SLANJE KANDIDATA NA POLICIJSKU OBUKU

Hajdarević Hadžem
Pitanje

"Zbog čega su kadeti poslani na Policijsku akademiju iako je ministar Nermin Pećanac znao da, u sadašnjim okolnostima, ne postoje elementarni preduvjeti za njihovo zaposlenje? Ko će snositi odgovornost što ove osobe, najvjerovatnije, neće dobiti zaposlenje, a Kanton će platiti troškove školovanja, bez obzira što i ta sredstva nisu bila planirana, niti su osigurana?
Poznato je da:
a) Nisu planirana, niti osigurana sredstva za njihovo zapošljavanje, što na godišnjem nivou iznosi četiri i po miliona maraka (Ministar finansija u Vladi Kantona Sarajevo Muhamed Kozadra svakodnevno nas ubjeđuje da novca, naprosto nema)
b) Neuvjerljiva je, da ne kažem lažna pretpostavka da će veći broj policajaca dovesti do većeg stepena sigurnosti. Stepen sigurnosti se može povećati jedino ako policajci budu uspješniji u otkrivanju i rasvjetljavanju protupravnih ponašanja, pa da te prijave rezultiraju izrečenom sankcijom. Samo u 2013.godini MUP KS imao je 80% odbačenih izvještaja. To je ravno katastrofi, na koju nažalost niko ne ukazuje.
c) U organizaciji policije koja se temelji na Pravilniku o sistematizaciji MUP-a KS ne postoji ni približno toliko praznih mjesta.
d) Imamo informaciju da nisu izvršene sigurnosne provjere za izabrane kandidate. A znamo da je propisano da policijski službenici pred kojima stoji obavljanje takve vrste posla moraju proći proceduru provjere kako se ne bi dogodilo da se "prošvercuje" poneki kriminalac. To ministar Pećanac nije uradio i poslao je na Akademiju osobe za sigurnosne agencije nisu izvršile provjere da li su sklona kriminalnom ponašanju.

Odgovor: 

Vlada Kantona Sarajevo je Zaključkom broj: 02-05-29380-1/12 od 29.11.2012.godine dala saglasnost za prijem 20 policijskih službenika u početnom činu “MLAĐI INSPEKTOR” i za prijem 150 policijskih službenika u početnom činu “POLICAJAC”, te pomenuti Zaključak dostavljamo u prilogu. Skrećemo pažnju da je Vlada Kantona Sarajevo prepoznala urgentnu i prioritetnu potrebu zapošljavanja policijskih službenika kojih je u navedenom periodu nedostajalo cca 300. Naime, negativna praksa bivšeg ministra Muhameda Budimlića je bila da vrši popunu državnih službenika i namještenika zanemarujući u cijelosti potrebe policije i takvom negativnom kadrovskom politikom nastojao je da utiče na operativnost Uprave policije MUP-a KS.

Nakon što su okončane procedure po Javnim oglasima za popunu upražnjenih radnih mjesta policijskih službenika u Upravi policije u činu "mlađi inspektor" i u činu "policajac", kadeti su upućeni na policijsku obuku na Policijsku akademiju F MUP-a za što su obezbjeđena sredstva u Budžetu za 2013.godinu, za 50 kadeta, te su sredstva po Ugovoru plaćena 13.11.2013.godine F MUP-u. Za preostali broj kadeta koji su upućeni na školovanje novčana sredstva će se planirati u budžetu za 2014.godinu i nakon završenog školovanja uplatiti.
U cijelosti je neutemeljen navod iz tačke b) pitanja poslanika u kojem se navodi "neuvjerljiva je, da ne kažem lažna pretpostavka da će veći broj policajaca dovesti do većeg stepena sigurnosti". Naime, upravo je veliki deficit kadrova jedan od osnovnih elemenata koji je otežavao rad Uprave policije MUP-a Kantona Sarajevo, jer operativnost samog policijskog organa u velikoj mjeri zavisi i od broja policijskih službenika koji se nalaze na terenu. Naglašavamo da i nakon što se zaposle navedeni kadeti u ovom ministarstvu će ostati upražnjeno još cca 130 radnih mjesta policijskih službenika a za očekivat je i veći broj obzirom da na kadrovsku popunjenost utiču i odlasci u penziju i slično.

U pogledu sigurnosnih provjera obavještavamo Vas da se iste vrše za radna mjesta na kojima je utvrđen određeni stepen tajnosti shodno odredbama Zakona o zaštiti tajnih podataka ("Službeni glasnik BiH", broj 54/05 i 12/09), te kako navedena radna mjesta imaju oznaku tajnosti "Interno", za njih se provela procedura na način kako je propisano pomenutim Zakonom za navedeni stepen tajnosti. Ističemo da je Komisija za izbor koja je provodila proceduru po Javnom oglasu izvršila sve potrebne provjere kod nadležnih organa u pogledu činjenica da se protiv kadeta nije pokrenut krivični postupak kao i činjenice nekažnjavanja, te je isključena svaka mogućnost da se "prošvercuje" poneki kriminalac kako se laički navodi od strane zastupnika.

2. PITANJE – IZMJENE PRAVILNIKA O PLAĆAMA I NAKNADAMA

“Prema pouzdanim informacijama iz MUP-a KS, Nermin Pećanac je tokom proteklog mjeseca potpisao Izmjene Pravilnika o plaćama, kojim je za troje načelnika iz administrativnog dijela Ministarstva omogućena isplata od po blizu 15.000,00 KM, pojedinačno, na ime posebnog dodatka na plaću, koja se inače obračunava samo policijskim službenicima na osnovu ovlaštenja i posebnih uvjeta rada. Bruto iznos kojim su građani Kantona opterećeni ovom izmjenom daleko premašuje 60.000,00 KM (šezdest hiljada maraka).
Postavljam sljedeća pitanja:
a) Je li za izmjene ovog Pravilnika ministar Pećanac dobio saglasnost ministra finansija Muhameda Kozadre? Saglasnost je, koliko znamo, obavezna.
b) Koji je pravni osnov ministar Pećanac naveo? Takva opcija ne postoji ni u jednom zakonskom rješenju.
c) Iz kojih sredstava su isplaćene ove enormne sume s obzirom da nisu bile obuhvaćene ranije planiranim sredstvima?

Naime, iako tri načelnika iz administracije (Amira Silajdžić, Sabina Bukva i Halid Matoruga) imaju, protuzakonito, visoke koeficijente za obračun plaće (kao pomoćnici ministara u drugim ministarstvima, iako je njihovo radno mjesto daleko ispod tog ranga), ministar je navodno, istim načelnicima dodijelio i poseban dodatak od 30% za obračun plaće, i to retroaktivno, za čitavu 2012. godinu i za protekle mjesece 2013. godine.
Ovim činom je ministar Pećanac, očigledno, potvrdio da niti ima snage, niti volje suprostaviti se svojim nalogodavcima iz SDA, koji su ovom izmjenom htjeli nagraditi svoje načelnike koji su u toku 2011. godine i 2012. godine uglavnom ostali bez visokih naknada koje su imali u ranijem periodu.
O čemu se radi?
Pa, i iz skupštinskih materijala, kao i iz izlaganja bivšeg ministra Muhameda Budimlića, jasno je da su nakande za komisijski rad sa prosječnih 90.000,00 KM (devedeset hiljada maraka), koliko se na godišnjem nivou izdvajalo u proteklih pet godina u MUP-u KS, bile smanjene, u mandatu minsitra Budmilića, čak za 80% od ovog iznosa.”

ODGOVOR NA PITANJE

Iako „pitanje zastupnika“ sadrži niz tendencioznih, proizvoljnih i politički motovisanih konstatacija , radi istinitog i argumentovanog informisanja ukazujemo da su iznesene netačne informacije vezano za status načelnika Sektora u Upravi administracije, tj. za njihove koeficijente i posebni dodatak na plaću.
Izmjenama Pravilnika o plaćama i naknadama u MUP-u KS broj 01-305/13 od 14.05.2013. godine, uvećan je dodatak na plaću načelnicima Sektora i to sa 10% na 30% a što je na identičan način bilo određeno i ranije tj. do 2005. godine.
Vezano za gore navedeni Pravilnik dobijeno je mišljenje Ministarstva finansija KS broj 08-01-02-8284/13 od 19.04.2013. godine, gdje je decidno navedeno da isti „nije u suprotnosti sa finansijskim propisima, te da se ne može primjenjivati retroaktivno“.

Dakle, NETAČNI SU NAVODI ZASTUPNIKA da je po navedenom osnovu niti bilo kojem drugom osnovu, retroaktivno isplaćeno po 15.000,00 KM načelnicima Sektora u Upravi administracije“ te da bruto iznos kojim su građani Kantona oštećeni prelazi 60.000,00 KM“ (dokaz: podaci iz Ministarstva finansija KS a po potrebi i interne platne liste).
NETAČNI SU NAVODI ZASTUPNIKA da načelnici Sektora u administraciji (AMIRA SILAJDŽIĆ, SABINA BUKVA I HALID MATORUGA), imaju nezakonite koeficijente koji su identični sa koeficijentima pomoćnika ministra u ostalim ministarstvima, jer je njihov sadašnji koeficijent 4,5 dok pomoćnici ministra imaju 5,7, a sve u skladu sa Zakonom o plaćama i naknadama u organima vlasti KS (ranija zakonska rješenja su za navedene pozicije određivala isti koeficijent i to 2,7).
Čak su navedene pozicije sadašnjim zakonskim rješenjima nezakonito svrstane u kategoriju koeficijenata 4,5 (identično kao Načelnici odjeljenja) IAKO TO NIKADA RANIJE NIJE BILO obzirom na SPECIFIČNOST UNUTRAŠNJE ORGANIZACIJE MUP-a KS, na što je u više navrata pismeno upozoravano i traženo od Ministarstva finansija KS da se isprave navedene nepravilnosti.
Zbog gore navedenog, pomenute pozicije su neopravdano oštećene prilikom isplate korekcija na plaću po primjeni odredbi važećeg Zakona o plaćama i naknadama u organima vlasti KS.
S tim u vezi, ovo ministarstvo će u naredom periodu inicirati izmjene Zakona o plaćama i naknadama u organima vlasti KS (PO HITNOJ PROCEDURI), kako bi se navedene nepravilnosti konačno otklonile.
Pomenuti dodatak na plaću se isplaćuje iz odobrenih novčanih sredstava u okviru odobrenog budžeta Kantona Sarajevo za 2013.godinu.

Svi navedeni podaci su dostupni i u Ministarstvu finansija Kantona Sarajevo te, bez obzira na političku pozadinu, neprimjereno je da se uvaženi zastupnik bavi neistinama i u takav kontekst stavlja navedene državne službenike.