godini sa sastavom istih i novčanim iznosima isplaćenim za te aktivnosti.
Odgovor:

IZVINJENJE
Izvinjavamo se građanima Kantona Sarajevo na tehničkoj grešci koja je nastala prilikom objavljivanja odgovora Ministarstva za boračka pitanja, upučenog poslaniku /zastupniku Hodžić Sabahudinu.
Naime odgovor koji smo dobili od pomenutog Ministarstva bio je obrađen u MS Wordu kojeg ne podržava ova stranica pa je došlo do određenih problema u prezentaciji samog odgovora.Kompletan odgovor od strane MInistarstva za boračka pitanja je prebačen u PDF i nalazi se u attachmentu ovoga odgovora.

Odgovor prilog:

Backović Zaim

"Da li resorna ministarstva rade i imaju li godišnji plan upisa mladih u srednje škole i fakultete koji su finansirani iz budžeta shodno planu potreba za realnom radnom snagom i shodno projektovano potrebnim strukturama u privredi i nadgradnji?"
Odgovor:

Ministarstvo privrede Kantona Sarajevo nije nadležno za izradu godišnjeg plana upisa mladih u srednje škole i fakultete.

Odgovor Ministarstva obrazovanja nauke i mladih
ODGOVOR

Članom 78., stav 2. i 3. Zakona o srednjem obrazovanju („Službene novine Kantona Sarajevo“, broj: 23/10 je navedeno, citiramo:
„Konkurs za upis redovnih učenika u prvi razred srednje škole kao javne ustanove sadrži:
a) broj kandidata po školama i zanimanjima i
b) kriterije za upis učenika u prvi razred koji obavezno reguliraju žalbeni postupak.
Elemente iz prethodnog stava utvrđuje Vlada na prijedlog Ministarstva, pri čemu će uzeti u obzir mišljenje udruženja poslodavaca i stanja na tržištu rada“.
Iz citiranog člana Zakona jasno proizilazi da ovo Ministasrtvo ima zakonsku obavezu pribavljanja mišljenja, odnosno relevatnih podataka o stanju na tržuištu rada, te potrebama poslodavaca za određenim vrstama zanimanja.
S tim u vezi, Ministarstvo svake školske godine, u maju mjesecu dobija podatke od Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo, koji sadrže trenutno stanje i podatke o deficitarnim i suficitarnim zanimanjima u Kantonu Sarajevo, koje učinimo dostupnim javnosti, odnosno svim zainteresiranim strukturama.
Ministarstvo te podatke obavezno prosljeđuje svim srednjim školama, koje su dužne ove podatke postaviti na vidno mjesto unutar svake škole, kako bi roditelji, ali i učenici bili u mogućnosti da steknu uvid u zanimanja koja su deficitarna, odnosno suficitarna.
Isto tako, u saradnji sa Zajednicom srednjih škola, ovo ministasrtvo svake školske godine planira upis učenika u prvi razred srednje škole.
Međutim, jedan od ograničavajućih faktora je i činjenica da bi smanjenjem upisa učenika u određene škole, došlo do stvaranja tehnološkog viška, što predstavlja ozbiljno socijalno pitanje o kojem vodimo računa.
Isto tako, u posljednjih nekoliko godina je u Kantonu Sarajevo evidentan trend upisa učenika u gimnazije i kontinuirano povećanje zahtjeva roditelja i učenika za upis u ovu vrste srednje škole, bez obzira na činjenicu da je na evidenciji Službe za zapošljavanje Kantona Sarajevo suficitarno zanimanje svršeni maturant gimnazije.
Nažalost, udruženja poslodavaca, i pored inicijativa pokrenutih od strane Ministarstva, do sada nisu iskazali interesovanje kada je u pitanju navedena predmetna problematika.
I pored svega, Ministarstvo je spremno sa svim relevantnim i zainteresiranim strukturama ponovo aktuelizirati ovo pitanje, s ciljem bolje konkurentnosti mladih ljudi na tržištu rada nakon završetka srednje škole.

Prema odredbama Zakona o visokom obrazovanju („Službene novine Kantona Sarajevo“ broj: 42/13-Prečišćeni tekst) Vlada Kantona Sarajevo donosi odluku o broju i strukturi studenata koji se upisuju u prvu studijsku godinu prvog i drugog ciklusa studija na javnoj visokoškolskoj ustanovi.
Također, prema odredbama istog Zakona, Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo razmatra inicijalni prijedlog visokoškolske ustanove i predlaže Vladi broj i strukturu studenata koji se upisuju u prvu studijsku godinu prvog i drugog ciklusa studija na javnoj visokoškolskoj ustanovi.
Shodno naprijed navedenom, prije početka svake studijske godine Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo i Vlada Kantona Sarajevo razmatraju prijedlog Univerziteta u Sarajevu za upis studenata u prvu godinu studija prvog i drugog ciklusa studija i u tom smislu, u svjetlu ustavom zagarantovanog prava na obrazovanje te važavajući slobodu izbora svakog kandidata za upis na odgovarajuću visokoškolsku ustanovu i studijski program, valorizuje aktuelna društvena kretanja i zahtjeve tržišta rada.

S obzirom na natalitetnu stopu, motralitetnu stopu i prirodni eksterni priliv stanovništva, da li ministarstva rade na izradi strategije izgradnje obdaništa, osnovnih škola i srednjih škola na području Kantonu Sarajevo“.
Odgovor:

Ministarstvo zdravstva Kantona Sarajevo dostavlja analizu o zdravstvenom stanju stanovništva, higijenskim prilikama i zdravstvenoj djelatnosti Skupštini Kantona Sarajevo za svaku godinu, koja pored ostalog sadrži i vitalne pokazatelje ( natalitet, mortalitet, prirodni priraštaj i vitalni index).

Kada je u pitanju izrada strategije izgradnje obdaništa, osnovnih škola i srednjih škola na području Kantona Sarajevo Ministarstvo zdravstva Kantona Sarajevo ne može biti nosilac aktivnosti

Radeljaš Esed

Podnosim inicijativu Skupštini Kantona Sarajevo da razmotri mogućnost nagrađivanja policajca MUP-a Kantona Sarajevo koji je 02.03.2014.godine žrtvovao svoj život spašavajući građane i uposlenike DP Marketa u Alipašinoj ulici od pljačke koja se dogodila to
Odgovor:

U sklopu obilježavanja Dana policije Kantona Sarajevo (06.04.2014.godine) upriličena je dodjela pohvala, nagrada i priznanja uposlenicima Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo u skladu sa Zakonom o unutrašnjim poslovima Kantona Sarajevo i Pravilnikom o dodjeli pohvala, zahvalnica, nagrada i drugih priznanja organizacionim jedinicama i uposlenicima MUP-a KS broj: 01-636-2/06 od 08.12.2006.godine, broj: 01-646/07 od 24.09.2007.godine, broj: 01-1061/12 od 24.08.2012.godine. Pašalić Muhamedu, policijskom službeniku Policijske stanice Novo Sarajevo, Druge policijske uprave dodjeljeno je priznanje – zlatna značka MUP-a Kantona Sarajevo zbog posebnog doprinosa na zaštiti i očuvanju ljudskih života i materijalnih dobara i novčana nagrada u iznosu od 15 % od osnovne plaće.

Zukić Amir

Imajući u vidu činjenicu da Udruženje “Srce za djecu koja boluju od raka u FBiH“ djeluje 11 godina u cilju poboljšanja liječenja djece oboljele od malignih oboljenja, te svoje aktivnosti i projekte realizuje uz pomoć dobrih ljudi i vlastitih akcija, teba
Odgovor:

Ministarstvo za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice Kantona Sarajevo podržava inicijativu zastupnika Amira Zukića za finansijsku pomoć radu Udruženja „Srce za djecu koja boluju od raka u FBiH“. Smatramo da je rad navedenog udruženja od izuzetnog značaja iz razloga jer se isto bavi pružanjem različitih vidova podrške djeci oboljeloj od malignih bolesti i njiihovim porodicama.

Inicijativu ćemo realizovali na način da će rad navedenog udruženje u 2014.godini biti podržan budžetskim sredstvima sa pozicije ovog ministarstva u iznosu od 10.000,00 KM.

Solaković Adnan

„Tražim da mi Ministarstvo za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice i Ministarstvo stambenih poslova dostavi spisak ili podatak kolika su dugovanja zakupaca u zgradama u Otesu kao i izvještaj o stanju objekata“.
Odgovor:

Prema podacima iz Informacije JU „Kantonalni centar za socijalni rad“ broj: 35/10-10-530-1064/14 od 01.04.2014. godine, dugovanja korisnika socijalnih stanova prema komunalnim javnim preduzećima u iznosima većim od 1.000,KM (Elektroprivredi, Sarajevogasu, Vodovodu i kanalizaciji i KJKP „Rad“) iznose oko 206.000,00 KM. Najveći dužnici su zakupci koji su stanove u podzakup dobili po prijedlogu Ministarstva za boračka pitanja (23) u iznosu od oko 120.000,00KM i Ministarstva za rad, socijalnu politiku, izbjegla i raseljena lica (10) u iznosu od 86.000,00KM. Dugovanja ovih korisnika kreću se u rasponu od 1.000,00KM do15.000,00KM. Iz tog razloga sa ovim korisnicima Ministarstvo stambenih poslova nije produžilo ugovore o podzakupu od 2012.godine.
Osim dugovanja na ime komunalnih usluga, zakupci stanova kod kojih je u skladu sa Odlukom o oslobađanju plaćanja troškova ili dijela troškova zakupnine stana i troškova održavanja zajedničkih prostorija i uređaja u objektima O-9 i O-10 („Službene novine Kantona Sarajevo“, br. 12/04 i 27/11) utvrđena obaveza plaćanja zakupnine u punom iznosu ili participacija dijela zakupnine, imaju dugovanja i po ovom osnovu. Najveći dug na ime zakupnine evidentiran je kod korisnice koja je stan u podzakup dobila po porijedlogu Ministarstva obrazovanja, nauke i mladih u iznosu od 8.613,00KM. Po ovom pitanju vode se i dva sudska spora.
Po osnovu navedene odluke,od ukupnog broja korisnika stanova datih u podzakup, samo za jednog korisnika utvrđena je obaveza plaćanja punu cijenu zakupnine, a pet korisnika participira u iznosu od 50% od cijene zakupnine i to četiri korisnika MUP-a i jedan korisnik Ministarstva za boračka pitanja. Visina zakupnine za stambeni prostor utvrđena je u iznosu od 5,00KM po kvadratnom metru i kreće se u rasponu od 100,00 do 420,00 KM zavisno od veličine stana.
Svi korisnici socijalnih stanova na lokaciji „Otes“, shodno naprijed navedenoj odluci oslobođeni su plaćanja za redovno održavanje i upravljanje zajedničkih dijelova i uređaja u zgradama. Troškove za ove namjene snosi Ministarstvo za rad, socijalnu politiku, raseljena lica i izbjeglice u skladu sa potpisanim Ugovorom sa Stambenom zadrugom željezničara Sarajevo, kao ovlaštenim upraviteljem.
Vezano za stanja stambenih objekata O-9 i O-10, isti su u relativno dobrom stanju i u funkciji. Budući da se ovi objekti koriste od 2003. godine, evidentna su oštećenja izazvana dugogodišnjim korištenjem, kao i određena manja oštećenja na fasadi objekata, najčešće u vidu pisanih grafita. Postoje i manja oštećenja u zajedničkim dijelovima unutrašnjosti objekata (hodnici, stepeništa, elektro i plinski ormarići).
Vezano za stambene jedinice, iste su u najvećem procentu na zadovoljavajućem nivou, izuzimajući šest stambenih jedinica koje koriste romske porodice, a koji su u prilično lošem stanju sa vidljivim oštećenjima na zidovima, stolariji i instalacijama.
Stambena zadruga „Željezničar“ koja je upravitelj i ovlaštena za redovno održavanje i upravljanje objektima O-9 i O-10, ne izvršava svoje obaveze u punom kapacitetu. U proteklom periodu su vršili manje opravke na vanjskoj fasadi objekata, te renovirali jednu stambenu jedinicu, što je nedovoljno kada se ima u vidu da ove stanove koriste podzakupci koji nemaju dovoljno razvijenu svijest o kulturi stanovanja. Postoje i saznanja da je bankovni račun Stambene zadruge „Željezničar“ blokiran, što onemogućava njeno redovno poslovanje, a samim tim i održavanje gore navedenih objekata.

Crnogorac Branislav

„Da li na Kliničkom centru imamo medicinski ciklotron ili moramo uvoziti radiofarmake neophodne u korištenju samog PET/CT skenera“?
Odgovor:

Ministarstvo zdravstva Kantona Sarajevo je uputilo dopis Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu, broj:10-05-27711/13 od 27.11.2013 godine, kao i urgenciju na isto broj 10-05-27711-1/13 od 03.02.2014 godine, kojim se tražilo izjašnjenje na postavljeno poslaničko pitanje.

Klinički centar Univerziteta u Sarajevu je aktom br. 0202-11134 od 14.03.2014. godine dostavio ovom ministarstvu sljedeći odgovor a koji glasi:
„ U Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu ne postoji ciklotron u kojem bi se proizvodili radioizotopi za nuklearno medicinske pretrage, što uključuje i pozitronske emitere neophodne za pregled na PET-u ili PET/CT-u“.