Inoviranje i unapređenje nastavnih planova i programa u školama KS

Ugovore o realizaciji eksperimentalne nastave s primjenom ishoda učenja u predmetu Bosanski jezik i književnost, Hrvatski jezik i književnost, Srpski jezik i književnost za školsku 2019/2020. godinu potpisala je danas ministrica za obrazovanje, nauku i mlade KS Zineta Bogunić sa direktoricama šest osnovnih škola.
Ugovori su potpisani sa direktoricama OŠ Džemaludin Čaušević”, “Musa Ćazim Ćatić”, “Pofalići”, “Stari Ilijaš”, “Vrhbosna” i “Mehmedalija Mak Dizdar” Bebom Šarkinović, Fatimom Prohić, Suvadom Muftić, Almom Salketić, Erzumanom Fukelj i Samirom Nukić.
Po riječima ministrice Bogunić, pokrenute su aktivnosti dio kurikularne reforme obrazovnog sistema koja za cilj ima inoviranje i unapređenje postojećih, klasičnih nastavnih planova u KS-u.
Ministarstvo je u skladu s  Pravilnikom o osnivanju i radu eksperimentalne škole i predškolske ustanove imenovalo stalnu komisiju koja je imala zadatak da pregleda kvalitet i efikasnost nastavnih planova i programa u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama.
Nakon izvršene analize, komisija je utvrdila da su postojeći nastavni planovi i programi loši i zastarjeli te Ministarstvu dostavila Elaborat o uvođenju inovacija u nastavni plan i program, „odnosno da se napravi savremeni kurikulum i educiraju nastavnici/nastavnice koji će u učionici podučavati djecu na drugačiji način, koristeći savremene metode i koji će jasnije postaviti očekivanja i temeljitije pratiti napredak svakog djeteta.“
U pomenutom elaboratu je predloženo izvođenje eksperimentalne nastave u pojedinim eksperimentalnim odjeljenjima zasnovane na ishodima učenja u III i VI razredu osnovne škole iz predmeta Bosanski jezik i književnost, Hrvatski jezik i književnost, Srpski jezik i književnost.
“Odabrali smo šest škola za realizaciju eksperimentalne nastave, a čiji su direktori između ostalog iskazali volju za promjenama u obrazovnom procesu”, navela je ministrica Bogunić.
Kako je pojašnjeno, cilj je da učenici imaju mnogo više aktivnosti u učionici i da novim metodama i tehnikama budu ponukani da uče na drugačiji način od postojećeg  u kojem je nastavnik centralna figura i koji procjenjuje uglavnom koliko je sadržaja usvojilo dijete a ne i njegove ključne kompetencije.
“Nastavnik će se ubuduće pripremati za čas na kojem će biti više dijaloga sa učenicima ali i međuvršnjačkog učenja. Puno više pažnje posvetit će se  svakom učeniku zasebno, pratit će se njegov napredak, tako da i nastava na času  neće nužno biti realizovana na način da se svi učenici bave istim sadržajima. U ovakvoj učinonici, učenici će biti edukatori jedni drugima, pomagati i širiti svoje znanje”, navela je ministrica Bogunić.
Kako je navedeno, eksperimentalna nastava počinje iz oblasti maternjeg jezika jer su nastavnici iz ovog predmeta već završili neophodnu obuku. Namjera je da kompletan materijal koji bude izrađen tj. nastavničke pripreme, metode i primjeri časova budu u okviru metodičkog priručnika koji ćei poslužiti svim drugim školama u realizaciji ovog projekta, kako za ovaj, tako i druge nastavne predmete.