Delegacija Vlade KS na čelu s premijerom Zoljem na prezentaciji projekta o izgradnji tunela Hranjen i brze ceste: Vožnja između Sarajeva i Goražda trajat će 45 minuta, umjesto dosadašnjih sat i po

Premijer Kantona Sarajevo Adem Zolj, ministar saobraćaja KS Mujo Fišo i ovlašteni predstavnik Direkcije za ceste KS Emir Hota boravili su danas u radnoj posjeti Bosansko-podrinjskom kantonu. Povod ovoj posjeti bilo je prisustvo prezentaciji plana cestovnog povezivanja glavnog grada Bosne i Hercegovine sa gradom na Drini kojeg su upriličili predstavnici Javnog preduzeća Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine.
Ovom prilikom, delegacija Vlade KS prisustvavala je i radnom sastanku sa predstavnicima izvršne i zakonodavne vlasti Bosansko-podrinjskog kantona koje je predvodio premijer Emir Oković te direktorom JP Autoceste FBiH Adnanom Terzićem
Projekt „Izgradnja tunela Hranjen“ i upoznavanje s njegovim detaljima prezentirao je izvršni direktor za projektovanje i građenje JP Autoceste FBiH Jasmin Bučo koji je, tom prilikom, naglasio njegov izuzetan značaj za stanovnike ovog kraja, ali i cijele Federacije.
Tunel Hranjen će biti dug 5.790 metara, a sastojat će se od dvije cijevi. Jedna će biti namijenjena za saobraćaj motornih vozila i kroz nju će prolaziti dvije saobraćajne trake, za svaki smjer po jedna.
Druga cijev će biti servisna i koristit će se za održavanje tunela, kao i za slučaj eventualnih nesreća u tunelu. U tim slučajevima će se korisititi za prolazak vatrogasnih i vozila hitne pomoći te za evakuaciju ljudi iz saobraćajne cijevi.
Kako je pojašnjeno, projekt izgradnje brze ceste u poluprofilu vrijedan je 190 miliona KM i podijeljen je u dvije faze. Prvi lot prve faze je izgradnja 70 miliona KM vrijednog tunela Hranjen, za šta je JP Autoceste FBiH raspisalo tender koji je u toku. Po okončanju, tunel Hranjen bit će najduži cestovni tunel u Bosni i Hercegovini. Novac za prvi lot prve faze bit će osiguran iz Budžeta Vlade FBiH za 2018. godinu.
Radovi drugog lota prve faze će uključivati sekundarnu oblogu i opremanje tunela i izradu brze ceste u poluprofilu. Vrijednost radova u drugoj fazi iznosi 120 miliona KM, a sredstva će biti naknadno osigurana.
Po okončanju ovih radova prve faze ostaje i druga faza koja podrazumijeva kompletiranje brze ceste na puni profil.
Rok za izgradnju tunela Hranjen je 36 mjeseci. S obzirom na kvalitet nove trase i mogućnost postizanja većih brzina nego sada, vožnja između Sarajeva i Goražda će trajati svega 45 minuta, umjesto dosadašnjih sat i po.
“Radostan sam što je realizacija brze ceste konačno krenula. Sarajevski kanton odavno učestvuje u realizaciji projekata na području BPK, mi smo uradili i dio rekonstrukcije saobraćajnice iz smjera Trnova preko Grebka, a učestvovali smo i u finansiranju dokumentacije za ovaj projekt. Tunel Hranjen je glavni dio ove trase i treba što prije početi realizaciju tog projekta. Dobro je što je i Federalna vlada prihvatila finansiranje, ne sumnjam da će ovo biti uspješno završeno, jer ovo je konačno prvi konkretan korak da se krene u realizaciju ovako značajnog projekta“, kazao je nakon današnjeg sastanka i prezentacije premijer Zolj.
Direktor Terzić je naveo kako je „politika svoje rekla i poslije ovog politika više nema šta da govori, sada govore procedure, izvođači, projektanti i mislim da je ovo projekt koji je najspremniji za realizaciju, s obzirom na to da ne trebaju više nikakve odluke“.
„Za nas je tunel tenderisan, stvar optimizacije samog projekta bit će stvar koja će se desiti nakon odabira najpovoljnijeg izvođača, a taj najpovoljniji izvođač podrazumijeva da će imati i najpovoljniju trasu. Zvaničnike kantona smo upoznali o dinamici realizacije cijelog projekta, a to je poluprofil kompletne brze ceste. Ovo je prva brza cesta za Autoceste FBiH koju počinjemo raditi i mi se nadamo da ćemo vrlo brzo rješavati pitanja i prema Jajcu i prema Tuzli i od Širokog prema Hrvatskoj, kao i pitanje brze ceste za Krajinu“, dodao je direktor Terzić.
Premijer BPK-a Oković je naglasio da izgradnja tunela Hranjen predstavlja historijski projekt za Goražde.
„Ovo je epilog dugogodišnjih aktivnosti koje smo vodili, znamo da je prošle sedmice raspisan tender za izgradnju tunela, a danas smo upoznati o elementima samog tendera i ovo je jedan bitan trenutak za BPK Goražde i Istočnu Bosnu“, izjavio je premijer Oković.