Kao dio informatizacije obrazovanja od septembra obavezan elektronski dnevnik u osnovnim školama KS: Učenike je potrebno pripremiti da odgovore na zahtjeve evropskog tržišta rada

“Kao dio kontinuirane informatizacije obrazovanja u Kantonu Sarajevo od septembra će biti obavezan elektronski dnevnik u osnovnim školama”, najavio je danas ministar za obrazovanje, nauke i mlade KS Elvir Kazazović.
Predstavljajući rezultate do sada realiziranih projekata potcrtano je kako su škole skijanja i plivanja, kao prve u regionu, postale zvanični dio nastavnog plana i programa osnovnih škola KS. Također, pored ovih projekata, posebno se naglasila važnost interne i eksterne evaluacije koja će od ove školske godine biti anonimno provođena u osnovnim školama i gimnazijama sa ciljem provjere znanja u svrhu sistemskog unapređenja odgojno-obrazovnog procesa.
Ministar Kazazović objasnio je kako ovo ministarstvo provodi modernizaciju obrazovanja u skladu sa evropskim standardima, što podrazumijeva visok nivo informatizacije. Razvija se digitalna pismenost nastavnog kadra, kao i njihove digitalne kompetencije, uvedeni su engleski jezik i informatika od prvog razreda osnovne škole i ove godine predstoji osnovnoškolcima on - line upis u srednje škole.
“Cilj informatizacije je stvaranje digitalno opremljenih škola koje će stvarati sposobne učenike spremne za zahtjeve modernog obrazovanja i evropskog tržišta rada”, istakao je ministar Kazazović.
Iza realiziranih projekata i pokrenutih inicijativa stoji riječ struke. Više od šest hiljada nastavnika čini 27 aktiva nastavnika i stručnih saradnika uključenih u rad Ministarstva, što podrazumijeva izradu pravilnika, smjernica, stručnog usavršavanja nastavnika i stručnih saradnika. Tako je konsultirana i struka kada se kreirao pravilnik o internoj i eksternoj evaluaciji.
“Prvi put imamo jedinstvenu bazu pitanja za provjeru znanja iz općeobrazovnih predmeta, što će omogućiti kontinuirano praćenje usvajanja nivoa znanja te pružiti povratnu informaciju ne samo o produktivnom znanju nego i sposobnosti učenika ka višim kognitivnim nivoima, odnosno sposobnostima analize, upoređivanja, zaključivanja”, obrazložila je predsjednica Komisije za izradu teksta Pravilnika o internoj i eksternoj evaluaciji Azra Nizić.
Na ovaj način će se neovisno provjeravati i sam plan i program, njegov obim i korelacija sadržaja, te njegova provodljivost i upućenost na učenike.
“Važno je naglasiti da se bodovi iz ovih anonimnih testova ni na koji način ne mogu pretvoriti u ocjenu, niti na bilo koji način uticati na zaključnu ocjenu”, zaključila je Nizić.
Učenici koji u školskoj 2017/2018. godinu pohađaju srednju školu za stručno obrazovanje i obuku nisu uključeni u internu evaluaciju, samo gimnazije. Oko četiri hiljade učenika šestih razreda u petodnevnim smjenama, i u pratnji nastavnika i instruktora skijanja, učilo je ove zime osnove skijanja te je svakodnevno na planinama boravilo oko sedam stotina učenika. Kako bi učenicima olakšali i približili učenje skijanja, kao poklon djeci pripremljen je priručnik pod nazivom „Skijanje za djecu“, koji prati sve aktivnosti, daje upute, savjete za kvalitetnije i efikasnije savladavanje skijanja i ponašanja na planini.
Nakon uspješne Škole skijanja, poslije proljetne pauze prvi put počinje sistemski organizirana i od Ministarstva finansirana Škola plivanja za učenike četvrtih razreda osnovnih škola.
“Osnovni cilj Škole plivanja jeste edukacija o elementarnom plivanju djece mlađeg školskog uzrasta, kroz treći čas tjelesnog i zdravstvenog odgoja u školi i težnja ka eliminaciji kompletne plivačke nepismenosti u Kantonu Sarajevo”, objasnila je Damira Vranešić - Hadžimehmedović, predmetni nastavnik na plivanju u okviru katedre za Bazične sportove Fakulteta za sport i tjelesni odgoj Univerziteta u Sarajevu i koordinatorica ovog projekta.
Važno je istaći da je elementarna obuka plivanja u osnovnoj školi primarno u službi sprečavanja nezgoda na ekskurzijama, vannastavnim aktivnostima koje podrazumijevaju kontakt sa vodom. Škola plivanja će se realizirati tokom aprila i maja, a očekuje se da će kroz obuku proći više od četiri hiljade sarajevskih mališana.
“Treći čas tjelesnog odgoja te praksa kojom su škole plivanja i skijanja postale zvaničan dio plana i programa u osnovnoškolskom obrazovanju, dio su namjera ovog Ministarstva da se paralelno sa posvećivanjem obrazovanju i nauci mladih posveti i njihovom zdravlju od najranije dobi”, zaključio je ministar Kazazović.